וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל הסרטים בחיפה

חיים אברהם

22.10.2008 / 10:12

"שבע דקות בגן עדן" זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, "זרובבל" זכה בדרמת הטלוויזה הטובה ביותר, ו"שלושה קופים" זכה בעוגן הזהב

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה נחתם אמש (שלישי), והכורזו הזוכים בקטגוריות השונות. הסרט "שבע דקות בגן עדן" זכה בפרס בסך 120,000 שקלים, בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר. הסרט מביא את סיפורה של גליה, צעירה ירושלמית שניצלה מפיגוע תופת, המנסה לבנות מחדש את חייה שנשברו לרסיסים. בימוי: עמרי גבעון, הפקה: מרק רוזנבאום, איתי תמיר, אלי מאירוביץ, מיכאל רוזנבאום ופרנץ פושטאי.

פרס לדרמת טלוויזיה בסך 35,000 שקלים הוענק ל"זרובבל". הדרמה מספרת על ילד שחולם להיות במאי סרטים מצליח. הוא עושה סרט תיעודי על השכונה שלו, ועל משפחתו המורחבת, משפחת מהגרים אופטימית שעלתה מאתיופיה וחיה בשכונת עוני רווית פשע וסמים. בימוי ותסריט: שמואל ברו, הפקה: מרק רוזנבאום ואיתי תמיר.

פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בסך 40,000 שקלים הוענק לסרט "הגלגול". הסרט מספר את על מסעו של טנזין זופה אחר גלגולו של מורהו, והמודט הגדול של זמננו לאמה קונצ'וק, שנפטר בשנת 2001. זופה צריך למצוא את הילד הפעוט תוך ארבע שנים, ובמסגרת המסע עובר טנזין תהליך של שינוי, שהופך אותו ממשרת צנוע למנהיג רוחני. בימוי: נתי ברץ, הפקה: אריק ברנשטיין, אילאיל אלכסנדר ונתי ברץ.

פרסי ג'ק ניילור לסרטים קצרים בסך 15,000 שקלים הוענקו לשלושה סרטים: "מזל" בבימויו של רועי שר, בו מתוארים האירועים המתרחשים בבר ימאים בחיפה בשעות הסגירה. "יום אחרון" בבימויו של יבגני גרצנשטיין, המספר את סיפורה של משפחה ביומם האחרון לפני העלייה לישראל מברית המועצות. "אקולדה" בבימויו של ולדימיר פבלנקו, המספר סיפור אכזרי ואניגמטי על עקרות, גזלה, מוות ומנגינה אחת ששורדת את הכל.

פרס קרן תרבות חיפה לסרט בגמר הפקה שמקום התרחשותו העיר חיפה ניתן לשני סרטים: הסרט "מסדר עד סדר" בבימויה של שרון לוי זכה בפרס בסך 15,000 שקלים, והסרט "מרחב מוגן" בבימויו של אורן גוילי זכה בפרס בסך 8000 שקלים.

פרס "עוגן הזהב" הוענק לסרט "שלושה קופים" של הבמאי התורכי נורי-בילגה ג'יילן. הסרט מספר את סיפורה של משפחה שמנסה נואשות להשאר יחד. בפרס פיפרסקי, המוענק לבמאים חדשים, זכ ה הסרט "המדבר שבפנים" בבימוי של רודריגו פלה ממקסיקו.

מענק הפקה "ירוק-קולנוע עם אחריות" בסך 370,000 שקלים הוענק לסרטו של הבמאי דני (נוקיו) ורטה "שבשבת אנושית". הסרט "ירושלים-יומן שדה", של היוצרים אמיר ושרון בלבן, זכה במענק עידוד מיוחד בסך 30,000 שקלים. ובמענק סיוע לפיתוח בסך 10,000 שקלים זכה הסרט "ויהי בוקר", של התסריטאי סייד קשוע ו"הדור השלישי" של התסריטאי/בימאי ניצן גלעדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully