וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכל - מופע בעכו

חיים אברהם

12.10.2008 / 13:48

משרד החינוך התרבות והספורט הודיע כי הוא יקיים אירועי תרבות בערים מעורבות. ראש עיריית עכו: "אנחנו לא ניתן לזה יד"

למרות המתיחות בעכו ובצל דחייתו של הפסטיבל בעיר, משרד התרבות הודיע היום (ראשון) כי יקיים בסוכות אירועי תרבות משותפים של אמנים יהודים וערבים. האירועים ייערכו בשיתוף "אמנות לעם" בעכו, חיפה, רמלה, לוד ויפו תחת הכותרת "כן לאמנות, לא לאלימות".

השר מג'אדלה, המתנגד בכל תוקף לביטול פסטיבל עכו, אמר כי "פסטיבל עכו לתאטרון אחר הוא אירוע חשוב לחיזוק וקידום החיים המשותפים בישראל, וביטולו הוא כניעה לקיצוניים. דווקא בימים אילו חשוב לקיים אירועי תרבות שיהיו גשר מחבר בין העמים."

מראש עיריית עכו שמעון לנקרי נמסר בתגובה כי "אם מישהו רוצה לקחת אחריות על אירוע שכזה שיעשה כרצונו. אנחנו לא ניתן לזה יד, מתוך תחושה של אחריות ושמירה על חיי התושבים". בתוך כך, ראש העיר התייחס לביטולו של פסטיבל עכו ואמר כי "זה יהיה חוסר אחריות לקיים את הפסטיבל כאן. המשטרה מסרה שתחת אבטחה של 9,000 שוטרים יהיה ניתן לקיים את הפסטיבל, אבל אמרתי שהפסטיבל לא מיועד לשוטרים. עכו תחזור ותחגוג בגדול, אבל לא היום. אולי בעוד חודש או חודשיים".

בדיון שנערך אתמול בלשכת ראש עיריית עכו עם מארגני הפסטיבל ואיגוד שחקני המסך (שח"ם), הגיעו הנוכחים למסקנה כי קיומו של הפסטיבל בתנאים הנוכחיים עלול לגבות מחיר של חיי אדם, וכי זה יהיה בלתי אחראי להזמין קהל לצפות בפסטיבל. עו"ד אפרת בן-אברהם משח"ם אמרה כי "נענינו לבקשת הנהלת פסטיבל עכו לבחון את קריאת העירייה לדחות הפסטיבל". עו"ד בן-אברהם הוסיפה וציינה כי "רוב האמנים השתכנעו שיש סכנה ממשית בקיומו של הפסטיבל".

ממשרדו של השר מג'אדלה נמסר כי הוא עתיד להתדיין עם ראש עיריית עכו, צשלחת אמנים ועם נציגות אמ"י בכדי לדון בקיום פסטיבל עכו. בתוך כך, טרם התפרסמו שמות האמנים שעתידים להופיע באירועים השונים שמארגן משרד התרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully