וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות מוטעות

ניב הדס

7.12.2008 / 1:27

"עד הבחירות זה יעבור" היא פיילוט לא מוגמר לתכנית עם פוטנציאל, שלא מספקת את הסחורה. ניב הדס בורג רופף

הסקת המסקנות הישראלית ממערכת הבחירות האמריקאית הולידה עד כה שני גלי הדף, שקשה להחליט מי מהם מגוחך יותר – הניסיון של סילבן שלום להיות ברק אובמה הישראלי, או הרצון המחופף של תכניות הבידור להפוך ל"סאטרדיי נייט לייב" המקומית. בעוד שבמקרה סטיב קשה להתכחש לאיכות ההומור הבלתי מתפשרת - שילוב של סאטירה חריפה, משחקי מילים, מקאבריות וסלפסטיק – הרי שכאשר מגיעים למחלקת היצירה הקומית הסיפור מורכב יותר.

ביום שישי האחרון החליטו ב"שבוע סוף" להוסיף לתלות התכנים המוחלטת שלהם ב"האח הגדול" נופך פוליטי, כשיצרו שיבוט של ביבי ויוסי בובליל (לשניהם יש ב' בשם, כאילו דא); לא עברו 24 שעות וכמעט אותה בדיחה בדיוק הופיעה גם ב"עד הבחירות זה יעבור" המיזם החדש של ליאור שליין שמעלה באוב את הפורמט המשחק מכורי שקימבן לשליין את הקריירה. הצרה בשני המקרים היא שנדמה שיותר מאשר רוח הסאטירה מפעמת בתסריטאים והמפיקים – תולדה של הסערה והעניין שמספקות עד כה הבחירות (אה, לא?) - מפרפר בהם הפחד משובה של "ארץ נהדרת". ככה זה כשהראשוניות היא ערך גדול יותר מאיכות. לגמרי לא חשוב מי יספר את הבדיחות הכי טובות, דוקרות ומכאיבות; מה שמשנה זה מי היה שם קודם, גם אם במחיר קונספט רופף ולא מגובש, הליכה אל המובן מאליו והקלישאות המוכרות. ביבי שקרן, ברק לא רלבנטי ויוסי בובליל מטומטם. קטעים. אורנה בנאי מאלתרת על דמויות מ"ארץ", גורי – הפתעה! - צוחק על עצמו, שליין – עוד הפתעה! – נכנס באהוד ברק (יש כל כך הרבה דברים קשים להגיד על האיש ועדיין כולם בוחרים להתייחס רק להיעדר הפופולאריות שלו) ויהונתן גפן, אהמ, מישהו יכול להסביר לי מה הוא עושה שם?

כן, היא יכולה!

השוס של התכנית היה אמור להגיע עם כניסתה של ציפי לבני לאולפן במה שהפך לחמש הדקות המביכות של הקמפיין עד כה. כי אם כבר השוואות ל"סאטרדיי נייט לייב", אז הנה ההזדמנות של ליבני להוכיח את מה שאובמה, מקיין ואפילו פיילין הוכיחו לאמריקאים – שיש להם חוש הומור. לאחד מהם זה גם עזר. אבל לבני היתה מגומגמת וגמלונית ואילו ארבעת הסטיריקנים שהקיפו אותה השתתקו בן רגע ולא העיזו להרים האחד לשני להנחתות. אפילו שורת בדיחות מתוסרטות מראש – כיאה למעמד של מי שלא מרוויחה לחמה מעל במות סטנד אפ – לא נראתה בשיחה המביכה הזו. הנה, סוף סוף מועמדת לראשות ממשלה עומדת מולכם, ממתינה ללהבים המשוננים של חרצובות לשונכם, אולם זו נדמה. שליין סינן שתי הערות מבלי לחכות לתשובה, בנאי כמעט רצה לחבק אותה, אלפי התחנף ויהונתן גפן, אהמ, מישהו יכול להסביר לי מה הוא עושה שם?

חבל שבמקום להבין את החשיבות וההשפעה הפוטנציאלית שלהם על הבחירות, כפי שקרה בארצות הברית ונמשך - בעקבות התנופה שהתקבלה - גם כעת (ע"ע המחזמר על חוק הנישואים ההומוסקסואלים באתר של וויל פרל FuunyOrDie), חוזרים אצלנו לאותם הרגלים מאוסים באותה התנהלות קלוקלת. לתכנית כמו "עד הבחירות זה יעבור" יש מקום בלוח השידורים, אבל לא כמו שהיא נראית כרגע. אפשר אולי לסלוד מסגנון ההגשה של ליאור שליין, אבל קבלות באשר ליכולת שלו להחזיק שעה כבר יש לו. הוא גם לא חייב להחזיק אנסמבל של חקיינים מתוקתקים ותקציב ענק - גם בתכנית אנדרדוגית עם אסטרטגיה של לוחמת גרילה יש ערך. חבל רק שבמקום לטחון פיילוטים, לשכלל את הפורמט ולהדק את הכתיבה עד לתוצאה שתיתן פייט לערוץ המתחרה, מיהרו בערוץ 10 לעלות לאוויר עם החלטורה הזו. ואת זה לא אני אמרתי; את זה אמרו ב"עד הבחירות זה יעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully