וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאטרון קרוב" הוזמן לפסטיבל בינלאומי

חיים אברהם

3.9.2008 / 15:00

"תאטרון קרוב" הוזמן להופיע בפסטיבל הבינלאומי "ימים ולילות אירופה", שייערך בשבוע הבא ברומניה עם שלום אדוני המורה" ו"הנפילה"

"תאטרון קרוב" הוזמן להופיע עם ההצגות "שלום אדוני המורה" ו"הנפילה" בפסטיבל הבינלאומי "ימים ולילות אירופה", שיתקיים בשבוע הבא ברומניה. הפסטיבל שהחל בשנת 2004 מתקיים מדי שנה בעיר הנמל בראילא שברומניה. ראילא הינה עיר הולדתו של מיכאל סבסטיאן, סופר יהודי ממוצא רומני, ומחבר המחזה "כוכב בלי שם", המוצג בתיאטרון כבר למעלה מ-100 הצגות.

"תאטרון קרוב" הוקם לפני שבע שנים, וקבע את מקומו בבית מרכזים בתל אביב. לאחר כשנתיים המקום נשרף, ו"תאטרון קרוב" התמקם מחדש בתחנה המרכזית בתל אביב, בכדי לשבור את התדמית של המקום לדבריו ניקו ניתאי, שהקים את התאטרון. התאטרון משלב את המודרני עם הקלאסי, ובעל הרכב שחקנים הטרוגני, החל מבוגרי בתי ספר למשחק ועד שחקנים בעלי ותק כגון אלברט כהן, רות פרחי ואושיק לוי.

ההצגה "שלום אדוני המורה" מבוססת על יומנו האישי של סבסטיאן, ומתארת את אירועי השואה הרומנית לצד לבטים יצירתיים ואידיאולוגים של המחבר. משולבים בה שירים יהודיים של אותה תקופה, וקטעים ממחזותיו . את ההצגה עיבד ומבצע ניקו ניתאי, מנהל ומייסד תאטרון קרוב, בשפה הרומנית.

ההצגה "הנפילה" ,מאת אלבר קאמי, בעיבודו ובהשתתפותו של ניקו ניתאי, היא וידוי אישי של ז'אן בפטיסט קלמנס, עו"ד לשעבר וכיום שופט אסיר חרטה. ההצגה משוחקת כבר למעלה מ-30 שנה, והוצגה קרוב ל-3,000 פעם בארץ ובעולם.

"שתי ההצגות הן הצגות יחיד" אמר ניתאי, " אך בנפילה אני משתף את הקהל. ההצגה לא על במה, הקהל יושב מסביב לשולחנות, ואני יוצר אתם שיחה חופשית. דרך התגובות שלהם כל אחד מתחיל לעשות חשבון נפש בעצמו. למרות שלהצגה נופך פילוסופי, יש בו גם צד נטייה לסטנד אפ", ואולי זה סוד הקסם של ההצגה.

בתוך כך, המחזה "הנפילה" יוצג ביום שישי בשעה 21:00, ב"תאטרון קרוב" הממוקם בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully