וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 27

אמיר אגוזי

12.12.2008 / 13:29

אמיר אגוזי ממשיך למקסס את 2008. והפעם בתפריט המגוון: סט עדין שיעשה נעים ויישלח אתכם אל בין הסדינים

סיכום 2008 נמשך השבוע עם תפריט מגוון מהמחוזות העדינים ומהורהרים של השנה: שירים בולטים מתוך אלבומים אהובים, נגיעות ממחלקת הביטים התוססת ושירים ששמעתי שוב ושוב. מבלי להתכוון יצא שהפודקאסט הנ"ל כולל ייצוג יפה לשניים מהלייבלים שהכי ריתקו אותי השנה, הייפרדאב האנגלי (אלקטרוני-דאבסטפי) וסטונז-ת'רואו האמריקאי (היפ-הופ עצמאי והרבה מעבר); שניהם בעלי אג'נדה מוזיקלית רחבת אופקים בה בעת שהיא מגובשת, ובאקלים המוזיקלי הנוכחי גם אינם כה רחוקים האחד מן השני.

Stacy Epps – Floatin (Live remix) // Japanubia

שיר שצץ ממש בימים האחרונים של 2007. אחד הביטויים המוצלחים של מפגש הסול המודרני ומלאכת המקצבים שבשיא פריחתה - הפעם בגרסת לייב מיוחדת שיצאה לאחרונה.

עוד באזור זה: מושינה (Muhsinah), קיסי אספלונד (Kissey Asplund).

Koushik – Coolin’ // Stones Throw

אלבומו הקטן והצנוע של קושיק היה אחד מן האלבומים שהקשבתי לו הכי הרבה פעמים השנה (מה שעשיתי מעט מדי עם אלבומים); קטן, מלטף וחבר מהימן לעת צרה.

Jose James & Flying Lotus – Visions of Violet // Brownswood

אחת מפנינים רבות ומגוונות בהן היה מעורב פליינג לוטוס השנה, שיחד עם ג'וזה ג'יימס, בעצמו עם אלבום שיצא במהלכה והופעות אורח מוצלחות, יצרו את ממתק הסול שכאן.

Quiet Village – Broken Promises // K7

מתוך האלבום "Silent Movie" שיצא בתחילת השנה; שילוב של אווירת פסקולים ומוזיקת ארכיונים (כ- Library Music) בטעמים אקזוטיים, מוגשים על תשתית נו-דיסקו בגרסתו הבלארית על אמת (מ-Baleiric כבאיים הבלאריים).

Portishead – The Rip // Island

אלבום קשה, תובעני, מאתגר וכמעט מייאש לפעמים, אך מתגמל ומעורר בסופו של דבר. פורטיסהד שבו עם אלבום כבד-ראש, אגרסיבי ונועז, וזה כנראה השיר השלם והיפה ביותר מתוכו.

Ikonika – Direct // Hyperdub

איקוניקה הצעירה היא אחת הבולטות מבין קבוצת אמנים שמהלכים על קו התפר שבין דאבסטפ למפיקי הביטים השונים, עם צליל שנטוע עמוק בעולם ה-8-ביט. שווה את ההמתנה עד הרגע בו נחשפת המלודיה במלואה.

עוד באזור: Rustie, ,Joker, Quarta 303, Zomby

Kid Cudi – Day n’ Nite // Fool’s Gold

קיד קודי פרץ בגדול מאז צאת "דיי & נייט", הסינגל הרשמי הראשון והיחיד שלו בינתיים, ואחד משירי ההיפ הופ הבולטים של השנה. שילוב של מקצב דרומי-איטי עם מלודיה טראנס-לייט וסיומת צ'ופד & סקרוד, בהפקתו של דוט דה ג'ניוס הצעיר. עם רמיקסים, פינות אורח שונות (האחרונה בחדש של קנייה) ומיקסטייפ מוצלח שבאו בעקבותיו, עשה קודי את מעבר מעולם ההיפסטרים של הלייבל פול'ז גולד ומגזין הפיידר, לידיהם של די ג'ייז רבים גם מעבר לבלוגספירה.

Nas – Queens Get the Money // Def Jam

קטע הספוקן וורד ונטול הביטים א-לה ג'יי אלקטרוניקה שפותח את אלבומו של נאס.

Madlib the Beat Konducta – For My Mans (Prelude) // Stones Throw

Erykah Badu – The Healer // Motown-Universal

שתי מחוות של מאדליב לחברו ג'יי דילה; הראשונה מתוך אלבום הביטים הכפול של הביט קונדאקטה, שעשויים במיטב מסורת הדונאטס של דילה עצמו (יעני פיסות קטנות של ביטים וסימפולים עטירי נשמה); ו"דה הילר" שבהפקתו, הקטע הבולט מאלבומה של אריקה.

Samiyam – Moon Shoes // Hyperdub

הנציג השני ללייבל הדאבסטפ-ומעבר הייפרדאב, מאת חברם הקרוב של הגסלאמפ קילר ופליינג לוטוס לסצינת אל.איי.

Flying Lotus ft Dolly – Tea Leaf Dancers (Rae Davis remix) // Warp

האלבום "Los Angeles" של פליילו הפך לדגל ההכרה העולמית בסצינה הקטנה/גדולה שבה הוא משמש תפקיד מפתח, תשומת לב שהצטברה לכדי שנה עסוקה ומרתקת עבורו ורבים מהנמצאים סביבו.

Dabrye – Temper // Ghostly International-Adult Swim

הנציג הדטרויטי של עולם הביטים ואחד הותיקים בתחום, שמהלך בין מקצביו של בן עירו דילה להשפעות כבדות של אלקטרו וטכנו (אותם הוא גם חוקר ומאתגר באופן ישיר תחת הפסבדונים ג'יימס טי קוטון).

Bullion – Get Familiar // One Handed

בוליון, שב-2007 הוציא את המיקס-טייפ המדובר "Pet Sounds: in the Key of Dee" (מאש-אפ של הביץ' בויז עם ביטים של דילה), עם ריליס ראשון שהפך לאחד הלהיטים של התת/קרוס/סצינה חמקמקה זו.

לסיכום עניין הביטים, כמה מהשמות יחדיו: Flying Lotus, Hud Mo, Mike Slott, Rustie, Dabrye, Harmonic 313, Paul White, Dorian Concept

James Pants ft Deon Davis – Crystal Lite // Stones Throw

עם כל העניין בדיסקו על שלל גווניו, היו אלה דווקא אנשי ההיפ-והפוסט-הופ של סטונז ת'רואו שהוציאו את הדברים החדשניים והרפתקניים ביותר בתחום, כמו מוטיציות הפריקי-בוגי המסונתזות של ג'יימס פאנטס וחברו ללייבל דאם פאנק.

The Rubies ft Feist – I Feel Electric (Tiedeye remix) // Italians Do It Better

עוד דוגמה לדיסקו אוורירי של ממש, מבית הלייבל האמריקאי ששמו מרפרפר לאיכויות האיטלו-דיסקו, בכיכובה של פייסט האהובה.

Tawiah – Everystep // Bush Girl

טאוויאה צצה ב-2007 עם "Watch Out" המושלם, שבעקבותיו הגיע השנה האי.פי "In Jodi's Bedroom" ממנו לקוח השיר הזה (שגם ביצעה בהופעותיו של מארק רונסון בארץ), ושבכיף היה יכול להשתחל לו לפלייליסט בארץ.

Hot Chip – Sensual Seduction

היום זה כבר נראה קצת רחוק, אבל להיטו של סנופ דוג כיכב בטירוף במחציתה הראשונה של שנה זו. כאן הוא מופיע בקאבר של הוט צ'יפ, שגם עם אלבום מאכזב עדיין היו שחקנים מרכזיים בנוף המוזיקלי של השנה כולה (הרבה בזכות הלייבל המעולה שלהם, גרקו-רומאן).

Lil’ Wayne – Misunderstood // Universal

השיר מאלבומו של ליל וויין שמשקף בצורה הכי ברורה את מהותו האקסצנטרית; מצד אחד הוא כובש את המצעדים עם היפ-פופ קטלני, וממש ליד רוכב על קטעי ג'ז לאורך 5 או 10 דקות בפלואו ההזוי שלו.

Mayer Hawthorne & the County – Just Ain’t Gonna Work Out // Stones Throw

פנינה נוספת מבית סטונז ת'רואו שיצאה ממש לאחרונה, דוגמה נוספת לטווח המוזיקלי הרחב שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully