וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואלס עם באשיר מועמד לגלובוס הזהב

עינב שיף

11.12.2008 / 15:30

המועמדים לגלובוס הזהב: ואלס עם באשיר לפרס הסרט הזר, הית' לדג'ר לפרס שחקן המשנה ו-5 מועמדויות ל"בטיפול" האמריקאית

הוכרזו המועמדים לטקס פרסי גלובוס הזהב ה-66, שיתקיים ב-11 בינואר. "ואלס עם באשיר" מועמד בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר. המועמדים הנוספים בקטגוריה הם "The Baader Meinhof Complex", "I've Loved You So Long", "Everlasting Moments" ו"גומורה", שזכה בפרס הסרט הטוב של האקדמיה האירופאית לקולנוע במוצאי שבת האחרון בדנמרק.

ארי פולמן, שידוע באהדתו למכבי חיפה בכדורגל מסר היום לוואלה! תרבות: "אני שמח מאד, אבל עייף. אני מוכן לוותר על אליפות של מכבי חיפה בשביל גלובוס הזהב. לחיפה יש 10 אליפויות, כמה גלובוסים כבר יש".

בין המועמדים הבולטים הנוספים, באגף הקולנוע, שנרשמו השנה הוא השחקן המנוח הית' לדג'ר, על תפקידו כג'וקר ב"האביר האפל" מסדרת באטמן. הסרט עצמו לא זכה למועמדות בניגוד למצופה.

מריל סטריפ וקייט ווינסלט מועמדות שתיהן על שני סרטים שונים בקטגוריות המשחק השונות. סטריפ על "מאמא מיה" ו"Doubt" ווינסלט על "חלון פנורמי" ו- "The Reader". גם בן זוגה של ווינסלט בסרט, ליאונרדו דיקפריו, שלא היה מועמד איתה על האוסקר בתקופת הטיטאניק, קיבל מועמדות על משחקו.

זוג מלכותי הוליוודי אחר, בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי, זכה גם הוא למועמדויות השנה. הוא על "המקרה המופלא של בנג'מין באטון" והיא על "ההחלפה".

בסך הכל את רשימת המועמדויות בתחום הקולנוע מובילים "המקרה המופלא של בנג'מין באטון", "פרוסט/ניקסון" ו"Doubt" - כל אחד עם 5 מועמדויות.

בתחום הטלוויזיה נרשמת בולטות גבוהה ל"בטיפול" האמריקאית (5 מועמדויות) ולרוק 30 (3 מועמדויות, ביניהן לאלק בולדווין בקטגורית השחקן הראשי). עוד סדרות עם 3 מועמדויות הן "הפמליה", ו"הגברים של שדרות מדיסון".

גלובוס הזהב הוא טקס של תא הכתבים הזרים בהוליווד ומתקיים מדי שנה לפני טקס פרסי האקדמיה המסורתי. השנה, הוא יקדים את שלב הכרזת המועמדויות לאוסקר ב-11 יום ותוצאותיו לרוב מעידות על תוצאות האוסקר או לפחות על המועמדויות.

על המועמדים הכריזו לפני דקות אחדות ג'ורג' קמרה, נשיא תא הכתבים הזרים בהוליווד, ברוק שילדס, טרנס הווארד, אליזבת' בנקס וריין ווילסון.

מועמדים נוספים בתחום הקולנוע

* לפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים "הסיפור המופלא של בנג'מין באטון", "פרוסט/ניקסון" של רון הווארד, "חלון פנורמי" של סם מנדז ו"Slumdog Millionaire" ("נער החידות ממומביי") של דני בויל.

* לפרס הקומדיה/מיוזיקל הטוב ביותר מועמדים: "לקרוא ולשרוף" של האחים כהן", "ברוז', "חופשייה ומאושרת" של מייק לי, "מאמא מיה", ולבסוף, "ויקי כריסטינה ברצלונה" של וודי אלן.

* לפרס סרט האנימציה מועמדים: "בולט", "קונג פו פנדה" ו"וול-E".

* לפרס הבמאי מועמדים: דני בויל על "Slumdog Millionaire" ("נער החידות ממומביי"), סטיבן דלדריי על The Reader, דיוויד פינצ'ר, "הסיפור המופלא של בנג'מין באטון", רון הווארד על "פרוסט/ניקסון" וסם מנדז על "חלון פנורמי".

* לפרס התסריט מועמדים הסרטים: "Slumdog Millionaire" ("נער החידות ממומביי"), "The Reader", "פרוסט ניקסון", "המקרה המופלא של בנג'מין באטון ו"Doubt".

השחקנים הכי טובים בתחום הקולנוע

* לפרס השחקן הטוב ביותר במיוזיקל או בקומדיה מועמדים: חוויאר ברדם על "ויקי כריסטינה ברצלונה", קולין פארל על "ברוז'", ג'יימס פרנקו על "אננס אקספרס", ברנדן גליסון על "ברוז'" ודסטין הופמן על "Last Chance Harvey".

* המועמדות לשחקנית הטובה במיוזיקל או בקומדיה הן: רבקה הול על "ויקי כריסטינה ברצלונה", סאלי הוקינס על "חופשייה ומאושרת", פרנסיס מקדורמנד על ,לקרוא ולשרוף", מריל סטריפ על "מאמא מיה" ואמה תומפסון על "Last Chance Harvey".

* המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה: לאונרדו דיקפריו על "חלון פנורמי", פרנק לאנגלה על "פרוסט/ניקסון", שון פן על "מילק", בראד פיט על "הסיפור המופלא של בנג'מין באטון" ומיקי רורק על "The Wrestler".

* המועמדות לפרס השחקנית הטובה בדרמה: אן הת'אווי על "Rachel Getting Married", אנג'לינה ג'ולי על "ההחלפה", מריל סטריפ על "Doubt", קריסטן סקוט תומאס על " I’ve Loved You So Long" וקייט ווינסלט על "חלון פנורמי".

* המועמדים לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר: טום קרוז ב"רעם טרופי", רוברט דאוני ג'וניור ב"רעם טרופי", רייף פיינס על "הדוכסית", פיליפ סימור הופמן על "Doubt" והית' לדג'ר על "האביר האפל".

* המעומדות לפרס שחקנית המשנה הן: איימי אדאמס על "Doubt", פנלופה קרוז על "ויקי כריסטינה ברצלונה", ויולה דיוויס על "Doubt", מריסה טומיי על "The Wrestler" וקייט ווינסלט על "The Reader".

מועמדויות נוספות בתחום הטלוויזיה

* המועמדות לפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר: "דקסטר", "האוס", "בטיפול", "הגברים של שדרות מדיסון", "טרו בלאד"

* המועמדים לפרס הסדרה הקומית/מוזיקלית הטובה ביותר:
"רוק 30", "קליפורניקיישן", "הפמליה", "המשרד", "העשב של השכן".

השחקנים הכי טובים בטלוויזיה

* המועמדות לפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה:
סאלי פילד על "אחים ואחיות", מארישקה הארגיטיי על "חוק וסדר: מדור מיוחד", ג'נוארי ג'ונס על "הגברים של מחוז מדיסון", אנה פאקווין עם "טרו בלאד" וקירה סג'וויק על "המפענחת"

* המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה : גבריאל ביירן על "בטיפול", מייקל סי. הול - "דקסטר", ג'ון האם על "הגברים של מחוז מדיסון" יו לורי מ"האוס" וג'ונתן ריס מאיירס על "שושלת טיודור"

* המועמדות לפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית/מוזיקלית: כריסטינה אפלגייט עם "סמנתה מי?" אמריקה פררה על תפקידה כ"בטי המכוערת", טינה פיי על "רוק 30",דברה מסינג על “The Starter Wife” ומארי לואיז פארקר עם "העשב של השכן".

* המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית/מוזיקלית:
אלק בולדווין עם "רוק 30", סטיב קארל ו"המשרד", קווין קונולי עם "הפמליה", דיוויד דוכובני ו"קליפורניקיישן" וטוני שלהוב על תפקידו ב"מונק"

* המועמדות לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה, מיני סדרה או סרט טלוויזיה: איילין אטקינס עם "Cranford", לורה דרן על "Recount" מליסה ג'ורג' על "בטיפול" רייצ'ל גריפיתסעל תפקידה ב "אחים ואחיות" ודיאן וויסט על "בטיפול".

* המועמדים לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה, מיני סדרה או סרט טלוויזיה: ניל פטריק האריס על ”How I Met Your Mother", דניס לירי על "Recount, ג'רמי פיבן על "הפמליה",
בלר אנדרווד על "בטיפול" וטום ווילקינסון על "ג'ון אדאמס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully