וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכליסט

הילית וולברג

8.1.2009 / 10:50

בביטול השידור של "הישרדות" יש היגיון כלכלי, אבל גם התעלמות מהצורך של הצופים באסקפיזם. הילית וולברג רגולטורית

"אין מה לראות" הוא אולי שמה של תכנית קלוקלת בערוץ "ביפ" (שאשכרה מצדיקה את השם), אבל זהו גם מצבה העגום של הטלוויזיה המסחרית בימים אלו של מבצע/ לחימה/ מלחמה/ הפסקת אש (נמתין בסבלנות לוועדת החקירה שתקבע את השם הרשמי בשביל לקבוע מה זה היה). אחרי ש"ארץ נהדרת" דילגו על התכנית של השבוע לטובת זמן מסך נוסף לחדשות 2, גם ב"הישרדות" החליטו לרכב על גל ההתגייסות התקשורתית ועד להודעה חדשה, הוחלט להחליף את זו-ארץ והחבורה בצוות הכתבים של חדשות 10.

אולי זה הזמן לציין את המובן מאליו. סביר להניח שהגל שאותם ערוצים רוכבים עליו, הוא לאו דווקא זה של אחדות לאומית, אלא זה של אחדות כלכלית. בשידור החי של "ארץ" מושקעים משאבים כספיים רבים והגיוני שהזכיינית לא תרצה לכלותם לשווא כשמהדורה מיוחדת מרחפת מלמעלה; המניעים של ערוץ 10 לכאורה מובנים גם הם בהקשר הזה - אם הם מצליחים להביא רייטינג מבלי לירות בתותחים הכי כבדים שלהם - סליחה על הדימוי - עדיף לשמור את נשק יום הדין, שוב סליחה, לזמנים קשים יותר. מה שכן, הכסות המתחסדת, זו שמשעה את "הישרדות" בשם האחדות, נראית קצת מגוחכת ומוצגת במלוא ציניותה נוכח ההחלטה לשדר את "עד הבחירות", תכנית קומית-סאטירית לכל דבר.

אבל עניין החיסכון הכלכלי הוא לא מה שמטריד בהחלטה של הערוצים המסחריים, ובמיוחד בזו של 10 (לקשת עדיין יש את תירוץ הסאטירה). רצוי שנזכור שגם בדרום רואים טלוויזיה, גם בממ"דים. זה גם אולי יפתיע לדעת שבתל אביב ובדרום רואים כולם את אותם ערוצים - והכוונה היא לא לערוץ החיים הטובים - אבל זו האמת. וגם בדרום, תאמינו או לא - כמו בתל אביב, בחיפה ובירושלים - מגיע להם להרגיע את החרדה הכללית עם ניתוק של שעה, גם הוא במילא יגובה ברצועת עדכון בתחתית המסך ובאזעקות צבע אדום.

בעוד שערוץ 10 דואג לספק לנו שידורים ישירים של "שורדות בבית" עם ליה גיל ונעמה קסרי, שמתרגלות נשימות ופתיחת צ'קרות להפחתת חרדה, נדמה שסף החרדה במחלקת התכניות בערוץ היא גבוהה יותר משל אלו שנאלצים לסבול תחת מטר הטילים. הפחד שבזמן שבערוץ 10 ישדרו "הישרדות", ערוץ 2 יגזור עוד כמה קופונים. אם הם היו אמיצים מספיק, הם היו מאפשרים לנו את האופציה השפויה הזאת (למרות ש"שפויה" ו"הישרדות" לא היו נכללות באותו המשפט בכל תקופה אחרת). אז, אולי לא היינו צריכים לגרד את המסך ולהסתפק באותה "אין מה לראות", רק בשביל לקבל אופציה לדקה של שקט מהברברת הלאומית של החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully