וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרכים" זכה בפרס סרט הסטודנטים הטוב בעולם

חיים אברהם

16.11.2008 / 11:20

הארגון העולמי לבתי ספר לקולנוע העניק לסרט הגמר של הבמאי ליאור גלר את פרס סרט הסטודנטים הטוב בעולם

פרס סרט הסטודנטים הטוב בעולם לשנת 2008 הוענק ל"דרכים", סרט הגמר של ליאור גלר, בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. הפרס הוענק על ידי CILECT הארגון העולמי לבתי ספר לקולנוע, ובתחרות השתתפו 74 בתי ספר לקולנוע מרחבי העולם, כאשר כל בית ספר מגיש סרט אחד נבחר. ההצבעה מתבצעת על ידי כלל מנהלי בתי הספר המשתתפים, שהתבקשו לצפות בכל הסרטים ולדרג את שלושת הטובים ביותר.

"דרכים" מגולל את סיפורו של איסמעיל, ילד בן 13 המתגורר בשכונת עוני בלוד ועוסק בסחר בסמים. בעקבות מפגש עם אחד מלקוחותיו חייל הלום קרב, איסמעיל מוצא את דרך המפלט מהשכונה האלימה.

"זה מרגש לדעת שזכית בפרס הזה, כשאתה יודע שהתמודדת מול מיטב סרטי הסטודנטים ומיטב בתי הספר, כך שאני מאוד התרגשתי לדעת שזכינו בפרס הזה", אמר גלר. זוהי זכייתו ה-18 של "דרכים", כשהוא זכה מאז יציאתו לאקרנים ביולי 2007 בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים, וכן בפרס ראשון בפסטיבל בייג'ינג', בפסטיבל מקסיקו, בפסטיבל בפורטוגל ובפרס הקהל בפסטיבל בצרפת. כמו כן, "דרכים" אף היה מועמד לזכיה באוסקר, בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר.

בתוך כך, זו השנה השלישית ברציפות בה מוענק פרס CILECT לחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב. בשנת 2006 הסרט 'ביקור חולים' בבימויה של מיה דרייפוס זכה בפרס, ובשנה שעברה זכה הסרט 'לילה אפל' בבימויו של ליאוניד פרודובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully