וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי הפיתויים

ירון "דיפה" אמור

12.9.2008 / 14:34

סוון ואט הפך את איביזה מאי של קלאב טראנס והאוס מסחרי לטירוף של טכנו איכותי. ירון "דיפה" אמור על הצד האחר של הקיץ

בכל שנה עונת הקיץ מביאה איתה מבול של אוספי דאנס; רובם מציגים סוג של סיכומי שנה עם רדוד בדמות שרשראות להיטים בלתי נגמרות, שסוחטות כמה שיותר כסף מהעונה המיוזעת. דווקא בשל כך בחרתי לדוג כמה אוספים שנוגדים את המגמה הזו ועל הדרך לשחוט כמה פרות קדושות שנוגעות להאוס ,טכנו, איביזה וגיבורי תרבות.

על הספה הלבנה שמוקפת באקווריום ענק יושב לו בחדרו שבפרנקפורט סנדק הטכנו סוון ואט ומשחרר לעולם, כבכל קיץ אוסף נוסף, השמיני במספר, בסדרת הדיסקים של קוקון "Cocoon Compilation H". האוסף, שמכיל 12 קטעים אנונימיים מאומנים מוכרים ומוכרים פחות, כביכול נוגד את חוקי השוק. מי שמחפש את בוב סינקלייר יכול למשיך לחפש במקום אחר.

לאיש שילדודס כמו די'גיי הל, רומן פלוגל, אתא וריקרדו וילאלבוס השתוללו אצלו במועדון עוד בסוף שנות ה-80,חוקי משחק משלו; השחייה שלו נגד הזרם והכללים הברורים הביאה אותו לשליטה באימפריית קוקון, שחולשת כיום על מועדון מרהיב, סוכנות אמנים, ליין מסיבות בינלאומי וכמובן לייבל שמהווה את חוד החנית של עולם הטכנו והאוס. האוספים של קוקון הם המינה צמח של האנדרגראונד והם מצליחים לתת חתך מדויק של זרמים עכשוויים בעולם המועדונים.

הדיסק עצמו נפתח בקטע מרהיב של Cassy ואליה מצטרף בהמשך Efdemin, שניהם מסמנים את התפתחותו ותקומתו לתחייה של הדיפ האוס בשנה האחרונה. מנגד הקטעים של Raudive ו Len Faki נותנים הצצה למגמה נוספת והיא החזרה לסאונד הבסיסי והנינטיזי של הטכנו; אולד-סקול במיטבו עם מקצבים נוקשים וחתיכות ווקאלז נוסטלגיות, עטופים כמובן ברמת הפקה מאוד גבוהה שמזוהה עם השניים.

נקודת החולשה של הדיסק מגיעה עם הקטעים של Vath vs Flügel (סוון ואט ורומן פלוגל), Dubfire vs Oliver Huntemann (דאבפייר מדיפש דיש, שהתחיל להפיק טכנו מינימליסטי בעקבות המסיבות של ואט באביזה) ו- Gui Boratto הברזילאי; שלושתם מביאים אל הדיסק את הטכנו המלודי הכה מעייף, כשהוא רווי בהשפעות אלקטרו –טראנסיות. הגל המוזיקלי המדובר, שמובל על ידי סטפן בודזין, אוליבר האנטמן, מארק רומבוי ואחרים, כבר זכה באירופה לכינוי "טכנו שכונות" בעיקר בגלל התפוצצויות מלודיות מוגזמות והקיבעון המשמים שמזוהה עם התת-זאנר. מבלי להיות קטנוניים בסך הכול מודבר באוסף מעולה, שמנפיק עוד חותמת גומי על הלייבל הגרמני ומספק חומר גלם מצוין לקיץ באיביזה .


אמנים שונים, "Cocoon Compilation H" (קוקון)

לוקו חם

הקונוטציה הראשונה למשמע המילה איביזה אצל רובנו היא אל מקום שאיבד את קסמו לפני שנים, התמסחר וכיום מלא בצעירים בריטים שרוקדים עם אישונים מורחבים וסטייקליטים לצלילי טייסטו, דיוויד גואטה ושאר מפגעים מוזיקליים חמורים. אלא שלא כך הם פני הדברים ומאז 2005 אפשר להרגיש שינוי מהותי באיי האיברי. אחד המהלכים קשור - איך לא - לגיבור הדיסק הקודם סוון, שפתח את ליין המסיבות קוקון במועדון אמניזיה.

לפתוח ליין שמנגן טכנו איכותי באי שמוצף בדאנס מסחרי, מהסוג הקשה ביותר, זו סוג של התאבדות, אולם כיום, 7 שנים אחרי שסוון הניח את התקליט הראשון על עמדת האמנזיה, נחשב הליין לספק המסיבות המוצלחות והמצליחות באיביזה; כזה שמתפקד כמגנט לבליינים איכותיים מכל רחבי אירופה, כמו גם לחרגולים מחוקים שפעם היו מתחרעים בסרטים של טול פול.

אבל האקשן האמיתי קורה כמה קילומטרים משם, בימי שני בשעות היום. היכן שהיה פעם האנגר של שדה התעופה המקומי מתקיימות כיום מסיבות הטכנו המטורפות ביותר על האי (ואולי בעולם) ה-Circo Loco. המועדון מורכב מחדר פנימי חשוך וטרסה חצי פתוחה, שצבועה בצבע אדום וחמושה במערכת סאונד אימתנית, שבנויה להתמודדות עם הזיות המינמל טכנו, שמהוות את פס-הקול של המקום. שמעתי רבות על הקוביה האדומה הזו,אבל שום דבר לא באמת הכין אותי לביקור שלי שם ב-2006.

בשעה 12 בבוקר כשאני עדיין הלום מאירועי הלילה הקודם, צעדתי דרך מגרש החנייה המאובק של המועדון ונתקלתי באלונקות מסודרות בשורה מוכנות לבליינים שהולכים לקרוס בשעות הקרובות עקב עודף כימיקלים/באסים ו/או התרגשות .

חצר המועדון כבר מלאה בקהל מגוון שנע מחולי נפש, דרך דוגמניות קוק ועד פאף דאדי אחד (האמיתי), שמסתובב הזוי במקום; שמש האיביזאית מטגנת את מוחם של הנוכחים וקצת מסתירה לי את העמדה. לא לוקח הרבה זמן לזהות את ג'וש וינק וקריס לייבניג משליכים לולאות אסיד פרועות ומאולתרות על הקהל, כששניהם, אגב, כלל לא הופיעו בליינאפ הרשמי של המסיבה. זהו בעצם סוד הקסם של סירקו לוקו – הדי ג'ייז הטובים בעולם עומדים בתור רק בשביל לקבל סיבוב חטוף על הטירוף המקומי הזה; השמועה אומרת שרבים מהם מגנים בעבור מחירים מגוחכים (ריצ'י הוטין העיד שבעונות הראשונות היו משלמים לו בכוסות רדבול וודקה).

המועדון שמתמודד השנה עם רון חולדאי בגרסה הספרדית ונלחם בצווי סגירה, משחרר הקיץ לרגל יום הולדתו העשירי 3 דיסקים כפולים, בכל אחד מהם שני סטים של הרזידנטים המשובחים שלו
Arpiar,Matthias Tanzmann, Thomas Melchior,Tania Vulcano,Sossa. כל אחד מהם נותן את זווית השקפתו לאיך שהוא רואה את "מעגל המשוגעים", כשהסטים המסקרנים באמת מגיעים ממליכאור וטנזמן.

מליכאור שמגיע מ Cadenza, הלייבל של לוציאנו, מצליח לתת סט מרתק שבנוי על האוס מהזן החדש והרבה ריתמיקה מדויקת.
הסט של טאנזמן, שנחשב לאחד הם והדי ג'ייז המבריקים בשנים האחרונות, נותן הדגמה משובחת לאיחוד הז'אנרים המדובר של השנים האחרונות. 70 הדקות שלו מצליחות לגשר בן דיפ האוס שמן ופאנקי לטכנו גרמני מדויק. גם בשאר הסטים תמצאו חומרים שינפצו לכם קליל את כל מה שדמיינתם על איביזה. במילים אחרות -למרות החום לא חייבים להיות דביקים.

Circoloco @ DC10 Part 3 Mixed By Matthias Tanzmann & Thomas Melchior (Moon Harbour)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully