וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון פוגע במשרד הביטחון

חיים אברהם

7.11.2008 / 8:38

ב-31 בדצמבר עתידה להיסגר ההוצאה לאור של משהב"ט, כחלק מריביזיה ארגונית. דובר משהב"ט: "המהלך הזה יחסוך בטווח הארוך"

ב-31 בדצמבר אמורה לצאת לפועל החלטת משרד הביטחון, לסגור את הגוף האחראי על ההוצאה לאור של המשרד. ההחלטה התקבלה לאחר שוועדת ברודט הגישה את מסקנותיה לממשלה בשנת 2007, בהן הוחלט כי על מערכת הביטחון להתייעל ולערוך ריביזיה ארגונית. לטענת גורם בהוצאה לאור, החלטת משרד הביטחון לסגור את ההוצאה לאור הגיעה כתוצאה מגירעון של מיליון וחצי שקלים בשנה, וכ-15 מיליון שקלים במצטבר.

"בהוצאה של משרד הביטחון קיימים שני אגפים - הראשון נותן שירותים למערכת הביטחון, החל מהדפסת כרטיסי ביקור וכלה בכל טופס, בעוד שהאגף השני מפיץ ספרים לציבור הרחב" אמר הגורם, והוסיף כי "מי שגורם להפסדים זה האגף שנותן את השירותים לצה"ל, והוא יישאר כי אי אפשר בלעדיו. בעצם סוגרים את האגף הרווחי, וחסכון לא יהיה כאן".

כתוצאה מהסגירה כ-16% מעובדי ההוצאה לאור, המועסקים כפרילנסרים, יפוטרו, ועובדים נוספים יקבלו תמריץ לצאת לפנסיה מוקדמת בתנאים מיוחדים, שגובשו על ידי משרד הביטחון ומשרד האוצר. עובדים נוספים, שהוגדרו כחיוניים ביותר, יסופחו ליחידות אחרות בתוך משרד הביטחון.

חיסכון לטווח הארוך

"אנחנו חושבים שהמהלך הזה יחסוך בטווח הארוך", אמר דובר משרד הביטחון שלמה דרור. "אנחנו נמצאים בשוק תחרותי, ועל ידי כך שכל תהליך האחסון, ההפצה וההדפסה של הספרים ינוהל על ידי גורמים חיצוניים, נוזיל את העלויות".

בתוך כך, דרור ייחס את סגירת ההוצאה לאור לריביזיה הכללית שמערכת הביטחון עוברת בימים אלו. "כל צה"ל הולך לעבור תהליך של שינוי וייעול. הבאנו את חברת מקנזי האמריקאית בכדי שהיא תערוך בדיקה של כל מערכת הביטחון, כאשר בתום חצי שנה של בדיקות היא תבנה תכנית שתיושם במשך שנתיים וחצי. תכנית זו אמורה לחסוך מילארדי שקלים במשך עשר שנים, והחיסכון יופנה להתעצמות ובניית הכח".

בעוד שהתייעלות וחיסכון של כספי משלם המיסים הם דבר מבורך, צריך לבדוק לעומק מה יהיה החיסכון האמיתי, אם בכלל יהיה כזה. כפי שציין דובר משרד הביטחון, הכספים שייחסכו לא יופנו למשרדים אחרים, אלא להתעצמות הכוח. בנוסף, על סכום הגירעון של ההוצאה לאור, העומד על כ-1.5 בשנה, תתווסף עלות שירותי חברת מקנזי העומדים על 22 מיליון שקלים. זאת ועוד, לפי דרור בכוונת משרד הביטחון לקבל את שירותי ההוצאה לאור מגורמים אזרחיים, דבר שעלול אף לייקר את העלויות.

"הקיצוץ הזה לא יביא מזור לכל בעיית התקציב של משרד הביטחון", הוסיף הגורם מההוצאה לאור. "תוצג התייעלות אבל לא תהיה התייעלות בכלל אלא להפך, ההוצאות של מערכת הביטחון יעלו". הגורם התייחס גם לפגיעה התרבותית שתגרם מסגירת ההוצאה לאור של משרד הביטחון, ואמר כי "עד עכשיו ההוצאה לאור פרסמה קרוב ל-2,500 כותרים, שעוסקים בנושאי ביטחון, היסטוריה, ארץ ישראל וביהדות. בנוסף היא הוציאה את האוניברסיטה המשודרת בשיתוף עם גלי צה"ל. עם סגירת ההוצאה תהיה פגיעה בחיים התרבותיים של המדינה - ייקחו משהו אבל לא יתנו שום דבר בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully