וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים של אחרים

הילית וולברג

7.9.2008 / 12:31

השידור המרכזי של "האח הגדול" הוא בלוף - האקשן האמיתי מתרחש בערוץ 20 בכבלים. הילית וולברג מציצנית

בשלוש בלילה, קצת לפני שהלכתי לישון עוד הספקתי לחטוף כמה פריימים של רנין. בבוקר, רגע לפני שיצאתי לעבודה, גמעתי עוד קצת מיוסי בובליל הגאה על הרג הצרצר שלו. על דרך גם התעמקתי בשאלות מהותיות לגבי אופיין של מיקי ועינב. אחר כך צחצחתי שיניים יחד עם השיר המעורר של הבוקר ויצאתי לעבודה, לעוד 10 שעות נטולות ערוץ 20 - "האח הגדול" האמיתי.
לא המתח המיני בין אסי עזר לארז טל, לא הסיכומים היומיים של שיחות הנפש אל המצלמה בחדר הוידויים ובטח ובטח שלא הקליפים הערוכים במגמתיות, כשהדגש הוא על הדייר שההפקה הכי רוצה שתחבבו. תשכחו מכל אלה. אל תצפו בהם. זה רק יהרוס את הכיף הגדול של לנסות ולהאזין לשיחות הקטנות והמלחששות של הדיירים בבית. לא רוצים תכנית, לא רוצים פרסומות, רוצים חלון פתוח לרווחה אל השכנים שלנו בנווה אילן. לשיחה נטולת תרבות הדיון בבית האח. רוצים לנסות ולשמוע מה לוחש שי מתחת לסדין, לראות את ההבעה על הפנים של עינב כשאבא שלה עושה לה עוד פאדיחה ולהתחנן שהמצלמה תעבור עכשיו לבריכה כי נשמע ששם מתרחש האקשן האמיתי.

דווקא נקודות התורפה לכאורה של ערוץ 20 – איכות הסאונד והצילום, כלומר העובדה שאנו לא רואים או שומעים במדויק את אשר קורה בבית – הן אלו שהופכות אותו לכה מרתק. ערוץ 20 הוא לא מוצר מהודק ומהוקצע, אלא מציצנות טהורה; הוא המשקפת שדרכה אנו חודרים מבעד לחרכים בתריסים; הוא הלחשושים שדולפים מבעד לקירות הדקים. דווקא מתוך הערטילאיות וחוסר הבהירות משתקפת חוויית הצפייה האמיתית היא חוויית ההצצה המזוקקת; חוויה שבה השלמת הפערים – למה שנראה, למה שנשמע - מתבצעת על ידי הצופה ולא על ידי ההפקה. ערוץ 20 זורק את כל הקישוטים ההפקתיים לדורותיהם בריאליטי – שיעורי המשחק של פרויקט Y, תחרויות היופי ב"הדוגמניות" או משימות הריקודים ב"הישרדות" – ומייתר אותם; הוא משאיר אותנו עם הסיבה היחידה שלשמה אנו רואים את החרא הזה; הוא משאיר אותנו עם הצצה ממכרת לתוך חיים של אחרים. זו מציצנות נטו. בוטה, סוטה ולא מתנצלת. 24 שעות ביממה, כל היום, כל הלילה, כל דקה.

"האח הגדול" לוקח את כל תכניות המציאות שלב אחד קדימה. גם בלי עירום ובלי מין (למרות שההימור שלי הוא שזה רק עניין של זמן עד שערן וקרן יעשו ילדים, או בכלל שדיירי הבית יפסיקו להיות מודעים למצלמות) אנחנו דבוקים למסך. בוהים באשר מניח תפילין, בעינב אוכלת, ברנין מסדרת את השיער ובוכה, במיקי מעשנת כמו קטר, בשי מתווכח ובג'ני מצחצחת שיניים. איזו דרך נפלאה לגלות שכולנו סוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully