וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואלס עם באשיר" גם בלבנון

עינב שיף

20.1.2009 / 11:40

למרות שהסרט הוחרם באופן רשמי במדינה, ארגון פרטי קיים הקרנה מיוחדת לסרטו של ארי פולמן

למרות שנאסר להקרנה על ידי הצנזורה, הוקרן הסרט "ואלס עם באשיר" בלבנון. ארגון UMAM, אשר מתפקד כארכיון להיסטוריה ומלחמות לבנון, הקרין את הסרט באחד ממרכזיו התרבותיים בדרום ביירות.

על פי דיווחי המגזין "וראייטי", ההקרנה נעשתה באופן כמעט מחתרתי, בכדי לחמוק משלטונות הצנזורה ומעינה של החיזבאללה, אשר היתה גורם מרכזי בהחרמת הסרט בטענה כי הוא מנוגד לאינטרסים של המדינה, שנמצאת למעשה במצב מלחמה עם ישראל.

על פי הדיווחים, 90 אנשים הגיעו להקרנה למרות שרק 40 הוזמנו. "הנושא של הסרט הוא רגע מכריע בהיסטוריה של לבנון, ישראל והפלסטינאים", אמרה מייסדת UMAM, מוניקה בורגמן ל"וראייטי". "בנקודה מסוימת, כל מדינה תצטרך לעסוק בעבר האלים שלה ויפה שעה אחת קודם". "אני מקווה שהסרט יוקרן בפומבי", אמר לוקמן סלים, בעלה של ברגמן ומייסד שותף של הארגון. אין עוד סרט שמשפיע באופן ישיר כל כך על תושבי לבנון". "הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל אתמול", סיפרה בורגמן, "כי כולם רצו עותק של הסרט. ביום שהסרט יגיע ל-DVD, הוא יופץ באופן פיראטי בכל לבנון".

"ואלס עם באשיר" נמצא בימים אלו בשיאה של עונת המועמדויות והפרסים, לאחר שכבר זכה בפרס "הסרט הזר הטוב ביותר" בטקס פרסי גלובוס הזהב. ביום ה' יוודע סופית האם הסרט מועמד לפרסי האנימציה והסרט הזר בטקס האוסקר שייערך בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully