וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדין של דיין

הילית וולברג

11.11.2008 / 9:05

תחקיר עובדה על בית החולים בגינאה האשים את כל הנוגעים בדבר מלבד אותה אשה המשרתת רודן אכזר. הילית וולברג דיקטטורית

במדינת התחקירים והקומממב-בינה, מככבת בכל שבוע שערורייה אחרת, בין אם זה חומוס, או רצח אפשרי של ראש הממשלה, או ירדנה עובדיה, כפי שנצפתה אמש בעונה החדשה של "עובדה". עובדיה, אשת הסוד של נשיא גינאה המשוונית ויש לציין הדיקטטורה האכזרית, הוצגה בקדימונים כאשת הצללים, המנהלת בפועל את גינאה עבור הנשיא. את הכתבה עליה, ליווה גם תחקיר מעמיק על בית החולים אותו הקימה בגינאה, שנפתח במצב שלא מקובל על פי סטנדרט מערבי, כשארגון כמו "שיבא" עמד מאחוריו עד לא מזמן.

אותו תחקיר מעמיק נע על שני מישורים; האחד בודק את הקשרים המפוקפקים בין "שיבא", בראשו המנכ"ל זאב רוטשטיין, לבין אותו בית חולים. חלק זה כלל עדויות צורמות של עובדים לשעבר, האשמות על ניגוד אינטרסים והפניית אצבע מאשימה לכל הגורמים העסקיים והעוסקים במלאכה. אבל את זה נשאיר לדו"ח המבקר. המישור השני הוא זה שמעניין אותנו; אותה אשה ה"מנהלת את גינאה" כהגדרתה שלה, בראשה נשיא שפילס דרכו ברצח ואלימות ומשרה פחד על נתיניו. "אני אילנה דיין של העסקי" קובעת עובדיה, ומסבירה שכמו דיין, אם צריך "להכניס" גם לעבריין הכי גדול, היא "לא תראה אותו ממטר". ההשוואה העצמית לאילנה דיין לא יכלה להיות צורמת יותר, רק נשאלת השאלה צורמת למי – לעובדיה או לדיין? כי נדמה שכשאילנה דיין - העיתונאית החוקרת, זו ששואלת שאלות קשות ומאשימה "בלי לראות ממטר" – ניצבת מול אותה ירדנה, היא מפחדת כמו תושב גינאה המסתתר בביתו כשהרכב של הנשיא חוצה את הרחוב.

"סיפור עוצר נשימה" מקריינת דיין ברקע. אשה ש"מפעילה את מנוע הטורבו שלה כי היא מאמינה שהיא מביאה למקום האומלל רפואה מתקדמת". ובין לבין מכריזה עובדיה בעצמה שכל זה הוא "לתפארת מדינת ישראל". כשתאוות הבצע נפגשת עם חלוקים לבנים, זה צורם לדיין. החלוקים הלבנים צורמים לה. חלילה לא הקשר של ירדנה לרוצח רודן, חלילה לא העושר שירדנה השיגה בעקיפין על גבם של אותם גינאים מתים ועוד בשמם של אלו שחיים. עבור אילנה דיין מדובר באשה מסקרנת ותדהמתה מהישגיה של האשה שמולה מטשטשת את חובותיה העיתונאיות. האובייקטיביות הפיקטיבית לכאורה של עיתונאית המספרת את הסיפור כפי שהוא, נשברת באותו קטע אחרון של הכתבה - שמערכת עובדה בחרה לשדר על אף שיכלה לוותר עליו - בו מקווה ירדנה שכל זה היה שווה את ההקרבה שהיא עשתה עבור תושבי גינאה. ואם לא שם אבדה היושרה העיתונאית של דיין, אז אולי בהבדל הבולט בין הדרך שדיין בוחרת לשאול את רוטשטיין על עסקיו כתגובה לכתבה, לעומת החמלה בה היא פונה אל ירדנה. "אני חוששת שאת לא יודעת הכל", היא משחררת אותה מאחריות. ואני חוששת, שתכנית התחקירים הרצינית הזאת, כבר לא כל כך רצינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully