וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל מכון אדם מיצקביץ' הגיע לארץ

חיים אברהם

16.10.2008 / 11:02

מנהל המכון החדש פאבל פוטורוצ'ין הגיע לארץ לסבב היכרויות ולהכרזת שיתופי פעולה נוספים במסגרת שנת פולין בישראל

פאבל פוטורוצ'ין, המנהל החדש של מכון אדם מיצקביץ', המכון שאחראי על שנת פולין בישראל וברחבי העולם, הגיע לביקור בישראל. במהלך ביקורו בארץ עתיד פוטורוצ'ין להיפגש עם אוצרים, מנהלי תיאטראות וגופי תרבות בכירים נוספים בארץ. במהלך הביקור, שיימשך שבעה ימים, פוטורוצ'ין עתיד להשתתף במספר אירועים בהם קיים שיתוף פעולה פולני-ישראלי, כגון הקרנת הסרט "אביב 1941" וההפקה "סאלטו מורטלה".

"מטרתנו היא לבסס רשת של חילופי תרבויות" אמר פוטורוצ'ין במסיבת עיתונאים שנערכה לכבוד הגעתו, והוסיף כי "תרבות אמורה לפתוח את נשמותינו, לאפשר לנו לתקשר ולהביע את עצמנו וגרום לנו לחבב אחד את השני. אם נשיג את אחת המטרות האלו באמצעות שנת פולין בישראל אז הצלחנו במשימתנו".

שנת פולין בישראל נפתחה באופן רשמי ב-9 באפריל השנה, בהשקת האופרה "מאדאם באטרפליי" מאת פוצ'יני, שביים מריוש טרלינסקי ודניאל ענבל ניצח על התזמורת. "אנחנו נחתום את שנת פולין בישראל עם תזמורת בת 120 נגנים במאי 2009, בהופעה שתמשך שבעה ימים בירושלים", חשף מנהל המכון, והציב את ישראל בראש מפת התרבות העולמית כשאמר ש"בישראל קיימים חיי תרבות שהם מהטובים בעולם".

אז מה מתוכנן לחודשים הקרובים? גיליון של מגזין פיקניק המוקדש לאמנות פולנית ייצא לאור, קונצרטים של המקהלה הקאמרית קנטוריי סנט ברברה מקרקוב יחד עם תזמורות הבארוק ירושלים, פסטיבל פולני למיצג במרכז לאמנות עכשווית בתל-אביב, עבודות וידאו וסרטים קצרים במסגרת פסטיבל וידאו זון, אלבום משותף להרכב הפולני "מיטש ומיטש" ולישראלי איגור קרוטוגלוב, פסטיבל דרמה פולנית בת זמננו בתיאטרון הבימה ואף מספר פעילויות בשטחי הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully