וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון פוגע בטראנסווים

עינב שיף

25.11.2008 / 23:08

בשל קשיים עבר מערך ההפצה של הלייבל BNE לידי התו השמיני. הנפגעים העיקריים: חובבי הטראנס ומעריצי טי. וי. און דה רדיו

מי מבינכם שקרא את הביקורות המפרגנות ורץ לרכוש את האלבום החדש של טי. וי. און דה רדיו, עלול להתקל בהפתעה: לא ניתן להשיג את האלבום בארץ ביבוא מסודר בשל סגירת הלייבל תחתיו הוא יוצא, BNE. "החברה שאחראית על הייבוא, BNE, פשטה את הרגל", מסרו בחנות "מוזיקה נטו" שמייבאת את האלבום באופן מיוחד. "מתוך הבנה של חשיבות האלבום, החלטנו לייבא אותו ללא רווח. על האי.פי החדש של אנתוני והג'ונסונס למשל, וויתרנו", הסבירו. חברת התו השמיני, אשר ככל הנראה רכשה את הקטלוג של BNE, מסרה ש"כרגע האלבום לא נמצא ברשותנו. יש בעיה במחסנים של חברת ההפצה, אנחנו מקווים שיגיע בזמן הקרוב".

לפני כחודשיים הגיעו דיווחים ממקומות שונים כי חברת BNE, מהחברות המרכזיות בייבוא מוזיקה לועזית וחברת הבית של אמני טראנס מובילים, נמצאת בקשיים רבים והחנויות לא יכלו לרכוש אלבומים חדשים על מנת להענות לדרישת הקהל. כעת מתברר שהחברה, שבין היתר הייתה אחראית על ייבוא והפצת הקטלוג של לייבלים נחשבים כמו "Beggers Banquet" ו – "4AD", סגרה את מערך ההפצה שלה, במהלך שכלל את פיטורי רוב העובדים והגיעה לשיא בסגירת משרדי החברה ומעבר למשרדים חדשים.

"בשלב מסוים, הפסקנו לקנות מהם דיסקים", מספר עובד לשעבר בחנות טאוור רקורדס, "הם עוד קיימים בכלל?" הוא תהה. מקור אחר שעבד בעבר בחברה מסר ש"אין כזה דבר באמת BNE" ומקורב לנושא הביע את הדברים בצורה חמורה בהרבה: "בחברת BNE עובד בן אדם אחד, המנכ"ל אבי ברנד", אמר המקור. "אין שום ידע לאן המקום הזה עבר, ההפצה והלוגיסטיקה נזרקו לתו השמיני כמהלך הצלה אחרון כבר לפני ארבעה חודשים. ברנד יושב לבדו במשרד אחרי שפיטר את כל תשתית העובדים".

את ההסבר למצב שקרה מסביר אותו מקור ב"ניהול פיננסי ולוגיסטי שגוי, ריצה לא ברורה לתוך רשתות שיווק ועוד ערוצי הפצה כמו תחנות דלק ועוד שמצריכים מערך לוגיסטי - מחסנים, רכישת סחורות מחברות אחרות. אם בודקים מעט, מגלים שעד לפני שנתיים היה מדובר בחברה עם פעילות מאוזנת ובריאה, עד שהחל כל המרוץ הזה לכסות על הנפילה של החנויות תקליטים בלדחוף דיסקים לסופרמרקטים, משהו מיושן בפני עצמו שמלבד אולי למכור אייל גולן ושרית חדד לא יכול לעשות הרבה".

בשורה רעה גם לטראנס

גם פעילות הלייבל של BNE, YoYo Records שהכיל בתוכו פרויקטים מצליחים בעיקר בתחום הטרנס כמו סאן פרוג'קט ואינפקטד מאשרום, נקלעה לקשיים עקב היותו של הלייבל בלתי נפרד מספרי החברה. "אם אפשר היה להפריד בין הלייבל לבין החברה, היו רואים שמדובר בלייבל רווחי יחסית. מרבית ההרכבים, כמו סאן פרוג'קט ואינפקטד מאשרום, הם לא פראיירים", ממשיך לדווח המקור בחברה. בעקבות הדברים אישר מרקו מניצ'לי, מההרכב סאן פרוג'קט כי החברה שחררה את ההרכב מהחוזה, ואף עודדה אותם להוציא את אלבומם החדש בלייבל עצמאי. "היו בעיות בחברה, המשרדים נסגרו ואבי ברנד אמר לנו שאם אנחנו לא רוצים לחכות, כדאי שנוציא את האלבום לבד", הוא מספר. "גם ככה כבר חיכינו יותר מדי עם האלבום החדש, לא רצינו לחכות עוד יותר". מניצ'לי מתעקש לציין כי "BNE היו באמת בסדר איתנו. זה לא טבעי שלייבל נותן מקדמה ומוותר עליה ככה".

"נחזור לפעילות מלאה"

מתוך המצב הלא אופטימלי הזה, מתעקש מנכ"ל החברה, אבי ברנד, לשמור על מראית עין של פעילות רגילה, שלא לומר אופטימית. בשיחה עם וואלה! תרבות הוא התעקש שיש חברות במצב גרוע בהרבה מ- BNE ובתגובה לדיווחי המקורות אמר כי "אנחנו בתקופה של סגירת משרדים ומעבר למשרדים חדשים. חד משמעית – אנחנו לא במצב של פשיטת רגל. הקטלוג והמחסן שלנו עברו כבר לתו השמיני להפצה. אנחנו ממשיכים לייצג את הלייבלים האחרים בארץ". על עניין החובות השיב ברנד כי זה לא מעניין הציבור.

בתגובה לפיטורי העובדים בחברה מסר ברנד: "סגרנו מערך שלם של הפצה, שחלק מהאנשים שעבדו בו עבר ל'התו השמיני' וחלקו נקלט במקומות אחרים. המצב הוא לא קל, בדיוק כמו בחברות אחרות ושרשרת של ניסיונות לגבות חובות מחברות לא צלחו. נכון שאי אפשר להשיג את הדיסקים האחרונים שהודפסו בלייבל, אבל זה עניין זמני". על פי ברנד הלייבל יחזור לפעולה מלאה "תוך כשלושה שבועות עד חודש".

מחברת התו השמיני נמסר: "BNE בחרה להעביר את הפצת החברה לידי חברת התו השמיני הידועה במערך ההפצה הטוב והאמין בארץ, בדומה לעוד לייבלים אחרים שהיא מפיצה. אכן חלק קטן מהכותרים, שיצאו בעולם בספטמבר ואילך, חסרים בשוק עקב המעבר בהפצה, אנו מקווים שהנושא ייפתר בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully