וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח גברא - פרק 2

מארק מקוי

28.11.2008 / 8:23

פרק שני מתוך ספרו של מארק מקוי, סוכן CIA שילמד אתכם הקוראים מהו גבר ואתכן הקוראות - איך להנות ממנו

על מנת להיות קצין איסוף של ה-CIA אתה צריך להיות תחבולן, חד עין, שורד. נועז, צ'רמר. איש של אנשים, איש צללים ואיש בודד. אתה עובר התמחויות רבות בתחומים שונים. לא "איך להשתמש באקדח". זה ברור. אתה לומד איך להתלבש, איך להקסים אישה, איך להיכנס לחדר במלון ללא מפתח, איך לשרוד בעיר זרה ללא תמיכה, איך להימלט בלי עזרה, איך לבנות סיפור כיסוי וגם - לא נעים לומר - איך לגרום נזקים בלי להשאיר עקבות.

אתה צריך, מצד אחד, להיות בעל עצבי וסבלנות ברזל; שקול, מחושב ומאופק ומצד שני יצירתי, בעל יכולת אילתור, זריז ומהיר החלטה. אתה צריך להיות בעל חוש שישי.

"היתה לי הרגשה" זה לא סתם משפט שאומרים אצלנו. אתה צריך להיות זהיר בלי להתעייף מעודף זהירות. לדעת מי מאלו שמאחוריך עוקב אחריך. אתה צריך להיות בעל זיכרון משובח, יכולת התמצאות וניווט (הכל יחסי, אבל כאן הייתה החולשה שלי). אתה צריך לפתח כושר גופני גבוה; עמידות. אין גבול ליכולת שעליך לפתח ולידע שתידרש לשלוף. אתה צריך להיות נהג מצוין, להבין באוכל, להכיר בתרבויות נבדלות ובמינהגים שונים. להבין את נפש האדם.

אתה צריך להיות כריזמטי. אנשים שאינם מכירים אותך צריכים לפעול בהתאם למוניפולציה שלך. קח סתם דוגמה לתרגיל שחניכי הקורס נדרשים אליו: אתה חייב - עכשיו ומהר - שמישהו יתן לך את המכשיר הסלולרי שלו לבצע שיחה; מדינה אחרת, שפה אחרת, אתה נראה שונה. למי תפנה ראשון? כמה זמן זה יקח לך? האם תעורר תשומת לב? חשד?

אומר לך את הסנדרט המבוקש: אתה צריך להצליח בנסיון הראשון ותוך 45 שניות. אתה חייב 3 הצלחות רציפות. מה יפתה אנשים? מה יעביר אותם על דעתם? מה יגרום להם לבגוד? למעול? מתי תוכל לסמוך על מישהו ומתי אסור לך לקחת צ'אנס? איך לתמרן אנשים ולהשיג את מבוקשך? איך לגרום לאנשים לראות בך מישהו אמין? להפוך למנהיג זמני עבורם.

אני מגדיר את כל התורה באמצעות 3 מושגים:

1.אומנות המיקום
2.תיזמון
3.התבוננות

אומנות המיקום

חשוב על ג'ודו, עקיפה במירוץ מכוניות, על פרזנטציה, ישיבה עיסקית, עיצוב, פריצה למיתחם, מארב ועל בניית בית. המיקום הוא שליטה. המיקום הוא יתרון. מלכים קיבעו את מיבצרם, אריה אורב לאיילה על שפת אגם, עשיר תר אחרי בית למכירה, ואתה מחפש לשכור משרד. מה המשותף? המיקום. דבר ראשון.

ויש חשיבות לזמן: בעל בית קפה חדש ימצא תוך מספר ימים או שבועות את השולחן המועדף עליו לנהל את ענייניו. אני אכנס ובסריקה של 15 שניות אומר לך מהו השולחן. עניין של מיומנות. מולדת ונרכשת.ויש עוד רזולוציה למיקום. במעלית, במטוס, בבחירת התור, בישיבה בתיאטרון, בקולנוע.

מיקום הוא גם עניין מיסטי. לא תמיד בשליטתך: מכונית התפרצה למדרכה, כדור תועה, או להבדיל זר הפרחים שהכלה תיזרוק לקהל. במי הברק יפגע?

להבנה ולצפייה מראש יש חשיבות. חלוץ לא יכול לדעת בוודאות שהכדור מהרמת הקרן ינחת על ראשו. הוא יכול להגדיל את הסיכוי. ככל שהמרכיבים רבים יותר, התשובה פחותחד משמעית והזמן להחלטה קצר יותר - כך תידרש למומחיות. האם תעדיף לשבת עם הגב לדלת, או עם הפנים לדלת, אבל עם השמש בעיניים? שמש בעיניים זה מצב זמני. היא קרובה לשקיעה. ובינתיים אפשר להעזר במשקפיים או כובע קסקט. דלת בגב - נתון קבוע וסופי.

דיילת יוצאת ממטבח מחלקת העסקים עם קפה חם. על מי יש סיכוי גדול יותר שהיא תישפוך את הקפה, על הנוסע בשורה הראשונה או השנייה? לכאורה ברור שהיציאה היא מצב השינוי ולכן שם הדיילת פחות מפוקסת. לכן השורה הראשונה היא המועדת לפורענות. אולם, אם היא אכן מחליקה לרגע לכיוון הנוסע בשורה הראשונה יש סיכוי שהנסיון שלה להתעשת יציל את השורה הראשונה, אבל הקריסה תתרחש על השורה השנייה. נכון שכל הדרמה הזו עלולה לקרות גם בשורה 6. אני רק רוצה שתתחיל לייחס חשיבות לפרטים.

ואפרופו מטוסים ואמנות המיקום. יש חברות שבהן שותלים בטיסה אנשי ביטחון. עובדה שהם יושבים באותם המקומות. מישהו בחן והגיע למסקנה שזה המיקום הנכון ביותר לתפקיד. אגב, הוא צדק. זה בדיוק המקום שאני רוצה בשבילי. אבל הוא תפוס. תמיד.

תיזמון

לא פחות חשוב. הרגע המכריע. הרגע ששנייה אחריו אתה נשרף. כל נמר יכול להתקרב עד כדי 300 מטר מכל איילה. החכמה היא להתקרב ככל שתוכל לפני שתפתח בהסתערות ושנייה לפני שהיא תגלה אותך ותפתח במנוסה. התיזמון זה הרגע שהחלטת.

כל אחד יכול לעבוד על כל אחד. השאלה היא כמה אתה הולך עם זה לפני שאתה נחשף במערומיך. דמות יושבת עם הגב אליך, אתה מתקרב חרישית על ריצפת קרשים. ככל שתתקרב ירבו סיכוייך לפגוע בה. הקרשים ישנים ויבשים. אם תמשיך להתקרב אולי תשמיע קול. אולי הוא ירגיש בחוש שישי שמשהו אינו כשורה מאחוריו. למי מכם יהיה את החוש ראשון לזהות שעוד שנייה מאוחר מדי?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

התבוננות

להבדיל מראיה, התבוננות מכילה עוד שני מרכיבים: חשיבה והסקת מסקנות. הגבר מולך הוא מנהל אתר נופש בתיאלנד. נראה בשנות ה-40 המוקדמות לחייו. שזוף, חטוב למדי מלבד בטן קטנה. אנגלית צחה בפיו.אם תתבונן ביתר יסודיות תגלה ש: עורפו חרוץ קמטי שמש עמוקים; ידיו אינם ידי פקיד, אולם גם לא ידי איש אדמה; כתפיו אינן שוות בגובהן (השמאלית שמוטה מעט); הוא לובש מכנסי ספארי עם חגורה; על צווארו תלויות משקפי שמש; על יד-שמאל שעון סייקו; בידו החלק הכלכלי של העיתון היומי; השעה 11 לפני הצהריים; הוא מגולח טרי. מתחת לאף קבוצת זיפים.

הוא נראה מתרועע עם חלק מהאורחים. פחות מפעיל את צוות העובדים. בצדעיו צמוד לשיער נימה צרה של עור בהיר. לא ראית אותו משתמש במכשיר סלולארי. וכן הלאה.

עכשיו אומר לך את דעתי: האיש קל לפיתוי. מחפש הזדמנויות. לא מחובר ולא מחוייב. זהו תפקידו הראשון כמנהל אתר וכנראה גם האחרון. בן למשפחה מהמעמד הבינוני, יליד אוסטרליה או בריטניה. נדד מעט עם משפחתו בעקבות עיסוקיו של הוריו. הם כנראה התגרשו. היה חובב טניס. לא היה משקיען. עצל מעט. הפך למדריך טניס. העביר כך כמה שנים טובות. יודע ליצור קשר עם אנשים ולהתחבב על הממונים. חשוב לו להיראות טוב אולם אינו קפדן. התחיל לשתות בלילות. כנראה ויסקי. עלה במשקל בשנתיים האחרונות. גילה את קסם החיים.רוצה כסף. מרגיש שביזבז כמה שנים ועכשיו הגיעה ההזדמנות שלו. מעדיף לילה על בוקר. הסתפר השבוע. בעיה בקשר עם נשים. אין לו כרגע מישהי.
לא הייתי סומך עליו.

נראה לך מוגזם?! לא אכנס כרגע לכל הניתוח וההסבר, אלא אומר לך רק דבר אחד: ניתן לזהות שינוי משמעותי במשקל על ידי התבוננות במיקום החור בחגורה. חור שהיה במיקום ושימוש קבוע הוא רחב יותר ואחריו מופיע חריץ שמסמן את האבזם. במקרה של ירידה במשקל החור יופיע לפני החור החדש והטרי. יכולת ההתבוננות היא הבסיס לכל החלטה.

אחד השלבים באימונים הוא תפיסת כייסים. זהו חלק מהתרגולים וחלק מתרומתנו למשטרה המקומית. מעלים אותך על קו רכבת עמוס שסובל מכייסים. אתה צריך לאבחן מי כנראה כייס. לסמן לשוטר מוסווה כדי שזה יתפוס אותו על חם.אתה נמדד בינתיים ביכולת האיבחון והאיתור שלך. מעולם לא הבנתי איך הכייס לא מבין שאם הוא קורא בסאבווי עיתון עם משקפי שמש – אני מאתר אותו בדיוק בשנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully