וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא יעצור את סיסטם עאלי

עינב שיף

28.12.2008 / 17:20

הרכב ההיפ-הופ היהודי-ערבי-רוסי רצה לחגוג סינגל ראשון הערב, אבל המצב הכריח אותו רק לדבר. קבלו את הסינגל הנפלא "לבנות את הבית מחדש", בהקדשה לכל מי שהבית שלו לגמרי צריך את זה

יח"צ - חד פעמי

האירועים האחרונים בעזה נחתו על להקת "סיסטם עאלי" בזמן לא טוב. הערב היה אמור להשיק ההרכב ההיפ-הופ היהודי/ערבי/רוסי את הסינגל הראשון שלו, "בונים את הבית" בהופעה מיוחדת יחד עם השקת כתב העת "מטען". אלא שבעקבות הלחימה שנפתחה אתמול, שונה הקונספט של ההופעה וסיסטם עאלי החליטו להניח את כלי הנגינה ולתת לטקסטים לדבר. "אנחנו הולכים להיות עצובים", אומר חבר הלהקה מוחמד אגואני, אחד מ – 12 החברים בלהקה. "עצובים על מה שקורה בעזה".

רק בעזה?

"אנחנו כלהקה וכחברים מזדהים עם כל בני האדם בעולם. אני הראשון שאזדהה עם השואה האינדיאנית בארצות הברית. אבל יש כאן טעות, לא משנה באיזו צד ואנחנו באים לתקן את הטעות הזו. לא משנה אם אתה בעד או נגד, לא משנה באיזה צד – יש כאן פשוט טעות. לכן אנחנו אפילו לא מבואסים שההופעה תהיה שונה היום, כי הסינגל שלנו נקרא "בונים את הבית" וזה מה שאנחנו רוצים לעשות".

התמהיל המיוחד ממנו מורכבת סיסטם עאלי (הכולל גם ראפרית מבריקה, אשר אינה יכולה להתראיין) כבר היה נושא לסרט תעודה מרתק, אלא שבכל פעם שהקונפליקט הישראלי-ערבי מסלים, עולה השאלה כיצד יעמדו החברים בלהקה במתח. אגואני, מסתבר, צוחק על השאלה הזו: "עברנו דברים הרבה יותר קשים", הוא אומר. "כשהפלשתינים פגעו ביהודים, כשהיהודים פגעו בפלשתינים ושרדנו. אנחנו כמו משפחה. אי אפשר לפגוע בנו".

סיסטם עאלי יקריאו משיריהם הערב, במרכז תרבות מנדל ביפו, רח' התקומה 1, בשעה 20:00. הכניסה תהיה חינם, חוץ מסיסטם עאלי יקריאו שירים רוני סומק, פרופ' איתמר לוריא, יסמין דאהר ואיאת אבו-שמס.

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully