וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחת הכנסה

דפנה לוסטיג

7.1.2009 / 12:31

איך יישמע הפופ ב-2009? לדפנה לוסטיג יש כמה רעיונות. חמש הבטחות מוזיקליות שבקרוב מאוד לא תוכלו בלעדיהן

Florence And The Machine

בשנה שעברה ייסדו אנשי הבריטס, המקבילה הבריטית לגראמי האמריקאי, פרס חדש, אותו הם מחלקים בסופה של השנה האזרחית. "Critic's Choice Award" נקרא הפרס החדש ובמסגרתו בוחרים מבקרי המוזיקה את השם המבטיח של השנה הבאה. ב-2007 זכתה אדל בפרס הראשון ולפני מספר שבועות, לקראת סוף השנה , הכריזו אנשי הבריטס כי פלורנס אנד דה משין, הרכב של נגנים שונים ובחורה אחת ששמה פלורנס, הוא השם המבטיח לשנת 2009.

פלורנס וולש היא לונדונית בת 22, לא יפה במיוחד, אבל לוהטת מכל בחינה אחרת. כמו כל הבחורות חמות המזג, היא מתהדרת בשיער אדום והיא לא מתביישת לצעוק בחינניות את מה שהיא מרגישה. משווים אותה לקייט בוש וביורק, ובגלל השיער גם קצת לטורי איימוס, אבל האמת היא שפלורנס היא ייחודית. אם כל האלבום שלה, שהופק בעזרתו של ג'יימס פורד מסימיאן מובייל דיסקו (בלוק פארטי, ארקטיק מאנקיז), יישמע טוב כמו הסינגל החדש "The Dog Days Are Over" אז הוא בהחלט צפוי לחמם להרבה אנשים את השנה הקרובה.

אפשר להגיד על פלורנס שהיא נערת אינדי, אבל האמת היא שהמוזיקה שלה נגישה לכל אוזן. מי שראה אותה מופיעה (בפסטיבל גלסטנברי האחרון, למשל) נשבה בקסמיה לחלוטין. אנשי הבריטס כבר הוכיחו את כישרונם בזיהוי טרנד מנצח וכישרון גדול כשסימנו את אדל בשנה שעברה, ועם פלורנס נדמה שמגמת ההצלחות שלהם תמשיך גם השנה.

קיד קודי

קבלו את המקום ה-79 ברשימת 100 השירים הטובים של 2008 של מגזין הרולינג סטון ואת כוכב רשימת "Best Indie Hip Hop" באותו עיתון ממש – קיד קודי, או בשמו המלא, סקוט מקיודי. אם עוד לא שמעתם את "Day n Night " שלו, גם בגירסתו המקורית אבל בעיקר בגירסתם של הקרוקרז, אז חבל, כי מדובר בלהיט ממכר וחוצה ז'אנרים אמיתי – שילוב של בייס, היפ הופ, סאונדים טראנסיים, קצת יו קיי גראז' ופופ (זה אפילו מזכיר טיפה את ארטפול דודג'ר וקרייג דיוויד בימים היפים של "Re:Rewind"), כי אחרי הכל מדובר בשיר שגם המצעדים אוהבים.

קודי הוא בן חסותו של קנייה ווסט - הוא שר באלבום שלו, חתום בלייבל שלו ומחמם אותו בהופעות. כמוהו, הוא לא ראפר מהזן הערסי. הוא בן 23 מקליבלנד,אוהיו, והוא מביא למוזיקה השחורה בארצות הברית רוח לונדונית והגשה אינטילגנטית שחסרה בה, במיוחד כעת, אחרי ש T.I הפך לזמר פופ ולופה פיאסקו הכריז שיפרוש בקרוב. "Man on the Moon: The Guardians", אלבום הבכורה של קודי ייצא באביב הקרוב ואם הכל יעבוד כמו שצריך, ואין סיבה שלא, אז ב-2009 קודי ימלא את משבצת הראפר לאנשים חושבים, וייהנה מכל רגע.

VV Brown

שאלו את עצמם אנשים חכמים בחברת התקליטים יוניברסל "מי היו הבחורות הלוהטות של 2008?" ומצאו שאסטל ודאפי עונות על השאלה. שאלו את עצמם אותם אנשים מי היו הכוכבות הבוערות ביותר בשנה לפני כן, ומצאו שב-2007 שמענו הרבה לילי אלן ואיימי ויינהאוס. לאחר שענו על הקושיות, הם שינסו מותניים, עשו מיקס אנד מטץ' מוזיקלי וקיבלו אל שורותיהם את ונסה בראון, זמרת ליווי של מדונה ובחורה קולית בהחלט, שמאגדת אלמנטים מכל ארבע הכוכבות שהוזכרו למעלה. אחרי סשן הלבשה וכוריאוגרפיה באווירת "היירספריי", הפכה ונסה ל-VV, כוכבת הפופ החדשה של השנה וממתק הפופ-סול הרשמי של אוהבי הרטרו. דיימון אלברן כבר שמע, אהב והזמין אותה להופיע איתו באפריקה וג'ולז הולנד פתח איתה את העונה ה 33 שלו בטלוויזיה הבריטית.

White Lies

כבר בקיץ הקודם אמרו יודעי דבר שה White Lies הם הדבר הגדול הבא; להקת הרוק שתירש את אינטרפול, תושווה ללא הרף לג'וי דיוויז'ן ולקיור ותרטיב אייפודים של נערי ונערות אינדי אופנתיים. החבורה מלונדון מחזיקה בכל הנתונים הנכונים: טקסטים דרמטיים ("יש לך דם על הידיים ואני יודע שהוא שלי"), פרצופים נאים ועגמומיים, פמפום אינסופי ב- M2 ו ב-NME, קליפים מושקעים, אתר מפואר וגיג עם הקיור באיצטדיון ה-O2.

בואו נודה באמת - לוויט לייז יש הכל, חוץ משירים שישנו את העולם. הם להקה טובה, אבל הם לא הארקטיק מאנקיז ולא פאלפ – להקה כזאת שמאות כמותה כבר עיטרו את שערי המגזינים השונים, הוציאו אלבומים והופיעו במקומות הכי שווים. גם ג'ין היו פעם כוכבים.גם הסטריאופוניקס. אז זאת תהיה השנה של הוייט לייז על גג העולם, מברוק וברוכים הבאים. האלבום שלהם, "To Lose My Life", אמור לצאת עוד החודש.

Little Boots

בחורה שאומרת על עצמה שהיא שילוב בין ג'ורג'יו מורודר לאלטון ג'ון, שאומרים עליה שהיא קומבנציה בין קיילי מינוג וסט.אטיין ומקבלת הדרכה צמודה מג'ו גודארד מהוט צ'יפ מעוררת ציפיות גבוהות במיוחד, ולא רק אצלנו. ליטל בוטס (הפירוש האנגלי לשם הלטיני קליגולה) היא ויקטוריה הסקת', פסנתרנית קלאסית בת 24, שכבר ניסתה את מזלה בתחרות הכשרונות הטלוויזיונית פופ איידול (ועפה משם מהר), ייסדה ופירקה להקה בשם Dead Disco וממריאה כעת עם קריירת סולו.

כדי לייחד את עצמה ולנגן פופ שהוא גם מתוק וגם ביזארי, בוטס מוסיפה לנגינתה המיומנת על הפסנתר גם נגינה על ג'אדג'ט קלידים יפני קטנטן ומחיאות כפיים אקראיות. כשהיא אומרת "אני מנסה לא ליפול לקלישאת כוכבת הפופ שנראית כמו השכנה השמנמנה שלך" היא עוקצת קלות קולגות כמו דאפי וקייט נאש ומבטיחה שעם גזרתה הטובה, הבלונד המסנוור, הלוק הנוצץ והמוזיקה המחשמלת, היא תשיב לפופ כוכבות מהזן האמיתי – כאלה שמעריצים, לא כאלה שרוצים לשתות איתן פיינט.

אם גם אתם מאסתם בטינופת הווינהאוסית, בג'ורה האלנית ובפופ המוטאוני שנסחט ללא כל פרופורציה, אז ליטל בוטס פה. היא תציל את המצב, והיא תעשה את זה בסטייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully