וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד שוברי הקופות

עינב שיף

8.12.2008 / 12:18

המצב הכלכלי מורגש בירידה משמעותית בהכנסות הסרטים. בין הנפגעים: "דמדומים", "בולט" וכמובן - "קוואנטום של נחמה"

גם מצעד שוברי הקופות של השבוע מתנהל באווירת סימני המיתון. מלבד שני הסרטים החדשים ברשימה, שאר הסרטים מתאפיינים מגמת ירידה, שלא לומר התרסקות. אפילו “Four Christmases”, שכנראה בזכות הקירבה לחג המולד עצמו שומר על המקום הראשון משבוע שעבר, רושם נפילה של 41.5 אחוזים ומכניס רק 18.1 מיליון דולר בשבוע השני להפצתו. ירידות השערים מתחזקות גם במקום השני, "דמדומים", שעולה למקום השני ברשימה אך ורק כי "בולט" התרסק לחלוטין (למקום השלישי) עם ירידה של 63.5 אחוזים ברווחיו, שהסתכמו בסוף השבוע ב – 9.6 מיליון דולר בלבד. עבור סרטים המוקרנים שלושה שבועות בלבד מדובר באכזבה קשה ועדות כי הקולנוע, למרות היותו בילוי זול יחסית למסעדה או מועדון, סופג גם הוא את השפעת המיתון.

ירידות שערים חדות

גם "אוסטרליה", עם הכנסה של שבעה מיליון דולר בלבד (לעומת 14 מיליון בשבוע שעבר)במקום הרביעי ו"קוואנטום של נחמה", שכנראה שום גאדג'ט לא יציל אותו מהתואר "אכזבה" (נפילה של 65 אחוזים השבוע), במקום החמישי. מיד אחריהם ברשימה מופיע "מדגסקר 2", במקום ה-6, הסרט הוותיק במצעד (חמישה שבועות), ובוותק זה כנראה תתמקד תחושת ההישג שבו, שכן גם הוא לא ניצל מהמפולת ורשם נפילה של 64.1 אחוזים בהכנסותיו. "טרנספורטר 3", הבא אחריו ברשימה, הכניס 4.5 מיליון דולר בלבד בשבוע השני שלו בלבד.

גם החדשים מאכזבים

שני הסרטים הבאים ברשימה מבצעים כניסת בכורה למצעד בסוף השבוע הראשון להקרנתם: הראשון, סרט הסופר הירו “Punisher: war zone" (המבוסס על קומיקס באותו שם), הכניס 4.5 מיליון דולר בלבד. יחד עם הביקורות הקטלניות על הסרט, מצבו לא מעודד במיוחד. הסרט השני שמככב בסוף הרשימה בשבוע הראשון להקרנתו הוא “Cadillac Records”, על חברת התקליטים CHESS, עם אדריאן ברודי וביונסה בתפקיד הזמרת האגדית אטה ג'יימס. הביקורות הטובות יחסית לסרט ועיסוקו בנושא מוזיקלי הופך את הכנסותיו, 3.5 מיליון דולר, לסוג של הפתעה, רק שלא ברור אם לטובה או לרעה.

רגל וחצי בחוץ

הסרט הסוגר את הרשימה הוא “Role Models”, עם הכנסות של 2.6 מיליון דולר השבוע, כשבשבוע הבא הוא צפוי לפנות את מקומו, כשהוליווד תתלבש יפה לקראת חג המולד, בתקווה לתחושה חגיגית יותר גם ברמת ההכנסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully