וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הבמאי קלוד ברי

עינב שיף

12.1.2009 / 17:46

"הסנדק של הקולנוע הצרפתי" ובמאי "ז'אן דה פלורט" אושפז כתוצאה משבץ ומת היום בבית החולים בפריז. הנשיא סרקוזי: "הוא היה אגדה"

הבמאי הצרפתי קלוד ברי מת היום בגיל 74 בבית חולים בפריז, שם אושפז ביום שבת, לאחר שעבר שבץ. בית החולים אישר את הידיעיה ומסר כי "קלוד ברי עזב אותנו היום כתוצאה מהשבץ שתקף אותו ביום שבת", לשון ההצרה. נשיא צרפת, ניקולה סרקוזי הוציא הודעה מטעם ארמון האליזה, בה נאמר כי ברי הוא "הדמות הקולנועית האגדית ביותר שיש לצרפת".

ברי, המכונה "הסנדק של הקולנוע הצרפתי" ביים סרטים רבים ונחשב לאחד מחשובי הבמאים הצרפתים של המאה הקודמת. בין הסרטים אותם ביים היה "ז'אן דה פלורט" (1986), בכיכובם של ז'רארד ד'פרדייה, איב מוטן ודניאל אוטיי, מענקי הקולנוע הצרפתי. הסרט היה לשובר קופות ובנוסף ביים ברי סרטים כגון " Le Poulet עליו זכה באוסקר בשנת 1966 בקטגורית הסרט הקצר. סרט נוסף בבימויו הוא "מאנון" (1986) עם עמנואל ביאר. ברי אף היה מפיק מפורסם ביותר, החתום על הפקת "טס" של רומן פולנסקי שזכה באוסקר בקגוריות שונות. בנוסף, הפיק ברי את "Bienvenue Chez Les Chtie", שיצא בשנה שעברה ונחשב לסרט הרווחי ביותר בתולדות הקולנוע הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully