וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול ניומן מת

חיים אברהם

27.9.2008 / 15:46

שחקן הקולנוע הענק הלך לעולמו בגיל 83 ממחלת הסרטן. בין הסרטים הגדולים בהם שיחק: "העוקץ", "חתולה על גג פח לוהט" ו"צבע הכסף"

פול ניומן, אחד משחקניה הבולטים ביותר של הוליווד, מת אתמול (שישי) בחוותו בקונטיקט בגיל 83, ממחלת סרטן הריאות. ניומן השאיר אחריו את אשתו במשך 50 השנים האחרונות, השחקנית ג'ואן וודוורד אותה הכיר בצילומי הסרט "הקיץ הארוך והלוהט". בנוסף השאיר אחריו גם חמישה ילדים.

ניומן נולד בקליבלנד בארצות הברית בשנת 1925 לאם נוצרייה ולאב יהודי. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון התגייס ניומן לצי האמריקאי, ושירת כמפעיל קשר. ניומן נישא לשחקנית ג'קלין וויט בשנת 1949, והתגרש ממנה כעבור תשע שנים.

קריירת המשחק של ניומן החלה רק בשנת 1951, לאחר שעבר לניו יורק. בשנה זו קיבל ניומן את תפקידו הטלוויזיוני הראשון ב"משפחת אלדריץ'". המחזה "פיקניק", בו השתתף ניומן בשנת 1953, הביא לזכייתו של ניומן בחוזה עם האחים וורנר.

ניומן השתתף בסרט "גביע הכסף", שהקנה לו את פרס גלובוס הזהב בקטגוריית "תגלית השנה", וב"חתולה על גג פח לוהט" שזיכה את ניומן במועמדותו הראשונה לאוסקר. סרטים נוספים בהם התבלט ניומן הם "העוקץ", "המורד", "קיד וקסידי" "צבע הכסף", של מרטין סקורסזה לצידו של טום קרוז, עליו גם זכה בפרס האוסקר בשנת 1987, "הקפיצה הגדולה" ו"לא פראייר של אף אחד", עליו קיבל מועמדות נוספת לאוסקר. בישראל זכור במיוחד בזכות הופעתו בסרט "אקסודוס" מ-1960, שעסק במאבק להקמת המדינה. לצורך צילומי הסרט, שבוים על ידי אוטו פרמינגר, אף ביקר בישראל.

בשנים האחרונות שיחק ניומן ב"הדרך לפרדישן", בו קיבל מועמדות לאוסקר בקטגוריית שחקן משנה, וב"אמפייר פולס", בו זכה בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב. בנוסף לקריירת המשחק היה ניומן נהג מרוצים, החזיק בבעלותו בקבוצה שהתחרתה במירוצי מכוניות מקצועניים והיה בעליה של חברת מזון, שאת ההכנסות ממנה תרם לצדקה. בנוסף לאוסקר שבו זכה על "צבע הכסף", זכה בפרסים של כבוד ב-1986, על עבודתו רבת השנים כשחקן וב-1994, על פעילות הצדקה הענפה שבה נטל חלק לאורך השנים.

על מצבו הרפואי של ניומן נודע השנה, כשנחשף כי הוא חולה בסרטן הריאות. במאי 2007 הודיע על פרישה ממשחק עקב בעיות בריאות וזיכרון.

  • עוד באותו נושא:
  • פול ניומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully