וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים דותן יקים את הביתן הישראלי בסין

חיים אברהם

2.11.2008 / 17:00

חיים דותן זכה במכרז לעיצוב והקמת הביתן הלאומי בתערכות אקספו העולמית

משרד החוץ הכריז היום (ראשון) על הקבוצה בראשות האדריכל חיים דותן כזוכה במכרז לתכנון, עיצוב והקמה של הביתן הלאומי בתערוכת אקספו העולמית. התערוכה תתקיים בשנת 2010, בשנגחאי שבסין.

23 קבוצות של מעצבים, אדריכלים ומארגני תערוכות השתתפו במכרז, שנמשך 5 חודשים. הביתן הזוכה ישתרע על שטח של כ- 1,800 מ"ר, ויוקם בעלות של 21 מליון שקל. הוא יציג מכלול יכולות והישגים של ישראל, תחת הכותרת "Innovation for life", כשמסר החדשנות המתמדת גובש על ידי צוות חשיבה במשרד החוץ, בהתאמה ליעדי מיתוג ישראל ברחבי העולם ובסין.

תערוכת האקספו נחשבת "האולימפיאדה הכלכלית והתרבותית" העולמית. 226 המציגים בתערוכה היוקרתית יעסקו בנושאי איכות החיים בחברה העירונית במסגרת הנושא "Better City Better Life".

הביתן שנבחר להציג את ישראל הוא מבנה ארכיטקטוני חדשני וטכנולוגי, המסמל דיאלוג, תנופה ופריצה. המבנה המורכב משני גופים ארכיטקטוניים משולבים ומאוחדים, הבנויים מאבן וזכוכית ומשתנה מכל זווית ראייה בשעות היום והלילה. שני הגופים המעוגלים בצורתם מסמלים דיאלוג בין אדם וטבע, בין אדם לאדם, בין עם לעם. חללי התצוגה הפנימיים הינם חללים אמורפים המתנשאים אל-על ומסמלים את רוחניות העם היהודי העתיק והמודרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully