וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגבר לכל ילד

עינב שיף

10.10.2008 / 7:44

גל תורן יודע שאחרי הטירוף של "תעשה לי ילד" יש הרבה קהל שמחכה לאלבום חדש של מרסדס בנד. עינב שיף דובב אותו

לטלפון של גל תורן, סולן מרסדס בנד, עונה בחורה, כנראה בת זוגו. "מי זה?", היא שואלת בחשש. אני מציג את עצמי והיא אומרת "בייבי, איזה עינב מחפש אותך...ראיון?" ותוך כדי המשפט קופצת לי בראש דמותו של רם, הסולן של להקת ההסתדרות בסדרה "תעשה לי ילד" (של יובל שפרמן ושירלי מושיוף) אותו גילם תורן. מכאן, דמיינתי איך המשפט הבא שלה יהיה "נו, תניח את הג'וינט ובוא להתראיין" והוא נובח עליה בחזרה "בסדר כלבה, תארגני את הקוק". אלא שבמקום זה היא אומרת "עינב? תוכל לחזור עוד כמה דקות, פשוט גל מקלח את הילדה". רוקנ'רול.

אולי הפער הזה שבין הסערה שעל הבמה והדימוי הטלוויזיוני למציאות הוא שמחזיק את מרסדס בנד בחיים: עשר שנים אחרי הקמתה, ארבע שנים אחרי אלבום הבכורה המצוין והלהקה שהתפרקה והוקמה מחדש (כשהגיטריסט גיא שמי מאינפקציה והגירלז נכנס במקום רונן כוכבי ויוני כהן החליף את אריאל שרבקובסקי בבס), והלהקה עדיין מוכרת מאות כרטיסים לקהל נלהב שרוצה שתורן יביא לו ת'פאנק לפרצוף. אלא שעכשיו, בנוסף לאווירת הקאלט שנוצרה בהופעות עם השנים, יש למעריצים סיבה נוספת לשמחה:"הסינגל הראשון מהאלבום השני יצא בסביבות נובמבר", מכריז תורן. "ויחד איתו האלבום אמור כבר להיות מוכן. בלי עיניים רעות כמובן".

והיו לא מעט עיניים רעות

"כן, לא מעט עיניים וידיים. הלהקה התארגנה מחדש ובעצם הוקמה מחדש, שזה הביא לרוב העיכובים, כי התחלנו לעבוד מהתחלה. השתמשנו בשלד השירים הקיים, אבל לא רצינו להוציא יצור כלאיים, של אנשים שפעם היו בלהקה והיום לא. מתוך כל זה העבודה האמיתית התחילה רק לפני ארבעה חודשים. מאוכזב מזה? היינו יכולים להתאכזב אם לא היינו מאמינים שמדובר במוצר הרבה הרבה יותר טוב, וזה למרות שהרבה אנשים ייעצו לנו להוציא כבר את מה שיש ולהמשיך הלאה, אבל אנחנו לא רצינו תקליט של להקה אחרת. וחוץ מזה, זה פשוט בא לנו טוב".

שזה הכי חשוב. הזמן האבוד לא מתסכל אותך?

"שמע, אחרי 10 שנים ותקליט אחד בלבד קשה מאד לתסכל אותי. היו צמתים שאפשר היה להביא בהם את הסינגל, אבל בגלל שלקח לנו כל כך הרבה זמן אנחנו לא בלחץ. ת'כלס, זה בעצם התקליט הרביעי שלנו ואנחנו לא חוסכים בו בשום דבר שיהיה הכי מהוקצע והכי טוב שיש".

אתה מרגיש שלמדת משהו מכל התהליך הזה?

"אני מקווה שלמדתי לעשות תקליטים יותר טוב ושכל הדברים שגרמו לנו לחכות, יביאו לכולנו ברכה בסופו של דבר. חוץ מזה, אני חושב שזה מגניב להרגיש בגיל 33 כאילו אתה רק מתחיל"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אתה אומר מגניב, אחרים יאמרו קצת פתטי, לא?

"פתטי? שרק יבואו לראות אותי. אני אראה להם מה זה פתטי"


התשובה האחרונה שוב מעלה באוב את רם, הדמות שגם תורן מודה שהוא חייב לה רבות. למעשה, חלק לא קטן מקהלה החדש של הלהקה נולד מתוך ההייפ סביב "תעשה לי ילד" ואולי רואה בגל את רם ולהפך. איך תורן חי עם זה? כמו שחשבתם: "'תעשה לי ילד' הייתה אחד הדברים הכי כיפים שעשיתי בחיים שלי", הוא אומר. "אני לא יודע אם היה משהו שיכול היה להביא את הלהקה למקום שלה אם לא היא ולמרות שההסתדרות היא ממש לא אנחנו, הסדרה נתנה לקהל קצת זמן איכות עם מרסדס בנד. הסדרה יצרה מציאות חדשה לגבי מרסדס בנד וזה גם הגדיל את הנפח של הקהל באופן טבעי".

ברור. אבל הסדרה שחררה בך קצת את הרם שבך, לא?

"תראה, גם גל הסולן של מרסדס הוא לא גל במציאות, הכל הצגה אחת גדולה. הסיבה שאני מתעסק בדבר הזה – מוזיקה, משחק – היא כדי להוציא את הטירופים של שלא יכולים להיות ביום יום".

ואיך שומרים שזה לא יתערבב?

"קודם כל, למרות שמרסדס זה לא ההסתדרות שתי הלהקות קשורות מאד אחת בשנייה, עשינו את זה בתור מרסדס, אבל אני חושב שאנחנו להקה הרבה יותר צנועה, עם רצון לספר סיפור ולא לכבוש את העולם. שנית, בתור בן אדם שגר בבית והולך כל יום לעבודה, זה די קל להפריד. אבל כן, בשלב הצילומים היו פעמים שהייתי צריך לזכור שאני לא רם. בתהליך הבניה הפסיכולוגי של הדמות, הגבול מדי פעם היטשטש והיה צריך לאפס אותי בחזרה".

שום דבר שסטירה לא יכולה לפתור.

"כן. או סטירה, או איזה אחד זריז על הספה".

מרסדס בנד יופיעו הערב, 10.10, במועדון הבארבי בת"א בשעה 22:00. מחיר כרטיס: 60 ש"ח.

תאריכי הופעות נוספים של הלהקה: 14/10 - מרפיז מודיעין, 19/10 - פלורה רחובות, 30/10 - בארבי כפר-סבא, 1/11 – אלפנט קרית חיים, 8/11 - צוללת צהובה ירושלים, 2/12 - ברקה באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully