וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן אינו: "ישראל ממשיכה את גטו ורשה במזרח התיכון"

עינב שיף

6.1.2009 / 19:03

המפיק המוזיקלי הגדול אמר את הדברים בהפגנה כנגד המלחמה בעזה. "אתה מונע מאנשים מים, אוכל ותרופות ואחר כך מתפלא שהם הופכים עוינים" הוסיף

האם מחאת אמנים בעולם תופסת תאוצה ככל שהמלחמה בעזה נמשכת? המפיק המוזיקלי האגדי בריאן אינו (רוקסי מיוזיק, יו-2, קולדפליי ועוד) הצטרף לאנני לנוקס וביקר את פעילויותיה של מדינת ישראל במילים קשות וחריפות ביותר: "בין אם אנחנו רואים את עזה כאקספרימנט בפרובוקציה של הממשלה הישראלית", אמר אינו בהפגנה בכיכר טרפלגר, "אתה לוקח מיליון וחצי אנשים, דוחס אותם למקום קטן, מונע מהם אוכל, מים, סנטיציה, תרופות ועוד מתנהג מופתע כשהם הופכים עוינים".

"אבל אתם רוצים את העוינות הזאת", פנה אינו לממשלת ישראל. "כי זה האות עבורכם להתנהג כקורבן. ישראל מעמידה פנים שהיא הקורבן בסיטואציה שבה היא המדכאת. זו טרגדיה שמדינה שהוקמה על אפר השואה צריכה להתנהג בצורה כזו. זה שובר את הלב.

"מדוע הישראלים עושים זאת?" המשיך אינו במילים הבוטות. "מה הסיבה ליצירת הקונפליקט הזה? הסיבה נמצאת מתחת לכיסוי, שהוא הרצון להמשיך ולבנות בהתנחלויות. הם יכולים להשיג מענקי ענק מהממשל האמריקני. הם יכולים להמשיך ולגנוב את מולדתם של הפלסטינים ויכולים להמשיך את גטו ורשה במזרח התיכון".

בשלב זה, אינו פונה לקהל ומבקש: "כולכם כאן – דברו עם נציגיכם, דברו אל ממשלותיכם. אני שמח לראות כאן הרבה יהודים והרבה ערבים מארצות שונות, הרבה אנשים מהמעמד הבינוני האנגלי כמוני. זוהי תנועת המונים, בואו ניתן לה להמשיך".

אינו - מהמפיקים המוזיקלים החשובים בהיסטוריה

בריאן אינו נחשב למוזיקאי חלוצי ומפיק מוזיקלי מבריק. אינו היה חבר בלהקת רוקסי מיוזיק המפורסמת, נחשב לממציא ז'אנר האמביינט ועבודותיו נלמדות בבתי ספר לסאונד. בנוסף, אינו הוא מהמפיקים המוזיקליים המבוקשים בעולם, לאחר שעבודותיו עם אמנים ולהקות רבות, ביניהם דיוויד בואי, דיבו, טוקינג הדס, יו-2 וקולדפליי הפכו על פניה את תעשיית המוזיקה. באחרונה פורסם כי אינו יפיק במשותף עם דניאל לנואה את אלבומה החדש של יו-2, אשר ייצא בחודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully