וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביטול: תהיות על עתידו של פסטיבל עכו

חיים אברהם

15.10.2008 / 17:20

פסטיבל עכו בוטל בעקבות חשש לפגיעה בחיי אדם וכעת הנהלת הפסטיבל והאמנים תוהים האם עכו היא העיר לאירוח הפסטיבל בעתיד

עכו הייתה אמורה לפתוח היום את שעריה לאלפי חובבי תאטרון, אך המהומות השאירו את רוב האמנים ואת הנהלת הפסטיבל מובטלים לתקופת החג. קריאתם של שר התרבות המדע והספורט, מפכ"ל המשטרה, הנהלת הפסטיבל ומשתתפיו לקיומו לא הועילו. העירייה שבה ואמרה כי פיקוח נפש דוחה פסטיבלים, וכך היה.

"אני חושבת שזה אך ורק אקט פוליטי", אמרה יעל נביא, אחת מתסריטאות ההצגה "המשוגעות של יפו", שחושבת שביטול הפסטיבל הוא ספין פוליטי. "היינו צריכים להוציא בג"ץ נגדו, אבל עכשיו מאוחר מדי ואנחנו מצטערים על זה. בינתיים לא ברור מה יהיה עם הפסטיבל, אין תאריך ושום דבר לא סגור. אנחנו מנסים להתאושש מהמכה הכלכלית הקשה הזאת, ואנחנו לא יודעים אם בכלל יהיו הופעות", הוסיפה נביא.

גם המנהלת האומנותית של פסטיבל עכו דניאלה מיכאלי חולקת את התחושה שביטול הפסיבל לא היה הצעד הנכון לעשות. "אני מכבדת את המחשבה על לקיחת האחריות הביטחונית, אבל דווקא בתקופה כזאת אסור להיכנע לקיצוניים, ואולי קיום הפסטיבל במועד הזה היה מרגיע את הרוחות. צריך לחשוב האם העיר באמת יכולה להמשיך ולקיים את הפסטיבל".

בתוך כך, אמרה מיכאלי כי הפסטיבל יתקיים בעכו במועד לא ידוע. "קיבלנו הבטחה שהפסטיבל יתקיים במועד יותר מאוחר, והתאריך יקבע במוצאי החג ב-22 לחודש. בינתיים אנחנו עולים באופן גמיש ודי ספונטני לעכו להמשיך להיות שם".

זוהי לא הפעם הראשונה שפסטיבל עכו נדחה בעכבות הסכסוך היהודי-ערבי. בשנת 2000 הפסטיבל נדחה בשבועיים, לאחר פרוץ אינתיפדת אל אקצה. "עכשיו מדברים על דחייה ארוכה יותר", אמרה מיכאלי, והוסיפה כי ". מי שרוצה שהפסטיבל ימשיך להתקיים בעכו צריך לתת את התמיכה המתאימה".

בצל המחשבות האם פסטיבל עכו ימשיך להתקיים בעיר בעקבות האירועים, ההפקה "סאלטו מורטלה", המשותפת לתיאטרון "קליפה" ולתיאטרון הפולני "אזור הדממה", הצליחה לחמוק מרוע הגזירה, ותעלה ברחבת המשכן לאומנויות הבמה בתל אביב. ההפקה הועתקה מעכו בעזרתם של מנהל התרבות, המשכן לאמנויות הבמה, תיאטרון הקאמרי, מנהלת פסטיבל עכו, מכון אדם מיצקביץ' והמכון הפולני, ותתקיים בתאריכים 16-19 באוקטובר. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully