וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערומיה

ניב הדס

23.10.2008 / 11:04

"האמת העירומה" של האחים ברבש מצליחה לא להחסיר אף קלישאה בדרך לשעמום. ניב הדס נעלם

אז מה אנחנו יודעים בעצם על הגר המסכנה והיעלמותה המסתורית בשני הפרקים הראשונים של "האמת העירומה"? אנחנו יודעים שהיא ניסתה להתאבד, שהיו לה יחסים בעייתיים עם הוריה, שהוריה הם גרושים ושהם לא מסתדרים בינם לבין עצמם; שהיא שמאלנית, שהיו לה יחסים עם ערבי, יחסים עם גברים מבוגרים (בהרבה), שהיא ידעה לנגן ולשיר, שהיא כתבה שירים מדכאים והסתפרה קצוץ למרות שהיה לה שיער מהמם. שיש לה חברה מוזרה שדרדרה אותה, שהיא התלבשה כמו זונה ושיכול להיות שהיו לה יחסים עם אביה החורג שמסתכל באינטרנט באתרים שאסור. כנראה שהיא גם היתה קצת שרלילה. אם להאמין לפרומו של הפרק הבא, יכול גם להיות שהיו שם יחסים לסביים. אם נדמה לכם שהחסרתי כאן קלישאה זה בגלל שהאחים ברבש עשו את העבודה עבורי. הגר, כפי שהיא מצטיירת בינתיים, חופנת בחובה כל סטריאוטיפ קיים של בן נוער מעורער בגרסת ההורים ההיסטריים פינת היועצים החינוכיים (מטריד במיוחד הוא העניין של השמאלנות, לתשומת לב ההורים). אני יכול להבטיח לכם שמשהו מכל אלה יוביל למשהו, ואם לא, תמיד אפשר לקוות שייוודע לנו שהגר הקימה קומונה, או חברה בכת שטנית, או הצטרפה לנוער ההיטלראי בפתח תקווה ושאבא שלה, שהוא בעצם סבא שלה, הכניס אותה להיריון וזרק את הוולד לירקון במזוודה. זה תמיד עובד.

למה כל העומס הזה?

האם היה קורה משהו לו הגר היתה רק אובדנית? או רק חובבת מבוגרים? או רק שהאבא החורג שלה הטריד אותה? למה כל העומס הזה? האם הוא בא לכסות על היעדר גרעין חזק של סיפור? לפחות בינתיים, מכיוון שכלום עדיין לא קרה או התגלה, נדמה שכן; ולמה אי אפשר להימנע מדמות השוטר עם המשפחה המאוחה-מפורקת שלו שניצבת כמו ראי למשפחתה של הגר, החוקר השמן והחרמן, השרטוט העילג בקווים גסים של ההווי בתחנה, שמאופיין על ידי משחק כדורגל בין הפועל לטוטנהאם (משחק שמוצג כקריטי אבל למעשה היה חסר כל חשיבות במציאות) וההאשמות ההדדיות בין ההורים לגבי האחריות למצבה של הגר (שמובילות להשלמה שמובילה להאשמות)?

רוצים לדעת למה? בואו ואני אגיד לכם: כי זו הטלוויזיה הישראלית. הטלוויזיה שלוקחת שני צעדים אחורה בכל פעם שנדמה שהיא מתקדמת. אותה טלוויזיה שאצלה היחסים בין הומו לסטרייט תמיד ינועו על קו התפר שבין ההטרדה לפאניקה; אותה טלוויזיה שפרנסיה ממשיכים לזלזל בקהל ומסרבים להבין שהוא בורח להם לטורנטים ולסדרות שמגיעות באספקה שוטפת מעבר לים תוך דקות בפס הרחב; אותה טלוויזיה שבה ערוץ שלם מייצר פחות תוכן מזכיינית שמשדרת חצי מהזמן שלו; אותה טלוויזיה שבה היחס בין טראש ליצירה מקורית מטשטש מדי יום; שממשיכה להשתמש שוב ושוב באותם טאלנטים עילגים וחסרי כריזמה; למחזר את אותן נוסחאות שמעולם לא עבדו, להעמיס את כל הקונפליקטים תחת אותה קורת גג, לטחון פרומואים ולעטוף יפה תחת הכותרת "הדרמה שתעשה לכם את החורף".

לכו תקראו וואלה! Zone

קצת מאכזב לגלות שאחרי כל כך הרבה שנים בעסק האחים ברבש עדיין נשאבים לכל אותם דימויים מתבקשים ומחוות צפויות. חבל, כי "טירונות" ו"מילואים", גם אם לא תמיד היו לטעמי, הוכיחו שהאחים ברבש יודעים מה הם עושים; שהם יודעים לשבור את הקלישאות שנדמה שהם בונים ולייצר קווי עלילה מפתיעים, דמויות מורכבות וטרגדיות יומיומיות קטנות לצד גדולות. חבל גם כי ליאור אשכנזי מזכיר כאן סוף סוף למה כולם רוצים (ומצליחים) ללהק אותו ויורם חטב מצוין ממש, ויובל שרף ודניאלה קרטס הן יופי של צמד. גם עם שיער שחור קצוץ וקעקועים מגוחכים על הצוואר.

וזה חבל, כי מגיעה לנו סדרת משטרה אמיתית. לא אמרתי "הסמויה", אבל משהו שיהיה מותח ואנושי, מרגש ומורכב ולא ייראה כאילו נכתב על ידי האגודה למלחמה בעצמאות המחשבתית של בני הנוער ולא יהיה כל כך מפוצץ מסטריאוטיפים. כנראה שככה זה כשבני 50 פלוס מנסים לאפיין משהו גדול ורחוק מהם, שמפחיד אותם. תכנסו לבלוג המפוברק של הגר, רעיון לא לכשעצמו, ותבינו שלמי שכתב אותו אין מושג איך בני נוער מדברים, מתנסחים או חושבים. לא היה מזיק לאחים ברבש לפתוח את וואלה! Zone בשביל התחקיר, ולהבין שהמציאות הטינאייג'רית הרבה יותר מורכבת ומרתקת מהגר ונעמה החד ממדיות במוזריות שלהן. ובעיקר חבל שמרוב מאמצים להיות מסתוריים ולהעלות את כל הספקולציות האפשריות מי שייעלם בפרק הבא של "האמת העירומה" היא לא עוד נערה; אלו יהיו הצופים.

האמת העירומה, 21:00 רביעי, ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully