וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו-ארצנו

עינב שיף

14.1.2009 / 10:42

גיא זו-ארץ שתמך תחילה בהחלטה להשהות את "הישרדות", הבין שגם בעתות מלחמה חשוב לשמור על שפיות. עינב שיף יצא לדרך

"בהופעות של הפסטיגל יוצא לי לפגוש הרבה אנשים, משפחות וילדים ובכל פעם אני נדהם מחדש מכמה הם רוצים לראות חופים אקזוטיים ולהיכנס לתוך הסרט הזה", מספר לנו גיא זו-ארץ. "יום אחד מגיעה אליי אמא ואומרת לי 'גיא, הבן שלי רצה לשאול אותך: זה שאין הישרדות, זה אומר שהחמאס ניצח?"

זו-ארץ מספר את הסיפור כדי להסביר את חזרתה של "הישרדות" הערב ללוח השידורים, אחרי שבשבוע שעבר הוחלט להקפיא את שידורה לזמן בלתי ידוע, בשל המלחמה בדרום ובעזה.

אם האסקפיזם כל כך חשוב, למה תמכת בהחלטה להשהות את שידור התוכנית?

"זו הייתה החלטה טובה, כי היינו בשלב השני והקריטי של המבצע בעזה, כשהחיילים נכנסו קרקעית. ברגעים האלו, האזרחים היו מפוחדים ונדבקו למסכי הטלוויזיה וחיפשו מידע. ככל שהזמן עבר, פגשתי יותר אנשים והבנתי שהם צריכים משהו אחר. אנחנו תמיד היינו מדינת מלחמות וחדשות גם לפני כן, אנחנו חייבים לשמור על הנורמליזציה. כמה אפשר לשבת על המסך ולשמוע את אותו הדבר?"

המלחמה לא באה טוב לזו-ארץ. אחרי הסקת מסקנות מתבקשת מעונת הבתולים של "הישרדות" בגרסתה הישראלית, הוא מקבל באנחת רווחה את חזרתה למסך. לא בגלל שהמצב בעזה ובדרום הפך יותר טוב, אלא בעיקר כי לדעתו מדובר בעונה באמת מצוינת.

"אני מאוד מאוד שמח שזה חוזר", אומר זוארץ, "יש לנו עונה מנצחת, מפתיעה, דרמטית ובעיקר כל כך שונה מהעונה הראשונה. אני ממש מתרגש מהעובדה שאנשים עומדים לצפות במה שחווינו שם. אני גם נורא שמח על שחזרנו לימים הקבועים והחזקים שלנו, רביעי ושבת. הרבה צופים דתיים התלוננו בפניי על שידור התוכנית בימי שישי. הם טענו שגם להם מגיע לראות את הסדרה, ובצדק".

מה שונה מבחינתך בין העונה הזו לקודמת?

"אני מגיע ממקום של ניסיון, של אחד שכבר עבר את זה. זה נותן לי קרקע מוצקה לעמוד עליה, מה שמאפשר לי יותר אומץ, שחרור ואפילו הומור שהרשיתי לעצמי בעונה הזו. אני מסתכל על המתמודדים שמגיעים לתוכנית לראשונה, מחכך ידיים ואומר 'וואו, הם לא יודעים בכלל מה מצפה להם כאן'. מהבחינה הזו, 'הישרדות 2' היא ג'ונגל אמיתי, כי דאגנו שלא יהיה רגע דל על האי. לכן הישרדות זה הרבה מעבר לבחורות בביקיני".

מעבר להשפעת המלחמה על שידורי "הישרדות" והפסטיגל ("זה היה חוסר אחריות לא לבטל את ההופעות באשקלון"), קשה שלא לשאול את זו-ארץ, דמות בעלת פרופיל ציבורי גבוה במיוחד, על אירועי המלחמה. האם תפקידו של אמן לדבר דווקא עכשיו? האם זה הזמן לשתוק? זוארץ, כהרגלו, לא מהסס. "זכותו של כל אדם להביע כל דעה", הוא אומר. "גם אמן הוא אדם רגיל והוא רשאי להביע את דעתו בכל זמן. אני מחזק את ידי מנהיגינו, צה"ל והאזרחים בישובי עוטף עזה והדרום. אני לא עוסק בדברים הפוליטיים, אבל אני כן מקווה שכל החיילים יחזרו הביתה בשלום. אני תומך בכל הפעולות שלהם".

"הישרדות 2" חוזרת הערב למסך, ערוץ 10, אחרי החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully