וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו "סלב" בקלפי

חיים אברהם

28.10.2008 / 16:30

עם הבחירות בארצות הברית וברשויות המקומיות, צצה לה תופעה חדשה: סלב פוליטי. חיים אברהם בטרנד

הדבר החם הבא עליו מקפידים באדיקות מיטב הסלבס מהארץ והעולם הוא לא דיאטה, חגיגות בוטוקס, סיינטולוגיה או קבלה, אלא אקטיביזם פוליטי חריף, נוקב וללא פשרות. בשביל להיות סלב אמיתי לא מספיק לאמץ ילדים ממדינות אפריקאיות נכשלות, לדגול בשוויון זכויות או לקדם פעילות ירוקה למען כדור הארץ – צריך לצדד או להשמיץ פוליטיקאי נבחר, או לחלופין להיכנס לחיים הפוליטיים.

מדונה, מלכת הטרנדים והפופ, סיפרה למעריציה בסיבוב ההופעות האחרון שהיא אוסרת על המתמודדת לסגן נשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית להגיע להופעות שלה. סקרלט ג'והנסן הקליטה קמפיין תמיכה עבור ברק אובמה, ואופרה ווינפרי הגדילה לעשות כשכיכבה בקמפיין וארגנה ערב התרמה עבורו.

בכל הנוגע לטרנדים, הסלבס והפוליטיקאים של ישראל לא מפגרים מאחור. בזמן שהמרוץ לרשויות המקומיות מתקרב לקו הסיום, הפוליטיקאים מתחמשים בנשק יום הדין – סלבס. מקומיים או לא, העיקר שיביעו תמיכה. רשימת הצעירים של תל אביב "רוב העיר" היו הראשונים שקיבלו חסות עם אבק כוכבים מאייל קיציס. לאחרונה דב חנין, מועמד מטעם "עיר לכולנו", לראשות עיריית תל אביב, זכה לאהדה רבה, כשקרוב ל-20 סלבס השתתפו בקמפיין הקורא לתושבי העיר להצביע עבורו. והיד עוד נטויה.

אבל יותר מרתק מסלב מקומי שמביע עניין בבחירות המקומיות, הוא סלב מחו"ל שמביע עניין בנו. השחקנית ליז שרידן (אמו של ג'רי סיינפלד בסדרה), הביעה תמיכה מעבר לים ברשימת "עתיד חדש לקריית אונו". שרידן כתבה כי "אני לא יכולה לדמיין בחירה טובה יותר לקריית אונו, ואני מאמינה שבחירה בהם תביא אושר לעיר". ואם אמא של סיננפלד אומרת, לא תצביעו?

זה טבעי?

בעוד שאנחנו מתלבטים למי להצביע, אם בכלל, והאם כדאי לנו לעיין לעומק במצע של כל מועמד ורשימה, נותר לנו לחשוב לעצמנו עד כמה ה"חסויות" האלו של הסלבריטאים על הפוליטיקאים מגיעות ממקום אמיתי ולא מניסיון לרווח הדדי, באמצעות פרסום זול ברוח תקופת הבחירות המנשבת בארצנו.

דב חנין מאמין כי ישנה חשיבות גדולה להשתתפותם של אמנים בקמפיינים פוליטיים. " אני חושב שהיכולת הגדולה של סרטון כזה, היא קודם כל למשוך תשומת לב ולעניין אנשים בוויכוח האמיתי שמתנהל. הם מחדדים שאלות שנמצאות על סדר היום העירוני, ומכוונים את תשומת לב הציבור לבחירות. זה דבר מאוד חשוב, וזה תורם רבות לדמוקרטיה ולהגדלת הערנות והמעורבות של הציבור". חנין לא רואה דבר פסול בסלבס שנוקטים עמדה פוליטית, ואומר כי "אני חושב שזה גם מסייע לייצר אלטרנטיבה אמיתית. הם אזרחים כמו כל אזרח אחר, ויש להם את הזכות לחופש דעה ועמדה וחופש התייצבות בעמדה האזרחית שהם רוצים לאמת. מאוד נהניתי מהסרטון שעשו עבורי, זה אחד דברים היפים והמרגשים שיש פה".

יניב ויצמן, מספר שלוש ברשימת "רוב העיר" התל אביבית, העלה נקודה חשובה ואמר שיש לבחון עד כמה באמת הקשר בין הסלבריטאים למועמדים טבעי ונכון. "צריך למדוד את איכות הקשר, ולבדוק עד כמה הסלב רלוונטי. כל עוד לקשר יש הגיון אני לא רואה עם זה בעיה". ויצמן הדגיש את חשיבותם של הסלבס עבור הפוליטיקאים בקמפיינים, ואמר כי "מאוד קשה לבנות מותג בזמן קצר, לכן החיבור עם אנשים שיש להם רקורד של עשייה הוא נכון בעיניי ומשתלם לשני הצדדים. בסוף גם אם אתה סלב אתה אזרח, והמעורבות בבחירות ובדברים חברתיים מבורכת בעיניי".

אך מרגשות ויפות ככל שיהיו, המחוות האלו לא יכולות להתקבל ללא סייג על ידינו. עלינו לזכור שבשורה התחתונה מה שחשוב הם לא המצעים, ועד כמה הם מנוסחים בלשון יפה, וגם לא ההבטחות שהבטיחו לנו. לכל דבר יש מחיר, ובפוליטיקה המחירים כבדים במיוחד. לכן הדרך היחידה שיש לנו לשפוט כל מתמודד היא על ידי בחינת הישגיו, תוך ניסיון לחמוק מקסמי ההבטחות ואבק הכוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully