וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: ליאור פרחי - "כמו כפפה"

עינב שיף

6.1.2009 / 9:57

השיר שכתב פרחי ליואב יצחק נכנס לאלבומו החדש, "חשמל באוויר". על הדרך פרחי מפרגן ליוסי בובליל, שפרה וגם לעצמו

יח"צ - חד פעמי

אם תשאלו את ליאור פרחי, האלבום החדש שלו, "חשמל באוויר" מגיע אליכם בדיוק בזמן. "זה המוטו שלי בחיים, לעשות שמח", הוא אומר לוואלה! תרבות. "אנחנו חיים במדינה שכל הזמן צריך לשמור בה על מוראל גבוה כל הזמן וזו גם התרבות שאני בא ממנה, מוזיקה תימנית, מוזיקת רוק, כולם סגנונות שמחים, שכל מה שנשאר לי זה רק לשדרג אותם".

איך הוא עושה את זה? "השמיעה המוזיקלית שלי מתאפיינת בגרוב", הוא מאבחן. "מה שמייחד אותי זו שירה קצבית וכשרון להיכנס בזמן לתוך שיר. אני ורביב בן מנחם, המעבד הקבוע והשותף המלא שלי, יושבים ומקשיבים לכל שיר, מנפים ומסננים, כי ככה זה אצל פרפקציוניסטים. לכן אנחנו גם לא עובדים מהר ו"חשמל באוויר" הוא אלבום ראשון עם שירים חדשים שלי מזה שבע שנים בערך, מאז "תיזהר ממנה" בערך".

וזה באמת לא יכול היה לצאת מהר יותר?

"שמע, אנחנו מקפידים על כל ביט וכל שורה. אני גם לא אוהב להגיד דברים שאחרים אמרו בעבר. כששרתי "אני מת מת מת, מת איתך להתנשק" – זה הצריך אומץ לשיר שורה כמו "אני מת". גם "כמו דבורה מיד עוקצת" זה דימוי שלא השתמשו בו. אני חייב לחדש כל הזמן".

האזכור של "תיזהר ממנה" איננו מקרי: הלהיט הוותיק של פרחי קיבל שדרוג מיוחד בזמן שידור "האח הגדול", כשהפך לשיר המזוהה עם יוסי בובליל. פרחי מספר כי ההצלחה המחודשת של השיר הביאה למעשה לגניזת סינגל מהאלבום החדש ולסוג של דחייה ביציאתו. "ראינו שזה הולך כל כך חזק, כל שיר שהיינו מוציאים היה נבלע על ידי תיזהר ממנה. זה פשוט לא היה לעניין".

וזה ביאס אותך?

"ממש לא, איך אפשר להתבאס מכזה דבר? בא בן אדם, שהיה מגיע להופעות שלי עם אשתו ושר במקרה שיר שהוא באמת אוהב. זה גם חיבר אותי לתודעה ולמודעות של האנשים, אז איך אפשר להתלונן?"

אני מבין שהצבעת לו ב – SMS.

"ברור. אבל גם הכרתי דיירים אחרים שהם מקסימים. לשפרה אמרתי בפנים שהיא אדם מגניב לאללה"

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully