וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיסטית מחפשת להקה: סיכום שנה

דנה קסלר

25.12.2008 / 16:32

חלק ב' של סיכום השנה של דנה קסלר, מה שאומר שעוד בוכטה של קליפים נוחתת אצלכם על שולחן העבודה

הנה מגיע חלקו השני של סיכום השנה היוטיובי של המדור, המלא - ללא שום סדר או היררכיה - בקליפים משמחים של מוסיקה יפה מהשנה החולפת. לצערי לא מצאתי קליפים מכמה מהאלבומים שהכי אהבתי השנה, כמו "The Evangelist" של רוברט פורסטר, "Robert Pollard Is Off to Business" של בוב פולארד, "Distortion" של The Magnetic Fields ועוד כמה, אז נאלץ להסתפק במה שיש. הנה זה מתחיל.

שבוע סוף

The Week That Was הוא פרויקט צדדי של פיטר ברואיס מהלהקה הבריטית Field Music, שהחיה לרגע את הפרוג הפופי של תחילת האייטיז. האלבום הסמי-קונספטואלי שלהם מכיל
מנגינות פיטר גבריאל, תופים א-לה פיל קולינס, דרמה קייט בושית עם קצת Japan ו-XTC מלמעלה, והוא אחד האלבומים הכי טובים של השנה החולפת.

תחזיקו חזק

The Hold Steady עושים שילוב בין רוק אמריקאי מסורתי לבין פאנק-רוק אידיאליסטי. פעם, כשהפאנק היה חדש, החיבור בינו לבין רוק קלאסי היה נשמע בלתי אפשרי, אבל כל זה השתנה עם ברוס ספרינגסטין, מי שהפקיע את רוק האצטדיונים מלהקות סבנטיז בומבסטיות והחזיר אותו לעם. דה הולד סטדי לקחו את החיבור הזה צעד אחד קדימה והוציאו השנה אלבום רביעי מעולה בשם "Stay Positive".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כוכב נופל

Comet Gain הם להקת אינדי בריטית חמודה, עם נטייות מודיות והשפעות נורת'רן סול ו-Twee Pop, שפועלת עוד מתחילת הניינטיז ועד עצם היום הזה. לאחרונה יצא להם אוסף בשם "Broken Record Prayers" וסינגל חדש בשם "Love Without Lies".

כושים עיוורים

על אף שהוא יצא ממש לאחרונה, הספיק "Welcome to Mali", האלבום החדש של אמאדו ומרים, זוג העיוורים ממאלי, להכנס לרשימת האלבומים האהובים עלי השנה. את שלושת השירים הראשונים באלבום הפיק דיימון אלברן, שכבר עבד עם מוסיקאים ממאלי באלבומו מ-2002,"Mali Music".

אחד השירים עליהם אחראי אלברן הוא הסינגל "סבא לי". את הקליפ שלו לא מצאתי בשום מקום (רק אל תפלו בפח של "קליפ הכסאות" שמישהו רקח לו ושם ביוטיוב), אך מישהו טרח והדביק את השיר על סרטון "מאחורי הקלעים" רלוונטי, שזה מאוד יפה מצדו. וכאן אתם יכולים להוריד אותו:

קופיקו

אין מה לומר, דיימון אלברן אוהב מוסיקת עולם: סין, אפריקה, הכל הולך. גם אני מצטרפת לחגיגות החזרה של בלר, אך אני מוכרחה להודות שדווקא נהנתי מהפרויקט היומרני האחרון של אלברן, "Monkey: Journey to the West" - עיבוד בימתי לרומן סיני מהמאה ה-16, המבוסס על אגדה סינית עתיקה. במאי האופרה הסיני צ'ן שי-ז'נג ביים וכתב את הטקסטים, אלברן הלחין את הפסקול, ושותפו לגורילאז, האנימטור ג'יימי היולט, עיצב את הבמה והתלבושות. באופרה הקרקסית הססגנוית השתתפו זמרים סינים, אמני אמנויות לחימה, אקרובטים סינים ותזמורת. ההפקה הגרנדיוזית לא הגיעה ארצה, כך שלא ראיתי אותה, אבל נהנתי מהפסקול, ששילב מוסיקה סינית קלאסית ועממית, פופ מערבי, אוונגרד, אלקטרוניקה ואת הטאץ' האלברני המפורסם.

העיקר התרגיל

הצמד No Age מלוס אנג'לס הוציא השנה אלבום מעולה בשם "Nouns" שמחבר הארדקור פאנק - שם נמצאים שורשיהם - עם לואו-פיי, שוגייז והרבה מאוד נויז. הנה הקליפ ל"Keechie" האבסטרקטי וגם קליפ מעריצים ל"Ripped Knees".

האחות ריד

סקרלט ג'והנסון הרשימה השנה עם אחד הקרוסאוברים הקשים ביותר לביצוע אלגנטי בתרבות הפופולרית. עם קול נמוך כשל טניטה טיקרם, וההפקה של דיויד סיטק מ-TV on the Radio, הוציאה ג'והנסון אלבום שו-גייז המורכב מקאברים לשירי טום ווייטס בשם "Anywhere I Lay My Head". הנה לכם כוכבת הוליוודית שהוציאה דיסק מצוין!

קרח יבש

בהתחלה היו ל-Spiritualized אלבומים שליוו את ייסורי ההתמכרות של ג'ייסון פירס, אחר כך היו כאלה שליוו את ייסורי הגמילה שלו, והשנה קיבלנו את "Songs in A&E" - אלבום הפוסט-מחלה וחזרה לחיים שלו. בשנים האחרונות חלה פירס בדלקת ריאות חמורה וכמעט מת, ומסתבר שה- A&Eבשמו של האלבום הם לא אקורדים, אלא ראשי התיבות של "חדר מיון" באנגלית. בקליפ ניתן לראות את ג'ייסון פירס המסכן קופא בשלג ובמיטת בית חולים.

מר ציפור

מסתבר שהאלקטרונאי הצרפתי מיסייה וואזו (Mr Oizo) עדיין פועל, וגם Flat Eric - החבר הצהוב מהפרסומת של ליווייס מסוף הניינטיז - עדיין חי. אם כי בקליפ לסינגל הטכנו החדש של מיסייה וואזו, "Positif", משספים את עינו כמו ב"הכלב האנדלוסי" של בונואל.

מרת ציפור

אחת מכוכבות הפופ החמודות של השנה הייתה נסיכת האלקטרו-פופ הניו זילנדית Ladyhawke. בסינגל (וגם בקליפ) "Back of the Van", היא מזכירה את סטיבי ניקס וסוזי קוואטרו, ו"My Delirium" נשמע כאילו הוא יצא מאלבום הבכורה של קים וויילד מ-81'! זה האייטיז הכי מוצלח שעשו מאז האייטיז.

קח סיכון

"Fed", אלבומם של Plush - להקתו של המוסיקאי האמריקאי ליאם הייז - יצא באמריקה ב-2002, אך רק השנה גילו את הייז בשאר העולם, בעקבות ההוצאה המחודשת של האלבום באנגליה ובאירופה. תחת השם Liam Hayes and Plush יצא לאחרונה סינגל חדש בשם "Take a Chance". קליפ הרטרו סבנטיז קצת מוגזם, אבל זה שיר יפה שמזכיר את תקוםת הסבנטיז של דריל הול וג'ון אוטס.

איפה אבא

עם גיטרות המגיחות מבוץ טובעני, קיר סאונד עוטף, שירים מלאיי פאתוס וסולן שהוא כדורגלן בדימוס עם לוק רוקאבילי ומבטא סקוטי כבד, הוציאה השלישיה הסקוטית Glasvegas את אחד מאלבומי הבכורה המרשימים של השנה. קצת נמאס לי מהלהיט "Daddy's Gone" , אז שמתי במקום זה את "Geraldine" - הלהיט הכי גדול שנכתב אי פעם על עובדת סוציאלית.

דפינטלי לא רקדן

ומגלאסווגאס ללאס וגאס. השנה הוציאו הקילרז את אלבומם השלישי, "Day & Age", בו נפרדו מהשפעתו של ברוס ספרינגסטין ששלטה באלבום הקודם, וחזרו לסינת-רוק האייטיזי של האלבום הראשון. כדי לעשות את זה כמו שצריך, הם שכרו את המפיק הכי טוב בביזנס של הסינתים: אלוהי האלקטרו-פופ, סטיוארט פרייס.

הלהיטים של הקילרז תמיד עובדים, אבל אני לא נפלתי בפח של "Human". לצערי ל"Losing Touch" - השיר הכי יפה באלבום - אין קליפ, אבל יש קטע בהופעה מהתכנית של ג'ולס הולנד.

חופשת סקי

השנה הוציאו Sic Alps, להקת נויז מסן פרנסיסקו, אלבום חדש בשם "U.S EZ". הקליפ ל"Massive Place" לא מומלץ לנשים בהריון חסרות חוש הומור.

מפעל חיים

וכדי לא להזניח גם את ההוצאות המחודשות שיצאו השנה, אזכיר שלאחרונה יצאו מחדש חמשת האלבומים הראשונים של ניו אורדר, מתקופת הפקטורי שלהם, כשלכל דיסק מצורף דיסק בונוס. היות וניו אורדר התעקשו במשך שנים שלהיטיהם ישוחררו רק כסינגלים ולא כחלק מהאלבומים, הבונוסים האלה מועילים מעין כמותם.

מה שמאפיין את שנות השמונים של ניו אורדר הוא התרחקות הדרגתית משורשי הפוסט-פאנק האפלוליים מהם יצאו והפיכה ללהקה יותר ויותר אלקטרונית. מאוחר יותר הם חזרו לרוק, אבל במהלך האייטיז הם נסעו בכיוון אחד לעבר האלקטרוניקה. זאת הסיבה שבחרתי לשים כאן את הקליפ של "Confusion" מ-83', הסינגל שהפיק להם מפיק ההיפהופ הניו-יורקי ארתור בייקר, ובקליפ שלו אפשר לראות ארבעה מנצ'סטרים חיוורים כובשים את מועדוני ניו יורק, בזמן שבייקר עומל באולפן (ונוסע במונית). חוץ מזה התענגתי גם על גירסת תשע וחצי דקות ל"Perfect Kiss" מ-85' ועל הקליפ ללהיט ההאוס האופורי "Fine Time" הפותח את האלבום האחרון בסדרה, "Technique" מ-89'.

  • עוד באותו נושא:
  • תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully