וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 26

אמיר אגוזי

5.12.2008 / 8:56

הסט הראשון בסיכומי השנה של אמיר אגוזי מרכז את כל מה שיעשה לכם טוב על הנשמה, כן על הנשמה, רק בלי האחיות יוספי

כפי שהבטחנו – הנה הראשון בסדרת הפודקאסטים לסיכום השנה במוזיקה כפי שהיא מסוקרת במדור זה. מה זה אומר? שלא נסקר כאן את כל מה שהיה מעניין השנה (נשאיר גם קצת לכותבים האחרים באתר, ויש אזורים שבכלל לא ניגע בהם), וגם לא כל מה שהיה להיט ממש גדול בהכרח ייכנס (את זה נשאיר לגלגלצ). מה כן? הפינות השונות שעשו לי את השנה החולפת במוזיקה, מוגשות יחד על-פי אווירה יותר מאשר על-פי חלוקה סגנונית. בהתאם למה שאני עושה כאן באופן כללי, כל הפודקאסטים יהיו אקלקטיים בדרכם, כשראשון מוקדש למבחר פריסטיילי ושמח שכזה (הבא – פריסטייל עמוק יותר, אחריו מבחר יותר קלאבי אך עמוק, ולבסוף מיקס מסיבתי למהדרין).

עם כל ההיצע המוזיקלי נראה שמטלות הסיכום הופכות לקשות יותר משנה לשנה, בין אם זה להחליט מה ייכנס ומה יוותר בחוץ, שלא לדבר על כך שאפילו להחליט מה שייך לשנה זו או לקודמת אינו ברור כפי שהיה בעבר (שלא לדבר על הבאה, כי מוזיקה מעולה לא מפסיקה להצטבר גם עכשיו ובינתיים היא תצטרך להמתין). אז יאללה, 25 קטעים שבין סול, פאנק, היפ הופ, קצת דאנסהול, אלקטרוניקה וכו'.

Santogold – Say Aha // Downtown

סנטוגולד הוציאה את אחד מאלבומי השנה (גם המיקסטייפ עם דיפלו היה להיט). על השיר הזה, שאם היה צדק היה מגיע לפלייליסט, ננעלתי אחרי שלא מעט שירים מתוכו תפקדו כשיר האהוב עלי.

Mr Oizo - $tunt (Flying Lotus remix) // white

אחד מקטעי האלקטרוניקה המגניבים של השנה, מעשה ידיו של אחת הדמויות הכי בולטות בה, פליינג לוטוס, שעוד ישוב ויופיע גם במהדורות הבאות.

V.I.C. – Wobble Wobble // Young Mogul

ההיפ-הופ היה קצת מפוזר השנה, ללא תופעות בולטות כמו עליית הקראנק או ההייפי של שנים עברו, ועדיין – מלא קטעים שהיה ממש קשה להחליט ביניהם. זה שכאן עשה שמח.

Clipse/Re-Up Gang – Fast Life // Koch

המבקרים לא כל כך אהבו את האלבום של הקליפס, ומבלי להיכנס יותר מדי בכובד ראש לחיי הסרסורים שהם מתרברבים בהם, בביטים רוצחים ופלואו לפנים אין עליהם.

Big Boi ft Andre 3000 & Raekwon – Royalflush // La Face

ללא אלבום או פרויקטים בולטים, גם השנה אנדרה 3000 הצליח להתבלט, עם בית רוצח באחד מקטעי ההיפ-הופ הטובים ביותר של השנה החולפת (לו ולקראק בהחלט יש הרבה במשותף).

Jackie Moon – Love Me Sexy // New Line

שיר הצחוקים של השנה, שללא הקונטקסט של הסרט ממנו נלקח בכיף יכול היה לעבור כאחד מקטעי הסול-פאנק המוצלחים ששמענו. להיט גם בחתונות.

Stephanie McKay – Jackson Avenue // Muthas of Invention

עם כל הדיבורים על חזרת הסול לרחבות הריקודים, עדיין מעטים מדי באמת עוקבים כאן אחרי סול עכשווי. השיר הזה, שמגיע מתוך אלבום מעולה בפני עצמו, היה המנון ענק בכל סצינת סול שמכבדת את עצמה בעולם, ובצדק.

Kylie Auldist – Community Service Announcement // Tru Thoughts

עוד אלבום סול-פאנק מעולה שיצא השנה, שיחד עם השיר שלפניו והמקבץ הנוסף שמגיע אחר-כך, יכול להצביע במשהו על היקף התופעה שציבור אוהבי מארק רונסון/איימי ווינהאוס מודע רק לקצה הקרחון שלו.

Jamie Lidell – Little Bit of Feel Good (All Nantes Long remix) // Warp

עוד אחד מאלבומי השנה, שגם אם הוא היה פחות חדשני ונועז מקודמו, הוא עדיין מפוצץ בשירים מעולים שלא נס ליחם. יובא ארצה מיד!

Q Tip ft Amanda Diva – Manwomanboogie // Universal-Motown

קאמבק השנה? ייתכן. אלבום מעולה? בהחלט. סימפול של קאן? תמיד מרים את האווירה.

Heatwave ft Warrior Queen – Things Change (DJ C remix) // Soul Jazz

היטווייב הם סאונדסיסטם מלונדון שהשנה הוציאו חומרים מקוריים לראשונה, כמו גם את אנתולוגיית תרבות ה-MC באנגליה – "An England Story", ומהלכים היטב על קו התפר שבין רגאיי/דאנסהול אסליים לבין ערבוביית הסגנונות שמאפיינת ימים אלו.

Jazmine Sullivan – Need U Bad // Sony

הפקה של מיסי אליוט שנעה בין דאב אורגינל לאר אנ' בי מתקתק. להיט.

Platinum Pied Pipers ft Karma – On a Cloud // Ubiquity

אחד השירים האהובים עליי השנה, חלקיק נוסף בגל החזרה לצליל הקלאסי של מוטאון בקרב מפיקי סול עכשוויים. חפשו גם את אלבומו המעולה של רפאל סאדיק.

Solange – I Decided // Polydor

אלבומה של האחות הקטנה של ביונסה קצת התפספס, אבל פנינה זו מתוכו לא ממש זכתה לתהודה שמגיעה לה (בהפקתו של פארל וויליאמס).

Jamie Lidell – Another Day // Warp

אני סאקר רציני של מחיאות כפיים ופשוט לא יכולתי להתאפק מלהוסיף גם את השיר המדהים הזה לרצף. לא לפספס גם את "Green Light" מאותו אלבום.

Erykah Badu – Honey (Seiji remix) // Universal-Motown

"האני" עצמו יצא כבר לקראת סוף השנה שעברה (ולכן כאן באחד מהרמיקסים הרבים שנעשו לו), אבל האלבום המדהים הזה שייך כולו לשנה זו. מופת של תעוזה, חדשנות ועומק מוזיקלי, כמו שראינו במו עינינו בגני התערוכה.

Hud Mo – Ooops! / Lucky Me-Wireblock

נציג של תנועת הביטים המדוברת (מהצלע הסקוטית שעל ציר אל.איי-דטרויט-אמסטרדם-לונדון-גלזגו), והוכחה לכך שהם גם יודעים לכייף ולא רק להפוך ביטים, גליצ'ים ובאס לתערובות חדשניות ומסחררות. אחד מלהיטי השנה במסיבות של בוטניקה.

Radioclit ft Santogold, M.I.A. & Esau Mwamwaya – Get it Up // Ghettopop

איזו נבחרת כוכבים; בזכותה פרץ אסאו המאלאווי לתודעת העולם, כשהמיקסטייפ שלו יחד עם רדיוקליט (תחת השם The Very Best) הוא אחד המדוברים של השנה החולפת (והיו בה המון מיקסטייפים מעולים).

Serani ft Bugle – Doh // Daseca

גם בדאנסהול הייתה שנה קצת מוזרה מבחינתי, כשברקע עוברת סצינת המוזיקה הג'מייקנית שינויים גדולים שעדיין לא ברור לאן יובילו.

Busy Signal – Tic Toc // VP

כנראה קטע הדאנסהול-קרוסאובר הגדול והמדבק של השנה, שגם בגרסתו האינסטרומנטאלית יכול היה לככב בסיכום זה.

Rustie ft 215 the Freshest Kids – Patrick Ewing // Stuff

המפיק הבולט מחבורת גלזגו שהוזכרה מעלה, שבין יצירות כמעט-אבסטרקטיות לקטעי דאבסטפ גם יצר את קטע ההיפ-הופ העתידני שכאן.

Common ft Pharell – Universal Mind Control // Geffen

האלבום המלא של קומון אמור לצאת כבר בכל רגע – אבל הנה הסינגל שהפך אותו על-פניו (שהתחיל בכלל כבי-סייד של הסינגל הראשון). לגמרי באווירת "Planet Rock" של אפריקה במבאטה בואכה בולטימור-קלאב.

Dam Funk – Galactic Fun // Stones Throw

דאם פאנק יצר סביבו באזז רציני ועוד מבלי להוציא אלבום. הקטע המושלם הזה יכול היה להשתלב גם בכל אחד משלושת חלקי הסיכום הבאים. דיסקו חללי על אמת.

John Legend ft Andre 3000 – Green Light // Columbia

אחד משני שירים מדהימים בעלי אותו שם שיצאו השנה (ראו ג'יימי לידל), מתוך אלבום קיטשי ולא כל-כך מומלץ של ג'ון לג'נד. אנדרה 3000 בעוד התארחות שגונבת את ההצגה, ואחד ממשפרי המצב-רוח הרשמיים של השנה כולה.

Cody Chesnutt - Afrobama

וכן, שוב ברק אובאמה, ללא ספק איש ותופעת השנה איך שלא מסתכלים על זה. רק שקודי האהוב היה שם לפני שכולם קפצו על העגלה, עם מחוות אפרו-ביט שנעשתה ישר אחרי זכייתו בוועידה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully