וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם ההיפ הופ חוגג את ניצחון אובמה

5.11.2008 / 11:21

עוד לפני שהוכרז אובמה כמנצח, חגגו בעולם ההיפ הופ את הניצחון שלו. וויל.איי.אם כבר הקליט שיר חדש שיעלה היום לרשת

בעצרת תמיכה במועמד הדמוקרטי, הופיעו ערב הבחירות בפילדלפיה, ביונסה, ג'יי זי, מרי ג'יי בלייג' ופי. דידי. עשרת אלפים איש הגיעו לעצרת כדי לראות את המוזיקאים האהובים עליהם, כך דיווח אתר NME.

הראפר ג'יי זי, פצח בנאום מעניין על מנת לעודד אנשים להצביע ברגע האחרון. הוא התייחס לשני מנהיגים של התנועה לזכויות האזרח: רוזה פארקס, שזכורה בעיקר בזכות חרם האוטובוסים הגדול במונטגומרי, אלבמה, שארגנה בכך שהתיישבה על ספסל באוטובוס על מנת למחות נגד ההפרדה בין שחורים ולבנים בתחבורה הציבורית, וכמובן, מרטין לותר קינג שחבר לרוזה והמשיך להנהיג את מאבק השחורים באמריקה, עד שנרצח.

במשחק מילים מעניין אמר ג'יי זי: "רוזה פארק ישבה, בשביל שמרטין לותר קינג יוכל ללכת. מרטין לותר קינג הלך, כדי שאובמה יוכל לרוץ. אובמה רץ כדי שכולנו נוכל לעוף", סיכם ג'יי זי בפיוטיות.

בתוך כך, הראפר נאס הקליט שיר מיוחד ביום הבחירות על מנת לשמר את הרגע בו אמריקה הצביעה לנשיא שחור. הראפר, שנמצא כעת בנורווגיה במסגרת הטור שלו, נכנס לאולפן הקלטות ביום הבחירות והקליט שיר ששמו "Election Night".

מפיק השיר, הדי ג'יי גרין לנטרן, העביר ל-MTV חלק מהשיר שאלו מילותיו: "ברק בקמפיין כבר 21 חודשים/כל המדינה צריכה תשובות/ בזמן שהוא צריך להתמודד עם סבתא שמתה מסרטן/ אין לו אפילו זמן לבכות... אנשים טענו ששחורים עצלנים מדי כדי להצביע". בשיר מסמפל נאס את קולו של אובמה, כפי שעשה בטראק "Black President" מאלבומו החדש.

הראפר וויל. איי. אם, מי שעמד מאחורי השיר "Yes We Can" שארח סלבס שונים המצטטים את נאומו של אובמה, כתב שיר חדש בשם "It's a New Day" שיעלה מאוחר יותר היום לרשת באתר dipdive. הזמר אמר ל-BBC שהשיר הוא מחווה לעם האמריקאי שלקח חלק באירועי הבחירות. באתר משודר כעת קלים נוסף של וויל.איי.אם שקורא לסיים את העוני בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully