וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה מדלית האבירות של לנון

עינב שיף

6.1.2009 / 18:35

המדליה, אותה החזיר לנון למלכה במחאה, אותרה בכספת באנגליה. וגם: לראשונה הורדה חוקית של שירי הביטלס

תואר האבירות שג'ון לנון סירב לקבל בשנת 1969 נמצא בכספת מלכותית. התואר הוענק ללנון בצוותא עם שאר חברי הביטלס, אך לנון החליט להשיבו כמחאה, בצירוף מכתב למלכה. במכתב מחא לנון כנגד מעורבות אנגליה בסכסוך בין ניגריה לרפובליקת ביאפרה, כנגד התמיכה בארצות הברית במלחמת וייטנאם וכנגד דשדושו של השיר "Cold Turkey" במצעדים.

המדליה, ששכבה בכספת לאורך שנים, נמצאה בכספת של אחד מהארגונים המלכותיים. המדליה נמצאה בקופסתה המקורית בצירוף מכתב המחאה של לנון. NME מדווחים כי היסטוריונים ומעריצי ביטלס דורשים כי המדליה תוצג בפומבי, במוזיאון או בבית ילדותו של לנון בליברפול, שנתרם לאוצר הלאומי של אנגליה על ידי יוקו אונו.

וגם - ביטלס להורדה

עוד מפרסם ה– NME, כי לראשונה, ניתן יהיה להוריד את שירי הלהקה באופן חוקי. זאת, לאחר שבשנת 2001 הוקלטו בנורווגיה פודקסטים המכילים שירים של הלהקה, שלאחר משא ומתן בין חברת השידור הנורווגית לבעלי הזכויות של שירי הביטלס, שוחררו ללהקה באופן חוקי.

שירי הביטלס מעולם לא שוחררו להורדה באופן חוקי לפני כן. בחודש נובמבר אמר פול מקרטני כי הדיונים בנושא בין בעלי הזכויות תקועים, אולם לפי חברת השידור הנורווגית, כל 212 ההקלטות של הביטלס יינתנו במהלך חודש ינואר להורדה, בסדרת הפודקסטים, שילוו במידע בשפה הנורווגית על השירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully