וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוחנן קרסל - "אליאור"

6.1.2009 / 1:35

היוצר הבאר שבעי המוכשר מוציא אלבום בכורה מרתק ומספר במילים שלו על החיים בצל הטילים, מבאר ושבע ועד נתיבות

יח"צ - חד פעמי

יוחנן קרסל - "אליאור"

הרבה זמן שיוחנן קרסל חיכה לרגע הזה. שש שנים שהוא מלקט, מלחין, משפץ, מתייעץ, מופיע ומנסה להוציא לאור את "אושר", אלבום הבכורה שלו. הוא מבאר שבע, חלק מסצינה שמנסה להראות לעולם כי היא לא באמת סצינה, אלא חבורה של מוזיקאים מוכשרים להפליא שפשוט בתל אביב לא מסוגלים לעכל. קרסל, שעבד עם דויד פרץ (שהפיק מוזיקלית את האלבום) והיה חבר בלהקה היהודית-ערבית לנסז, לא ניסה להשתייך, רק ליצור ובשבוע שעבר זה קרה - "אושר", אלבום מרשים בכנות ובטווח הרגשות שבתוכו הגיע לעולם. יחד איתו, הגיעו הטילים.

"בין כל ההתחבטויות, קשיים, וההתייאשויות הקטנות בדרך, לא תיארתי לעצמי שלאיזון הזה יווסף אלמנט ה'מצב', אומר קרסל. "עם סגירת הקצוות האחרונים של האלבום, החלו ליפול טילים על נתיבות, שם אני עובד כפיזיותרפיסט קצת אחר כך, ערב השקת האלבום בשבוע שעבר בתל אביב, שעתיים לפני ההופעה, נודע לנו על הגראדים הראשונים שנפלו על עירנו באר שבע. מה שנשמע לפני שש שנים כחזון סוריאליסטי למדי, הפך לאירוע שבצילו חגגנו את יציאת האלבום".

"הדואליות הזאת שבין מצב חירום, אזעקות עולות ויורדות", מוסיף קרסל, "אנשים נכנסים מהר לתוך מרחבים מוגנים, קולות הפיצוץ העזים שמרעידים את האדמה, כל המועקה הנלווית לכך, לבין האושר של היצירה, של הוצאת משהו חדש לאוויר העולם, מוזיקה, טוהר, שמחה, היא דבר שכנראה קיים רק אצלנו. רק אצלנו יכולים שני הדברים הללו להתקיים האחד ליד השני כמעט בטבעיות. וכנראה שכך זה ימשיך להיות למשך תקופה מסויימת. לא במקרה נקרא האלבום באירוניה "אושר".

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully