וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו ה-29 לתיאטרון יתקיים באוקטובר

חיים אברהם

2.9.2008 / 14:20

בין המופעים שנוכל לצפות בהם בפסטיבל עכו ה-29, יהיו הפקות מקור ישראליות, הפקות אורחות מחו"ל ושלמה ארצי אחד

430 הופעות, 65 מופעים, תחרות בין עשר הצגות שונות והופעה אחת של שלמה ארצי - זה מה שמחכה לכם בפסטיבל עכו ה-29 לתיאטרון ישראלי אחר, שיתקיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 15-19 באוקטובר. הפסטיבל יתקיים השנה במשך חמישה ימים ויכלול בין היתר הופעות אורחות מחו"ל, תיאטרון רחוב ומתחם נוער.

השנה מורגש בתחרות קו נשי חזק, כשרוב ההצגות נכתבו על נשים או על ידיהן. דניאלה מיכאלי, המנהלת האומנותית של הפסטיבל מזה ארבע שנים, אמרה כי "מתוך 150 ההצגות שהגישו מועמדות להשתתפות בתחרות, בחרנו עשר הצגות, שחשנו שאין להם מקום אחר".

בנוסף ליצירות הישראליות, פסטיבל עכו ייארח הפקות אורחות מחו"ל, וביניהן "קומנדו הלחשנים הפואטיים" הצרפתי, "שחרר את הליצן!" האיטלקי, "ג'ירפות" ההולנדי ועוד.

בין ההצגות הנוספות שיתארחו בפסטיבל ניתן למצוא את "אימא פולניה" - קופרודוקציה של המרכז לתאטרון עכו ותאטרון סינמה הוופלני, ואת "חומוס צ'יפס סלט" שתגיש לקהל חומוס, ותנסה בו בעת לשפוך אור על המציאות הישראלית-ערבית.

כמו כן, יתקיימו מופעי רחוב רבים, בהם "פלסטלינה" המספר את סיפורן של ארבע דמויות מתוך הקמודיה דל'ארטה, "השפריץ של הלה", מופע ללא מילים המבוסס על טכניקות של תאטרון פיזי, "התינוק", סיפורה של בריג'יט המנסה להשיג את אהבת הקהל באמצעות בנה התינוק ועוד.

ההצגות המתחרות

"מתחם התפודים" - מחזה מוזיקלי העוסק בחיי משפחה בצילה של מלחמה שספק הסתיימה, ספק נמשכת. כתיבה ובימוי טל ברנר, הפקה יוסי כהן.

"קבורת חמור" - חוני המעגל עורך סידורים אחרונים לקראת מותו, עם דגש על ענייני גופו, רוחו ונשמתו. יוצר ובמאי חוני המעגל, הפקה וייעוץ אומנותי מירב קופרבקג.

"מסיק" - 24 שעות בחייהן של שלוש נשים בבית מרוקן מגברים. כתיבה נהד בשיר, בימוי מוניר בכרי, הפקה אל-סראיה, התאטרון הערבי-עברי יפו.

"חובבות ציון" - קברט על פיגומים, בשיתוף שחקניות בובות ואורחים אחרים. יצירה בימוי בויצוע שרון מייבסקי וטל ברנע, הפקה מיכל שטרנברג.

"חופש קטן" - ניסיונה של משפחה להגדיר מחדש את הדנימיקה הבין אישית שלהם. כתיבה ובימוי נאוה פרנקל, הפקה אבי אהרוני.

"כ"ב תמונות" - תמונות מחייהן של שלוש נשים - סבתא, אמא ובת. כתיבה ובימוי רותי אוסטרמן, במאית שותפה יעל ליבמן, הפקה יהלום עלימה.

"סיבובים לדקה" - חפץ אור וקול נפגשים בחלל ויוצרים עולם בעל חוקיות משלו. הצגה ללא שחקנים וללא מילים. יוצרים אילי לוי תמר אור ואורי גרומר, הפקה בוקי גרינברג ואפרת קלי.

"הניה פקלמן" - הניה פקלמן פועלת ארץ ישראלית עורכת חשבון נפש עם החברה המתהווה בארץ ישראל של ימי העלייה השלישית. מחזה ובימוי בן אבנר הכט. נהלת הפקה וע. במאי מורן זלמה.

"המשוגעות של יפו" - פנטזיה קומית טרגית על ארבעה אנשים החיים על גבול הקבצנות בשוק של יפו. כתיבה ועיבוד חוה אורטמן רועי נווה ויעל נביא, בימוי רועי נווה הפקה וע. בימוי ליעד זהבי.

"פיגוע" - מפגן כח המשלב תרגיל הערכות לשעת חירום, אירוע רב נפגעים ותרחישי אסון שונים. מבית היוצר של החממה למחול עכו. מנהיגי תנועה ציבורית שאחראים על היצירה הם עומר קריגר ודנה יהלומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully