וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פושעים קטנים: "העוקץ" היא טלוויזיה מטופשת ומיותרת

הילית וולברג

16.11.2008 / 8:21

העוקץ היא שילוב מביך בין מופע קסמים, לכלבוטק ופספוסים. הילית וולברג לא אכלה אותה

מקובל לסגוד לפושעים ונוכלים בתרבות הפופולארית. עוד מימי בוני וקלייד הקולנועיים, דרך "רוצחים מלידה" ועד סרטיו של טרנטינו שלימדו אותנו שעולם הפשע הוא מסעיר, מעניין, רומנטי וקיצוני. על אותו משקל ניסתה לפעול "העוקץ" אמש, רק שעל הדרך היא שילבה כלבוטקיות טיפוסית וכבר בתחילתה צוין בשקופית מושקעת, שכל מה שנראה כעת הוא בשביל "שאתם לא תהפכו לקורבן הבא". ואכן, ללמוד על קיומם של פשעים כמו גניבת זהויות, התחזות לשם עוקץ והאירוע לשמו התכנסנו אמש, גניבת הכספת בחתונה שלכם, זהו שיעור חשוב. רק שללמוד את זה מקוסם, או איש אחיזת עיניים או נוכל (על פי הגדרתו) - לבוש בחליפה מצוחצחת ומוקף בחבורת מדקלמי טקסטים, לבושים במיטב קלישאות ארון הבגדים של ג'יימס בונד / נערת בונד האוחזים בידם שמפניה וקורצים למצלמות - זה כבר מגוחך. מעבר למגוחך. מביך.

בין מעברונים המציינים סטטיסטיקות משטרתיות, מהסוג שרפי גינת אוהב לדקלם, עמד נמרוד הראל ועמו הנוכלים, רוי, רוכמן ושחר (שהיא גם טופי מ"טופי והגורילה, מה שאוטומטית הוריד את רמת האמינות המקצועית שלה), וביחד הם הראו לנו איך מבצעים שלל פשעים בשם ההגנה על בטחון צופי ערוץ 10. העצה שסיפק לנו הראל לתעלומה הגדולה של הפרק, שוד הכספת הגדול, היא לבדוק ביום חתונתכם שאתם מכירים את כל האורחים, שכן "לא תרצו להרוס לעצמכם את היום המאושר". הראל נותן יריית אזהרה. הוא השוטר הטוב, ואם לא תקשיב לעצותיו ההו-כה-מועילות, יבוא השוטר הרע וישאיר אותך עם מינוס בבנק. על הדרך, אפשר להנות גם מפניו ההמומות של אבי הכלה, בעוד הוא מאשים את אבי החתן בחוסר אחריות ופותח פתח לסכסוך חמולות מצער. או שאפשר להביא התקף לב קל, על אשה שמגלה שבשמה גנבו 300 אלף שקל, זה הרי מצטלם נהדר. זה המופע של נמרוד הראל שפוגש את כלבוטק שפוגשת את יגאל שילון. חייך, אכלת אותה. כמעט. אבל עוד שניה היית אוכל. אבל לא אכלת. כי אנחנו צוחקים איתך. אבל אנחנו לא, כי זה יכול לקרות לך. אז, חייך!

חשוב לציין שכל המצולמים הביעו הסכמה מלאה לשידור הקטעים למען יחכימו צופי הפריים טיים, אבל מה עם אותם נוכלים שבזה הרגע קיבלו את הפיתרון המושלם למשימת העוקץ אותה תכננו בעצמם? אז נכון, הטלוויזיה היא רק טלוויזיה. אף פושע לא באמת יסתכל ויחשוב לעצמו שהוא יכול לשדוד כספת. ואם היה רוצה, אז יש לו סדרות משטרה לרוב כמו CSI או חוק וסדר, שמאפשרות לו גם לתכנן את הרצח המושלם לו רק רצה. אבל אם הטלוויזיה היא באמת רק טלוויזיה, אולי כדאי שלא תנסה לעזור לנו לשמור על עצמנו באמצעות תכניות מטופשות כמו אלה. בשביל זה יש את משטרת ישראל, לא?

  • עוד באותו נושא:
  • העוקץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully