וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כלב בא יומו

זיו חכלילי

2.12.2008 / 14:11

לקראת צאת "בולט", סרט האנימציה החדש של דיסני, פתחו האולפנים את שעריהם בפנינו. זיו חכלילי נובח, לא נושך

כשוולט דיסני הקים את דיסנילנד הוא קבע שזה "המקום השמח ביותר עלי אדמות." אחרי ביקור קצר באולפני האנימציה של דיסני, ניתן לומר, על אותו משקל, שהם האולפנים הכי שמחים בהוליווד. דיסני שהביאו לנו את פלוטו וגופי ובשנים האחרונות את "101 דלמטיים" ו"הצ'יאוואווה מבברלי הילס", מביאים כלב חדש לשכונה.

"בולט" הוא סיפורו של כלב (מדובב על ידי ג'ון טרבולטה) אשר מגלם גיבור על בעל כוחות מיוחדים בסדרת טלוויזיה, ומגן על פני (מיילי סיירוס), הבעלים שלו. לאחר שפני נחטפת באמת, בולט, שכל חייו גדל על הסט ומאמין שכל מה שקורה בסדרה זו אמת, בורח מהסט במטרה להציל אותה. כך מתנהל לו סרט על כלב שחי בסרט.

גם עובדי דיסני, מתברר, חיים בסרט משלהם. בכל פעם שמתחילים שם לעבוד על סרט אנימציה חדש, תהליך שנמשך בין 3-5 שנים, כל הסטודיו עובר שיפוץ פנימי וחיצוני בהשראת הסרט. מרהיטים בצורת עצם של כלב ועד חדרים שלמים בעיצוב סצנות שלמות מהסרט. את האווירה המעט אופורית ששוררת באולפנים, מסבירים כל העובדים - מהאנימטורים הזוטרים ועד לבמאים ולמפיק הסרט - בשתי מילים: ג'ון לסאטר.

לב והומור

לסאטר, בעבר יו"ר פיקסאר (אולפני האנימציה הקוליים שהביאו לנו את "צעצוע של סיפור", "משפחת סופר-על") הוא כיום היו"ר המשותף של מחלקת האנימציה של דיסני ופיקסאר. הוא מונה לאחר שלפני כשנתיים, דיסני קנו את פיקסר בעסקת ענק בת 7.4 מיליארד דולר. החזון שלסאטר עובד לפיו הוא השבת הכוח והסמכות ליוצרים ולאמנים במקום לאנשי הכסף והמנהלים. "הסטודיו צריך להיות מונע בכוח היצירה ולא בכוח הממון." הוא פורש את משנתו. "יחד עם הומור, צריך שיהיה לב . וולט דיסני תמיד אמר שעל כל צחוק צריך שתהיה דמעה. אני מאמין בזה. ב'בולט', הלב מגיע מהמסע הרגשי שהוא עובר והחברויות האמיצות שהוא רוקם. "בולט" הוא למעשה הסרט הראשון שיוצא מדיסני תחת שרביטו של לסאטר, שחלק מעובדיו כבר קוראים לו ממשיכו של וולט דיסני (מינוס הדעות האנטישמיות). בדיסני טוענים שמדובר בסרט האנימציה המתקדם ביותר שהופק עד היום; חמישה פטנטים הוצאו על טכנולוגיות האנימציה המיוחדות שהומצאו בשביל הפקת הסרט ובחלק מבתי הקולנוע ניתן יהיה לראותו בתלת מימד.

על מנת ליצור דמויות אמינות ערכו בדיסני מחקר שכלל בין השאר אימוץ של אוגר חתול וכלב לסטודיו ומאות שעות של צפייה בהתנהגותם. צוות האנימטורים נסע לכל אחד מהלוקיישנים בסרט על מנת לבחון את התאורה והצבעים המיוחדים לאותו איזור והתוצאה בהחלט ניכרת. מה שבולט במיוחד הוא הדמיון בין הדמויות המצוירות לשחקנים המגלמים אותם. נדמה שבהרבה מסרטי האנימציה שיוצאים היום יש קווי דמיון בולטים בין השניים. הדבורה דומה לג'רי סיינפלד ב"כוורת בסרט", הכריש ב"תפוס את הכריש" מזכיר את רוברט דה-נירו ואפילו המכונית ב"מכוניות" קרובה במראה לאואן ווילסון.

"לאחר שאנחנו מסיימים לכתוב את התסריט אנחנו מלהקים את השחקנים" מספר קליי קייטיס, האנימטור הראשי. "השחקנים מדובבים את הדמויות ורק לאחר מכן אנחנו מתחילים בתהליך האנימציה".

האם הדמות של בולט בסרט, דומה לג'ון טרבולטה?

"אנחנו מאוד ברי-מזל שג'ון טרבולטה משחק את בולט. הוא הקומבינציה המושלמת של מישהו שיכול לשחק כלב שחושב שהוא קשוח, מסוכן וחסר פחד, אבל מתחת לכל הוא כלבלב חמודות אוהב ונאמן לבעליו. אני חושב שהמשחק שלו בסרט באמת מביא משהו מיוחד לדמות של בולט. בנושא של דמיון פיזי אני יכול להגיד שכשאנחנו מציירים את הדמויות אנחנו כבר יודעים מי משחק אותם" עונה הבמאי ביירון הווארד. "דוגמא טובה זה ריינו האוגר, תסתכל על מרק וולטון שמשחק אותו ותקבל מושג על הדמיון בין השחקנים לדמויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully