וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוינד אדיגה זכה בפרס הבוקר

15.10.2008 / 9:58

הסופר ההודי בן ה-33 זכה בפרס היוקרתי על רומן הביכורים שלו "הנמר הלבן"

הסופר ההודי ארוינד אדיגה זכה אמש (רביעי) בפרס מאן בוקר, הפרס הספרותי החשוב ביותר בתחום הספרות, על רומן הביכורים שלו "הנמר הלבן". זוהי הפעם השלישית ב-40 שנות קיומו של הפרס, שזוכה בו סופר עם רומן ביכורים. אדיגה בן ה-33 הוא גם אחד הזוכים הצעירים ביותר בתלודות חלוקת הפרס.

הסופר זכה בצ'ק על סך 50,000 פאונד (כ-88,000 דולר), שניתן לו בארוחת ערב יוקרתית בלונדון. מארגני הטקס אמרו כי בוקר צפוי לא רק לתהילה בעולם הספרות, אלא גם לעלייה במכירות ספרו. הם ציינו כי הזוכה של שנת 2007 אן אנריט מכרה כ-500,000 עותקים של ספרה "ההתאספות" לאחר זכייתה בבוקר.

"הנמר הלבן" מספר את סיפורו של בלרם הלוואי, בנו של נהג ריקשה שחלומו הוא לברוח מן העוני של כפרו. הוא יוצא למסע אל עבר אורותיה של דלהי ובאנגלור, שם הוא עושה הכל בכדי להגיע לפסגה.

"היה לי חשוב להציג מישהו מהמעמד העני המרוד הזה, שמונה כ-400 מיליון בני אדם, ולעשות זאת בלי סנטימנטליות", אמר אדיגה בטקס קבלת הפרס.

פרס מאן בוקר מוענק משנת 1968, והוא מוענק לסופרים מאנגליה. בנוסף, קיים גם פרס בוקר בינלאומי, שמוענק לסופרים שתרמו לספרות העולמית, ושיצירותיהם תורגמו לאנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully