וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרח הוא מערב

הילית וולברג

17.11.2008 / 12:02

ההערצה העיוורת ליוסי בובליל לא שופטת את המעשים שלו כבן אדם, היא רואה בו רק נציג עדה. הילית וולברג שד עדתי

המרוץ של בובליל לראשות הבית של האח הגדול החל מזמן. ארז טל, ידוע בכושר גילוי הכוכבים העממיים שלו, ביחד עם הפקת "האח הגדול", הבין שיש כאן פוטנציאל. בובליל קיבל מקום של כבוד בפרק הפתיחה, מקום של כבוד בפרק שלאחריו ומאז, בעצם, בובליל מקבל מקום של כבוד איפה שרק אפשר. 70 ומשהו יום מאז ויוסי בובליל הוא כוכב הרחוב. כוכב המדינה כולה. הוא מייצג את מה שקודמיו לתפקיד – עוזי כהן או פואד של "ארץ נהדרת" ושל החיים האמיתיים – ייצגו בכבוד. עממיות, חכמה שמסתתרת מאחורי העדר יכולת ביטוי, עילגות משעשעת במבטא משובש וכן. הוא מזרחי. וכן. יש לו גם איזה שלד או שניים בארון;

ביום שישי האחרון, נתפס בובליל במצלמות האח כשהוא מספר מור"ק ישן, כנראה מתקופת נעוריו, כזה שבטח פעם שמעתם במילואים או בערב שתייה עם החברה, על בחורה וזיונים ועוד ארבעה חברים שרצו גם הם לזיין, והתערבות, וכסף והשתפנות ובחורה עצבנית שיצאה בוכה מן הבית. פלילי זה לא. מכובד זה גם לא. בעיקר לא לאב שילדיו צופים מהבית ובתו צופה בתוך הבית. גם לא עבור אותה בחורה, שחופצנה והושפלה על ידי בהמות אדם. ומעניין איך היה מרגיש יוסי, לו עינב, בתו, היתה מככבת לה בסיטואציה דומה. הפורומים באינטרנט געשו, אבל לתכנים שכאלה אין מקום, ובצדק, בפריים טיים הטלוויזיוני של ערוץ 2, בו צופים גם ילדים. יש להם מקום אבל, בלבבות חברי רשימת יוסי בובליל לראשות האח הגדול.

בובליל ישרוד. הוא הרי בסך הכל התערב עם חברים על סקס וכסף וגרם לבחורה טראומה, אבל לא מסוגל לראות, בדיוק כמו מעריציו, מה לא בסדר בזה. זה רק עוד סיפור של הדורבן עם חוכמת הרחוב שכל האליטה אשכנזית מתנכלת לו. גם אם זה משנה, זה לא משנה, כי ההערצה העיוורת ליוסי בובליל, עברה מזמן כל שיפוט של טוב או רע. בובליל לא נשפט על פי מידות של מוסר או חוק; הוא נשפט על פי ריאקציה בלבד - אלו היוצאים נגדו, מכל סיבה שהיא, מואשמים מידית בגזענות במידה והם אשכנזים, או התאשכנזות, אם הם מזרחים. ואלו המגנים על בובליל, הם או מזרחים שמתהדרים בצדק האפליה המתקנת - אותו סיפור ישראלי על אדם מזרחי, פשוט ועממי שהגיע מלמטה וטיפס אל פסגת העולם. או שהם אשכנזים, שרואים בבובליל דאחקה חביבה ובלתי מזיקה.

מה שכל הצדדים, האשכנזים, המזרחים, הפרידמנים והבובלילים מפספסים, הוא שמאחורי אותו מזרחי, מסתתר, כך נראה, חרא של בן אדם. בלי קשר לעדתו או למוצאו. וכדאי שנבחר את מייצגנו וגיבורינו, לפי מה שהם ולא לפי העדה שהם מייצגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully