וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואלס עם באשיר" מועמד לאוסקר

עינב שיף

22.1.2009 / 15:35

סרטו של ארי פולמן הוכרז כאחד מהמועמדים הסופיים בקטגורית הסרט הזר. פולמן לוואלה! תרבות: "אני אופטימי בטירוף"

המסע של "ואלס עם באשיר" לאוסקר, שלווה בזכיות רבות בפרסים ובפסטיבלים מסביב לעולם (ביניהן גלובוס הזהב בשבוע שעבר), מגיע היום לשיא חדש. היום בצהרים (בוקר שעון לוס אנג'לס) הוכרז הסרט כאחד מהמועמדים הסופיים בקטגוריות הסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע. לצדו מועמדים "The Baader-Meinhof Complex" מגרמניה, "בין הקירות" מצרפת (שמולו הפסיד פולמן את פרס "דקל הזהב" בקאן), "Departures" מיפן, ו"Revanche" מאוסטריה. הטקס יועבר בשידור חי מלוס אנג'לס בכבלים ובלווין ב-22 בפברואר.

בשל בעיות תקנון לפיו הסרט חייב להיות מוקרן בארצות הברית עד ה-31 באוגוסט, נמנעה מסרטו של פולמן האפשרות להתמודד בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, אך קטגוריית הסרט הזר נותרה פתוחה. "ואלס" גם לא זכה במועמדות לפרס סרט האנימציה הטוב ביותר, קטגוריה שעליה יתמודדו "קונג פו פנדה", "בולט" ו"וול-E". טקס האוסקר יועבר בשידור חי מלוס אנג'לס בכבלים ובלווין ב-22 בפברואר.


"ואלס עם באשיר" הוא המועמד הישראלי התשיעי לסרט הזר אחרי בופור, מאחורי הסורגים, מבצע יונתן, הבית ברחוב שלוש, אני אוהב אותך רוזה, השוטר אזולאי וסלאח שבתי.

ארי פולמן אמר לוואלה! תרבות עם היוודע המועמדות: "אני המאושר באדם, באמת. זה מעבר לכל החלומות שלי. אני בהיי מטורף, יש לנו פה שמפניות בחדר ואנחנו הולכים לחגוג. בגלל ש"ואלס" הוא באות W, הרגשתי שמתחו אותנו מאד חזק, אבל עברנו את זה".

התאכזבת מכך שאתם לא מועמדים לסרט האנימציה?

"היו שם סרטים של מאות מיליוני דולרים, זו ליגה אחרת לגמרי. כמו שכדורגלנים אומרים - לא צריך להיות חזירים"

אז אתם לוקחים את הפרס?

"אני אופטימי בטירוף, בטירוף ממש. רגע, ספרתי סרט גרמני, סרט אוסטרי שזה גרמניה ב' ויפני. מי החמישי?

הצרפתי, "בין הקירות".

"מעולה, איתם יש לנו חשבון ארוך. אני חייב להודות בהזדמנות הזו לשני גופים, שהאמינו בי כשרק היו לי שלוש דקות סרט ורעיון ומופרע ופנטסטי, נגה תקשורת וערוץ 8, שספגו ביקורת גדולה על התמיכה בסרט. אני רוצה להודות גם לקרן החדשה לטלוויזיה וקולנוע ובמיוחד לדוד פישר, שהתאבד על הסרט הזה. כמובן שאני מודה לבריג'יט פולמן הפקות, הצוות הכי מוכשר, מדהים ומלא אופטימיות ואמונה בעולם"

גם פולונסקי בעננים

דוד פולונסקי, המעצב הראשי של "ואלס עם באשיר" לא הסתיר גם הוא את ההתרגשות. "זו הרגשה מדהימה, מדהימה, מדהימה. לראות יצירה שלך, שעבדת עליה כל כך קשה מגיעה לטקס האוסקר, זה פשוט מדהים, אין לי מילים. צפיתי בהכרזה אחרי שיעור בבית ספר 'בצלאל'. אם לא הסטודנטים, בכלל לא הייתי זוכר להדליק את השידור בזמן".

כמעצב הראשי של הסרט, בוודאי רצית להיות מועמד לפרס האנימציה.

"כן, אני מאוכזב שלא היינו מועמדים שם. מאוכזב, אבל לא מאד מאוכזב".

אז אתם לוקחים? ארי אמר שהוא אופטימי בטירוף.

"טוב, להיות אופטימי זה התפקיד של ארי. לא יודע, הלוואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully