וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לי בירן - "האמת שלך"

עינב שיף

21.1.2009 / 9:00

הכוכב הכמעט נולד משמיע לכם סינגל ראשון ומספר על ההקלטות בחו"ל, הפרידה מטמירה ירדני וכמובן על היחסים עם ישראל בר-און

יח"צ - חד פעמי

למרות שכבר הופיע על הבמה הגדולה ביותר במדינה, הקול של לי בירן עדיין רועד. אז נכון, קוראים לו "ליבי" מעכשיו, כי כבר אין לאף אחד כוח לתקן את קדחת הליבירן שפרצה, אבל זה לא אומר שערב הסינגל הראשון שלו, מדובר באדם שחושב שהוא מדונה. "אני לא פוחד מכישלון", הוא אומר, "נכון שאין לי יותר את הגב של 'כוכב נולד', שהיא במה אדירה בפני עצמה, אבל מבחינתי ההצלחה היא בדרך. אני עושה את המוזיקה שלי בדרך מאד מסודרת, מאד ישרה ומאד תמימה שאני שלם איתה. זה הדבר הכי חשוב מבחינתי".

על השלמות הזו מדבר ליבי כשהוא שר את סינגל הבכורה שלו, "האמת שלך", שמוגש לכם כאן להשמעה. השיר עצמו, שישמש גם כשיר הנושא של הסדרה "תיכון השיר שלנו", הוא בסגנון המוכר של ליבי מ"כוכב נולד", כלומר רוק גיטרות עדין שמגובה בקול שכמעט כבש את ישראל וטונות של מלודיה. בכדי להגיע לתוצאה הזו, נעזר ליבי במפיק הישראלי היושב בלוס אנג'לס גיא ארז ובמפיק 'Rebbeche’, שעבד בעבר עם ג'ניפר לאב יואיט והג'יפסי קינגס. באולפן בארצות הברית ניגנו Dorian Crozier, Jamie muhoberac ו - Tim Pierce. שלושת הנגנים הללו עבדו בעבר עם אמנים כמו הרולינג סטונס, פט שופ בויז, בוב דילן, מייקל ג'קסון, כריסטינה אגילרה ואפילו הג'ונאס בראדרס. ליבי לא נתן לכל השמות האלו לבלבל אותו. "הם התלהבו מהמוזיקה שלי אחרי ששמעו סקיצות", הוא מספר, "נכנסתי לנגן איתם והיתה כימיה וכיף גדול. הם מעולם לא התייחסו אליי בצורה מתנשאת או ככאלו שיותר טובים ממני. להיפך, הם די הופתעו. אמרו שאני ילד, אבל ילד רציני".

אלא שעכשיו, כשכיף ההקלטות נגמר, ליבי חוזר למגרש של הגדולים, שם הוא עדיין צריך למצוא חברת תקליטים חדשה שתייצג אותו. זאת, לאחר שנפרד מ"טדי הפקות", המייצגת את יוצאי כוכב נולד גם לאחר סיום התוכנית. לדבריו, הפרידה לא נעשתה ברוח רעה, אפילו להיפך. "טמירה ירדני נתנה לי הזדמנות גדולה", הוא מספר. "במהלך ההיכרות שלנו הפכנו להיות חברים וטמירה היא גם סוג של אמנית בעצמה. מתוך החברות והאמנות, ראינו שהדרכים שלנו נפרדות, כי זה מה שהתאים לי. נפרדנו בנשיקות ובחיבוקים ו'טדי' עדיין עומדים מאחוריי".

אתה יודע שתעמוד מול חברות תקליטים ואנשי תעשייה, שיכולים לבקש ממך להשתנות לטובת ההצלחה. איך תגיב לסיטואציה כזו?

"אני אגיד שהמוזיקה שהשמעתי להם – זו הדרך שלי, זה מה שרציתי וזה החזון שלי. אני פתוח להערות ולביקורות, אני מוכן אפילו לשנות דברים בשיר אם אני אחשוב שהם צודקים, אבל אני לא אעשה את זה בשביל המסחריות או ההצלחה. רק בשביל לשרת את השיר"

לסיום, פעם אחת ולתמיד: יש יריבות עם ישראל בר-און או אין?

"מה פתאום יריבות?! היה לנו חיבור בתוכנית, השמענו אחד לשני שירים עוד לפני שבכלל סיימנו לכתוב אותם. הוא מכיר את החומרים בדיסק שלי משם, ייעצנו אחד לשני ואני מחבב אותו. אני חושב שגם הוא מחבב אותי"

אז יש סיכוי לדואט.

"שמע, יכול להיות. בהחלט יכול להיות".

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully