וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך השלם לאירועי חנוכה

עינב שיף

21.12.2008 / 11:14

יש עוד דברים לעשות בחנוכה חוץ מלבלוע הררי סופגניות ולביבות. עינב שיף, סופגניה מתוקה, עם המדריך המלא

פסטיגל או פסטיבל?

שני האירועים המרכזיים והמושקעים ביותר בחנוכה השנה הם "הפסטיגל" הוותיק ומולו, "פסטיבל שירי ילדים" (הוותיק יותר)שחוזר אלינו עם גלריית כוכבים כמיטב המסורת, רק שלו יש את נינט.

הפסטיגל יתקיים השנה תחת הסיסמה "תפוס ת'פסטיגל" והקונספט יעסוק בדברים שקורים במצולות הים. במאי האירוע הוא חנוך רוזן ועל הבמה יככבו שירי מימון, גיא זו ארץ, גל גדות, עוז זהבי, ליאת בלו, עידן יניב, דנה פרידר, שלמה בראבא וכמובן – טל מוסרי. אורח מיוחד: שלומי שבת

פסטיבל שירי הילדים הוא כאמור ניסיון לשחזר את סדרת הפסטיבלים המצליחה שהתקיימה בישראל בשנות ה-70. גם כאן רשימת המשתתפים חשובה לא פחות מהשירים עצמם, כש"פסטיבל שירי ילדים" נותן פייט אדיר לפסטיגל עם שמות לכל המשפחה: קרן פלס, ישראל בר-און, בועז מעודה, ארקדי דוכין, מוקי, גידי גוב, מארינה מקסימיליאן בלומין, בן ארצי, רינת גבאי וכמובן – נינט. המנהלת המוזיקלית של האירוע היא יהודית רביץ, הבמאי משה קפטן והמנחים: טלי אורן, רועי בר-נתן, מיכל מוכתר ואילן פלד.


* לוח הופעות הפסטיגל: תל אביב: 22/12-11/1/09. אשקלון: 11-20/01/09. ירושלים: 21-22/01/09. מחיר כרטיס: 185 שקלים

* לוח הופעות פסטיבל שירי ילדים: תל אביב: 30.12 – 22.12. חיפה: 3.1 - 31.12. ירושלים: 6.1-7.1 מחיר כרטיס: 199 שקלים, 59 שקלים +250 כוכבים למשלמים בישראכרט

מותק של פסטיבל

מפגש הפיסגה של כוכבי הילדים בגיל הרך יתקיים ב"מותק של פסטיבל" בכל רחבי הארץ, בכיכובם של יובל המבולבל, טוביה צפיר, חני נחמיאס, אסף אשתר, משה דץ ועוד. הפסטיבל יתקיים בתל אביב, חיפה וירושלים בין התאריכים 21 לדצמבר ועד השלושה בינואר. מחיר כרטיס: 165 שקלים. * לרכישת כרטיסים: הדרן 03-5215222

פסטיבל הצגות ילדים במדיטק חולון

"סופגניה של הצגה" הוא שמו של פסטיבל הצגות ילדים שיתקיים במרכז מדיטק בחולון. הפסטיבל, שיתקיים בין ה – 23 ל - 29 בדצמבר יציג הפקות חדשות ל"אמיל והבלשים", אוזו ומוזו מכפר קאקרוזו", "מותק", "מפצח האגוזים", "עוץ לי גוץ לי" ועוד. באולמות הקטנים של המרכז, יתקיימו מפגשי "סופרים מספרים לילדים", בהם הורים וילדים ייפגשו עם סופרי ילדים שיספרו על ספריהם. בין הסופרים: אבירמה גולן, מיכל שלו, יונתן יבין ועוד. המפגשים נערכים בשיתוף רשת "סטימצקי". בנוסף יתקיים במקום יריד ספרים לילדים במחירים מוזלים. חובבי התיאטרון הצעירים יוכלו להשתתף במסלול "דרך התיאטרון", שיחשוף לילדים את מאחורי הקלעים של עבודת התיאטרון.

סימנים של אהבה

עוד בחולון, במרכז "בגובה העיניים" תתקיים תערוכה נוספת, "סימנים של אהבה", אשר תנסה לגרום לילדים לגלות את האהבה סביבתם באמצעות שפות האמנות השונות, כגון תיאטרון, מוזיקה, פיסול ועוד. הפעילות תתקיים לאורך כל חופשת החנוכה, בין ה -23.12 ועד ה – 29.12. מחיר כרטיס לילד: 45 שקלים, מחיר כרטיס למבוגר: 20 שקלים.

יריד האורות של נחלת בנימין

בין ה – 23 ל - 27 בדצמבר (בכל יום מ-11:00 עד 23:00) יתקיים ברחוב נחלת בנימין בתל אביב "יריד האורות", אשר ינסה לכוון ליריד המכירות המתקיימים בעולם בתקופת חג המולד. היריד יתקיים בבית העמודים שברחוב ויציע לבאי האירוע קומה שלמה של מכירת בגדי מעצבים, הפעלות לילדים, מופעי חוצות, תערוכת יינות, אלכוהול ומזון גורמה, מתנות חג מסורתיות, מאכלי חג אופייניים לירידים, חנוכיות, נרות, קישוטי חג מולד וספרי מתנה. הכניסה חינם

אירועי חנוכה בשמורות הטבע והגנים

* בתארכים 23, 25 ו – 27 בדצמבר יתקיימו בגן הלאומי בקיסריה "סיורי עששיות", אשר יתקיימו לאורן מנורות עששית וינסו לתאר את סיפורה של קיסריה דרך ההיסטוריה הענפה של המקום החל מימי הרומאים.

*גם בשמורת תל חצור ייערכו סיורים לכל המשפחה בעקבות ההיסטוריה של המקום. בנוסף. יתקיימו סדנאות הפעלה שונות לכל הגילאים וכמו כן תתאפשר כניסה למוזיאון איילת השחר ובו הממצאים הארכיאולוגיים של תל חצור, במחיר הכולל כניסה לגן הלאומי. מועדי הסיורים: 26-27 בדצמבר

*בשמורת הטבע של גמלא בגולן יתקיימו סיורים מודרכים, אשר מארגניו מבטיחים תצפיות לעתיקות העיר גמלא, שם נערך אחד הקרבות הקשים בזמן המרד הגדול. בנוסף, תתאפשר צפייה במקום בנשרים החגים באזור, בזכות מצלמות חדשות שהותקנו באתר.

*גן השלושה (הסחנה) מציע לפוקדיו בחג החנוכה "התנסות פעילה בחיי החלוצים: פיענוח הודעה בכתב מורס, הבאת מים בדליים מהנחל וכיבוס כביסה בגיגית, טיפוס על מגדל השמירה, ולהיכנס ולראות את חדרי המגורים והמטבח", בנוסף לחוויות נוספות בנוסח החלוצי.

קורס ריקוד אינטנסיבי

מי אמר שחנוכה זה רק לילדים? "סטודיו נעים" בתל אביב (סלמה 46) החליט לכבוד החנוכה לפתוח קורס ריקודים אינטנסיבי, שבו כל מי שרצה ללמוד לרקוד ולא הצליח מעולם יוכל לעשות זאת בין ה – 21 ל – 25 בדצמבר, בלוח זמנים צפוף הכולל שלושה שיעורים ביום.

טועמים בפסטיבל טעם הכינרת

מי שטעמו הקולינרי אנין יותר מסופגניות, יוכל למצוא מזור לרעבונו בפסטיבל הקולינרי "טעם כנרת" הרביעי. הפסטיבל למעשה כבר החל, שכן הוא מתקיים בסופי השבוע מה- 12 ועד ה- 27 לדצמבר 2008. בפסטיבל מתאגדות מספר אטרקציות גסטרונומיות מאזור הכינרת לסדרה של סדנאות, מנות מיוחדות ופעילויות היסטוריות לכל המשפחה.

חנוכה בצוק מנרה

בצפון המעט יותר רחוק, צוק מנרה יציע בחג החנוכה את הרכבל המפורסם שלו ומספר פעילויות נוספות כגון: סנדאות לילדים, מגלשות הרים אקסטרים, סנפלינג, אומגה וקיר טיפוס. לבעלי המשפחות והסולדים מספורט אקסטרים, תתקיימנה פעילויות שונות ב"בית הילד" במקום. האירועים יחלו ב – 22 בדצמבר ויימשכו עד ה - 29.

"אי המטמון" ו"אוליבר"

שני מחזות זמר חדשים ויוקרתיים יככבו בחנוכה הנוכחי, בעבר החג של מחזות הזמר: האחד, "אי המטמון", המשחזר בעזרת סמדר שיר את סיפור החיפוש של ג'ים הוקינס בעקבות מפה אותה מצא אצל אחותו. בין הכוכבים בהצגה: רודריגו גונזלס, עדי הימלבלוי, חן אהרוני ומרינה קבישר. ההצגה תרוץ בכל רחבי הארץ בין ה – 22 ועד ה – 29 בדצמבר. מחיר כרטיס: 150 שקלים. *לרכישת כרטיסים: 03-6045000.

"אוליבר" תלך בעקבות סיפורו של "אוליבר טוויסט" של דיקנס, בהפקה בהשתתפותם של אניה בוקשטיין, גיל פרנק, ישראל גוריון ועוד. ההצגה תתקיים בתל אביב ובחיפה בין התאריכים 21 לדצמבר ועד החמישה בינואר. מחיר כרטיס: 199 שקלים.

מוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע בירושלים יציע שילוב בין מתקני הלונה פארק לחוקי הפיזיקה שונים, כשינסה להסביר למבקריו מה באמת קורה כשעולים על גלגל ענק. התערוכה תתקיים בין ה – 23 ל – 29 בדצמבר. מחיר כרטיס משפחתי: 125 שקלים. ליחיד: 35 שקלים.

מצדה

הגן הלאומי במצדה מציע סיורים מודרכים באתר הוותיק ואת ההצגה "אחרוני המצדה" שתרחיב על סיפורו של אחד האתרים המפורסמים בישראל. האירועים יתקיימו בין ה – 22 ועד ה – 27 בדצמבר. מחיר כרטיס מבוגר: 61 שקלים. ילד: 34 שקלים.

בנוסף, נחל החווארי שבמצדה מציע את פסטיבל חנוכ-יה שיתקיים בין התאריכים 25 ל - 28 בדצמבר. זו השנה השמינית של הפסטיבל, שבין האטרקציות שבו ניתן למצוא הדלקת נרות בכל ערב עם שירה בציבור, מאכלי החג, סביבונים לילדים, מסע לפידים למצדה עם הזריחה ועליה ברכבל למצדה. לצד אלו, תתקיימנה הופעות בבמת הפסטיבל במתכונת של "במה פתוחה", המזמינה יוצרים ומוזיקאים להופיע ליטול חלק בפסטיבל. ב - 27 בדצמבר תתקיים בוואדי הופעה של ערן צור.

פסטיבל עכו המחודש

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר, עושה קאמבק בחנוכה בין התאריכים 22-25 בדצמבר. תלמידי המחלקה לקולנוע, במדרשה לאמנות בית ברל, יצרו סרטים דקומנטריים אודות ההצגות המשתתפות בתחרות הפסטיבל. בעקבות האירועים הפכו סרטים אלו למסמך מרתק המתעד את מאחורי הקלעים של התרבות הישראלית. את הסרטים תוכלו לראות האירועי החוצות של פסטיבל עכו בתאריכים 23,24 בדצמבר בשעות 16:00-18:00.

חנוכייה מזהב ביותר מ-2 מיליון שקלים

האמן יעקוב גרינוורצל, בוגר בצלאל וזוכה פרסי עיצוב יוקרתיים בינלאומיים, עיצב לקראת חג החנוכה חנוכיות מפוסלות מכסף עשויות עבודת יד. החנוכיה רשומה כפטנט ומוצגת באוספים פרטיים של מוזיאונים בעולם כגון המוזיאון היהודי באמסטרדם, המוזיאון היהודי הגדול ברלין, מוזאון היהדות בשיקגו, ומוזיאון וושינגטון ליהדות. החנוכיה תוצג בישראל בגלריה החדשה ל גרינצוול בכיכר המדינה (ה' באייר 54, תל אביב). מחיר החנוכיה נע בין 60,000 ¤ לדגם העשוי כסף, ושניים וחצי מיליון שקלים עבור הדגם המוזהב שנעשה בהזמנה מיוחדת בלבד.

אופנת חנוכה

במהלך חג החנוכה תתארח האמנית לילך שחר בחנות של אפרת דוידסון (לבונטין 4 בתל אביב) ותמכור שמלות וחולצות עם ציורים של חיות. לרגל החג על כל רכישת תכשיט (שרשרת או צמיד), יינתן זוג עגילים לבחירה במתנה. על כל תכשיט נוסף - 20 אחוז הנחה.

העץ של שפרה

העץ הסרוג, יצירת האמנות של זוכת "האח הגדול" שיפרה קורנפלד זוכה תוכנית הריאליטי "האח הגדול" יוצג במוזיאון רמת גן בשלושת השבועות הקרובים. העץ הועבר מבית האח הגדול למוזיאון בסוף השבוע וניתן לראות אותו בגודל טבעי במרכז האולם הגדול של המוזיאון ברמת-גן.

צלילים במדבר

אופציה מוזיקלית מצוינת לתושבי הדרום ולא רק: פסטיבל "צלילים במדבר", שזהו העשור השני(!) לקיומו, מציע מגוון רחב של אירועים מוזיקליים מעניינים שיתקיימו בכל יום מימי החנוכה. בין המופעים שיתקיימו אפשר למצוא גם את ברי סחרוף, במופע מיוחד עם התזמורת הסימפונית של באר שבע.

החג של החגים: חנוכה, חג המולד וחג הקורבן

פסטיבל "החג של החגים", המתקיים בוואדי ניסנאס בחיפה זו השנה ה-15 ומטרתו לקדם את הסובלנות בין התושבים, באמצעות אירועי תרבות ואמנות המציינים את קיומם של החגים: חנוכה, חג המולד וחג הקורבן. במסגרת אירועי הפסטיבל ב-20 וב-27 בדצמבר תוכלו להנות מתערוכת דינוזאורים לילדים במדעטק, יריד עתיקות שיחל בשעה 10:00 בבוקר בתיאטרון בית הגפן (שד' הציונות 33 , חיפה), יריד אומנויות ברחוב הוואדי, חיפה ועוד.

ב-20 בדצמבר בלבד, תוכלו לחגוג שלום עולמי בכיכר המרכזית של צומת הרחובות הוואדי קיסריה וחדאד עם מיצגי קפוארה, זמרי גוספל מארצות הברית ושלל אטרקציות. ב-27 בדצמבר בלבד, תצטרף לפסטיבל גם תהלוכת צופים.

חוקרים בעלמא

במכללת עלמא יחקרו את הקשר האפשרי בין חג המולד וחנוכה ואף ילמדו על סודות החשמונאים, כפי שנחשפו בחפירות ארכיאולוגיות. בתוכנית: הדלקת נרות חגיגית והרצאות של עומר סרגי על מרד החשמונאים ופרופ' ישראל יובל על חנוכה וחג המולד. האירוע יתקיים ב – 25 בדצמבר, מחיר כניסה: 40 שקלים לנרשמים באתר, 50 שקלים לנרשמים בטלפון.

סיור חינמי ברובע היהודי בירושלים

ביום חמישי, 25 בדצמבר, יתקיים סיור חינמי ברובע היהודי בירושלים לאור נרות החנוכה. בסיום הסיור שיכלול גם סיבוב במוזיאון וואהל לארכיאולוגיה בין בממצאים הארכיאולוגיים במקום (התחריט העתיק ביותר של מנורת שבעת הקנים מבית המקדש, פך שמן בן 2000 שנה וכו') תתקיים הדלקת נרות חגיגית, נר רביעי בחנוכיה.

לפרטים והרשמה: החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי טל. 02-6265902

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully