וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 24

אמיר אגוזי

21.11.2008 / 15:38

המיקס השבועי של אמיר אגוזי מגיע אליכם במצב צבירה אלקטרוני וחסר פנים במיוחד. ראו הוזהרתם

אז איך היה מודימן? מה שנקרא בשפת אמנו גוד דאמן גרובי מאדר-פאקר. הפעם ברשמקול מהדורה אלקטרונית עם דגש על טראקים יפים יותר מאשר על שירים של ממש, שנוכחים כאן במשורה. כולם קטעים שיצאו במהלך השנה האחרונה, מקטע ההיפ-הופ הפותח ודרך קטעי הדאב-טכנו, Pאנק-דיסקו, האוס, דאבסטפ וגרובים נוספים שבלטו השנה, כמו הקודורו של בוראקה סום סיסטמה, הביילה פאנק התורן של הדאנס במערב.

המבחר שכאן נוגע בעיקר באספקטים היותר עמוקים של תחומים אלו – מה שנקרא הצד הדיפי הכה מהותי לחוויית המועדונים - כשאת חורכי הרחבות הבולטים נשאיר למועד אחר, או לסיכומי השנה המתקרבים. עם כל ההיצע המוזיקלי העצום והמבולגן שיצא במהלך 2008, יש מצב שנצטרך את כל מהדורות דצמבר לשם כך. נראה לי שגם זה הזמן לשמוע מה העיף לכם את הראש במהלכה.

Zion I – Antenna // Gold Dust Media

Harmonic 313 – Call to Arms // Warp

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

Deadbeat – Roots & Wire // Wagon Repair

Shackleton – In the Void // Skull Disco

Pangaea – Router // Hessle Audio

Skream – If You Know // Tempa

Buraka Som Sisteman – Kurum // Fabric

Zombie Zombie – Dog Walker (Drum & Vocal mix) // Versatile

Scotty Coats & Wes the Mes – Double Fisted // Rong

Elvis Presley – Crawfish (Pilooski edit) // D.I.R.T.Y

DJ Ringardos – Was Better in 88 // Versatile

Madnus & Scogil – Carpet Vole // Fluid Ounce-Tru Thoughts

שלושה מהלייבלים שמופיעים כאן נמצאים כעת בשבועות חגיגיים שכאלה; הלייבל Skull Disco של שאקלטון ואפלבים חוגג את הריליס העשירי והאחרון ב-3 שנות פעילותו, במהלכן מיסד את הקשר שבין דאבסטפ, טכנו ודאב. עם תחילתו היה הלייבל לעוף חריג בסצינת הדאבסטפ הצעירה, אך די במהרה הפכו אמניו לתקליטנים ורמיקסרים מבוקשים, שחיברו את בריסטול ולונדון הבאסיות/אורבניות עם הצלילים המינימאליסטים של ברלין/ווילהלובוס/ברגהין. ריליסים כמו "Hammas Rules" הגיעו עד לג'יילס פטירסון, בעוד שאקלטון עצמו טייל בין המחוזות האקספרימנטליים של Pole והלייבל Scape ועד לקרוסטאון רבלס הטכנו/האוסי של דמיאן לזארוס.

הריליס האהוב עליי שלו הוא בכלל "New Dawn" הטכנואידי והשבטי שיצא ב-2006, אם כי את רוב התפוקה היפה שלו אני מוצא לעיתים קצת חסרת פאנץ' של ממש. ועדיין, הוא ואפלבים לקחו חלק נכבד בסלילת הדרך עבור יוצרי דאבסטפ מרתקים כמו Martyn או TRG שפרצו השנה בגדול ומהלכים ביתר קלילות ופחות מחויבות על טווח רחב יותר במנעד הז'אנרי. כך או כך, תקליטים שאוזלים מהחנויות גם בימים קשים עבור הפורמט הזה (אלו הם לא רק סימני המיתון), או ההזמנה שקיבל אפלבים מטמפה, הלייבל הבכיר של הדאבסטפ, למקסס את המהדורה האחרונה בסדרת הדי ג'יי מיקסים שלו, מעידים היטב על השפעתו של סקאל דיסקו .

יקב שאטו

הלייבל השני שחוגג בימים אלו הוא וורסטיל (Versatile) הצרפתי, שכיאה לשמו, בין "Disco Cubizm" של I:Cube מ-1996 ועד לימינו כבר נגע כמעט בכל מה שבין האוס, טכנו, אלקטרו, קראוטרוק, ברוקן ביטס, דראם & בייס ואפילו סול ורגאיי. ורסטיל עובד כמו שלייבל בוטיק אמור לעבוד, עם שמירה מתמדת על האיכות והיצע שלא עולה על הביקוש.

מוזיקה משובחת ומגוונת (תקשיבו רגע לפנינה של די ג'יי רינגארדוס שמופיעה כאן), מסיבות מוצלחות (כך סיפרה חברה שחזרה עתה מפריז, ובמיוחד הלייב של שאטו פלייט), עטיפות וארט מהיפים בשטח (כשל "דוג ווקר" של זומבי זומבי), ואפילו בלוג צעיר ושובב בו תמצאו את אנשי הלייבל וחבריהם (מג'ואקים ועד כריסטיאן מאמה) מפנים לקטעי דיסקו עלומים וסטים טריים ולא-רשמיים, שנשמע כאילו הוקלטו בעוד הם עוברים על תקליטים חדשים בבית. הפנינה הכן רשמית בחגיגות האלו הוא האוסף "Versatile 2008", שמציג את השנה הפורה שעברה על הלייבל הוותיק, שאיכשהו כל הזמן נוגע-לא-נוגע בהייפים וצו השעה, אך תמיד מתוך דרכו הייחודית והמאוד ברורה. הלייבל

השלישי שחוגג כעת הוא Fluid Ounce האנגלי, שמציג את משנתו האקלקטית באוסף שיוצא על גבי די.וי.די ובו לא פחות מ-90 קטעים של אמני הלייבל - מנו-ג'אז וביטים אבסטרקטיים ועד ברייקביט ודיפ-האוס, כמו הקטע המושלם בן 13 הדקות שחותם את מהדורת השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully