וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע היהודי ייפתח בדצמבר

חיים אברהם

12.11.2008 / 10:53

הספטיבל יחגוג את שנת פעילותו העשירית בסינמטק ירושלים, ויצגו בו כ-50 סרטים באורך מלא

פסטיבל הקולנוע היהודי בסינמטק ירושלים שייפתח בתחילת דצמבר חוגג עשור. הפסטיבל ייפתח ביום שבת ה-13 בדצמבר, וייסגר ביום שישי ה-19 בדצמבר. בין אורחי הכבוד ניתן למנות את הבמאי דניאל בורמן וכוכב הקולנוע ג'ייסון אייזקס.

פסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים נחשב לאחד מחמשת הפסטיבלים המובילים בעולם מסוגו, ויוצגו בו כ-50 סרטים באורך מלא. הפסטיבל עוסק בנושאים וז'אנרים רבים, בהם פולקלור, זהות, שואה אמונה, אי אמונה, דוקומנטרי ועלילתי.

הבמאי היהודי הארגנטינאי דניאל בורמן יציג את סרטו החדש "הקן המתרוקן" בהקרנה חגיגית, לרגל קבלת אות הוקרה מטעם הפסטיבל. הסרט מספר על לאונרדו, מחזאי בגיל העמידה הסובל ממעצור יצירתי בגלל משבר אמצע החיים, שנישואיו עומדים על סף תהום. הוא ואשתו מבקרים אצל בתם שהיגרה לישראל, בתקווה שיצילו את מערכת היחסים שלהם. בנוסף, במסגרת הפסטיבל תוצג רטרוספקטיבה לעבדותו של הבמאי, שתמשך בסינמטקים נוספים לאחר הפסטיבל.

אורחים נוספים הם כוכב הקולנוע היהודי הבריטי ג'ייסון אייזקס והמפיקה מרים סגל, שיהיו נוכחים בהקרנת הסרט "טוב". אייזקס בימים אלה סיים לצלם את הסרט GREEN ZONE עם מט דיימון ויגאל נאור, כיכב לצד מל גיבסון בסרט "הפטריוט" והופיע ב"ארמגדון", "בלאק הוק דאון", "הארי פוטר", "הבית הלבן", "הפמליה" ו"אחוות אחים".

בנוסף, השנה יוצגו שלושה סרטי עלילה ישראליים באורך מלא, בהם "זרובבל" של שמואל ברו, דרמה המספרת על ילד שחולם להיות במאי סרטים מצליח, 18 קילומטר שלאבי לוי, המספר על הקונפליקט בין תפיסות שונות ואת הקושי לסלוח, הרצון לאהוב, וכוחו של גורל לחבר בין חיים של אנשים, ו"כמו אבא שלך", של מרקו כרמל, המספר על משפחת מימון שמגיעה לצרפת בשנות ה-70 שאב המשפחה מדרדר לעולם הפשע של השכונה בה הם גרים.

כמו כן יקיים הפסטיבל את תחרות הסרטים הישראליים הקצרים מטעם הקרן ע"ש בניה צוקרמן ז"ל ומיסודה של קרן "גשר" לקולנוע רב-תרבותי. הסרטים הקצרים בנושא יהודי-ישראלי יוצגו בפני חבר שופטים, בראשות הבמאי דניאל בורמן .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully