וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה

נדב רביד

22.12.2008 / 11:44

השימוש בצ'ה גווארה כפרזנטור של HOT הוא צעד חדש של ציניות, טמטום וזלזול בקהל היעד. נדב רביד מהפכן

דוגמניות חלולות מבט, סלבס מדושנים או כוכבי ריאליטי שממקסמים את 15 הדקות שלהם – פאסה. איש השנה בפרסום הישראלי, כפי שמסתמנים הדברים, הוא לא אחר מארנסטו (“צ'ה") גווארה.

רוחם של ממשיכי דרכו האקטיביסטים שלטה בקמפיין למשקה תפוזים, כשהם ממחיזים באופן אירוטי התנגשויות בינם לבין כוחות המשטרה. דמותו הבליחה לרגע בקמפיין של כרטיס אשראי, מתנוססת על כריכת ספר שקורא אחד מכוכבי התשדיר, בעת שהותו במעצר, כסמל לנטיותיהם "המהפכניות" של הסטודנטים הנאבקים למען הורדת שכר הלימוד. הורדה שתסייע להם מן הסתם להקצות יותר משאבים למען גיהוץ אינטנסיבי של אותו כרטיס בקניון הסמוך לקמפוס. ועכשיו, בקמפיין חוצות של חברת הכבלים, מתנוססת דמותו של צ'ה על כחצי שלט, לראשו אוזניה ומיקרופון "מדונה", ולידם הכיתוב "דרושים מהפכנים - חברת הכבלים מגייסת 500 נציגים למהפכת השירות".

הצעה משתלמת לכל הצדדים

הבה נבחן לרגע את המודעה, וננסה להבין את ההיגיון של חברת הכבלים והקופירייטר החתרן ששכרה. חברת הכבלים מבינה כי שירות הלקוחות שלה נתפס ככושל, ולכן, על מנת לגייס לקוחות חדשים, ולשמר קיימים, היא מתכננת לגייס מיליציה של 500 מהפכנים כדי לשנות את התפיסה הזו, ומי יודע, אולי אפילו לשנות ממש את דפוסי הפעולה של שירות הלקוחות שלה.

נניח לרגע בצד את ההתנהלות המקובלת של מהפכות, שעל פי רוב מתחילות מלמטה ולא מוצנחות מלמעלה. כנראה ששירות לקוחות במצב כה מתקדם של ניוון הוא קרקע פוריה לפנייתה של חברת הכבלים אל בני דמותו הישראלים של צ'ה גווארה - אנשים בעלי תודעה מעמדית; כאלה שלא יסכימו לעבוד שעות ארוכות במשכורת נמוכות; כאלה שלא יסכימו לדקלם את הססמאות הריקות של התאגיד ללקוחות הממורמרים; כאלה שירצו להתאגד ויינגסו באחוריו של התאגיד עד שיינתנו להם תנאי העסקה מניחים את הדעת; כאלה שלא יבליגו על הפיטורים כלאחר יד של נותני השירות הקודמים אותם הם באים להחליף.

קשה לדעת אם המודעה היא צינית, מטומטמת או סתם מזלזלת באינטליגנציה של קהל היעד שלה, כשהדבר המיוחד שמשותף בין צ'ה גווארה לחברת הכבלים הוא החיבה לצבע המותג, אדום.

אז נכון, דמותו של צ'ה גווארה, האיש שכזכור "לחם באימפריאליזם הקפיטליסטי”, כבר הפכה מזמן לסמל פופ נפוץ המשרת תאגידים תאבי רווח. לא שזה בסדר, וקל לדמיין את הזעקה שהיתה עולה אם דמותו של הרב שך, למשל, היתה משמשת לפרסום של ירחון פורנוגרפי, נניח. אך חברת הכבלים מבקשת כל כך יפה שנשלח לה קורות חיים - למה שלא ננצל את ההזדמנות, ונשלח לה את ה-CV של צ'ה גווארה? כך ניתן להם בדיוק את מה שהם מחפשים, ולכם תינתן עבודה כמהפכנים במחלקת שירות לקוחות. בימים של מיתון כלכלי, אין ספק כי זוהי הצעה משתלמת לכל הצדדים. ואל תדאגו לגבי השקרים הלבנים בקורות החיים, זה לא שמודעות הדרושים שמפארות את השלטים עומדות בקריטריונים המחמירים של המושג "אמת בפרסום".

אז העתיקו מכאן את קורות החיים המצורפות, ושלחו במייל אל הכתובת שמופיעה גם במודעה: hr1@hot.net.il

פרטים אישיים:

שם: ארנסטו גווארה.
תאריך לידה: 14.6.1928.
מקום לידה: רוסאריו, ארגנטינה
כתובת: בית קברות בקובה
מצב משפחתי: אלמן

השכלה:

PhD מאוניברסיטת בואנוס איירס. התמחות באלרגולוגיה ומחלות העור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

עבודה וניסיון מקצועי:

1960-1966 שר התעשייה בממשלת קובה, ונשיא הבנק הלאומי.

1959-1960 שגריר המהפכה מטעם קובה. ביקורים במדינות כמצרים, יפן, פקיסטן, יוגוסלביה, אינדונזיה והודו.

1959-1963 מפקד בית הכלא "לה קבאניה". אחראי על הקניית משמעת וסדר לאסירים, וכחלק משיפור השירות לאוכלוסיה, אחראי להוצאות להורג של בין 150 ל500 איש.

1953-1955 – רופא בבית חולים בגוואטמלה, ובבית חולים במקסיקו סיטי. מתמחה באלרגיה ובמלריה.

שרות צבאי:

1956-1959 מפקד צבא ההפיכה של קובה

שפות:

ספרדית - שפת אם
אנגלית וצרפתית: קריאה וכתיבה - שליטה מלאה

שונות:

חובב טיולים נלהב
אוהב ספורט, בעיקר ראגבי
בעל קשרים במשטר הקובני
נערץ על ידי מאות אלפי אנשים ועשרות תאגידים בעולם
סבור כי יש לייצא את המהפכה הקומוניסטית אל מדינות העולם השלישי, ומהן, ליתר העולם

*קורות החיים מבוססות על הערך של צ'ה גווארה בוויקיפדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully