סיפור על אהבה וכושר

גבר אמיתי לא הולך למכון הכושר כדי לנפח את השרירים; הוא הולך לשם כדי להציל חיים. פרק נוסף מספרו של סוכן ה-CIA מארק מקוי

מארק מקוי

אנשים שיש סיבה להיפטר מהם מודעים לסכנה המאיימת עליהם. הם משנים הרגלים, כתובות ותוכניות מהרגע להרגע. הם מוקפים בשומרים ובאמצעים טכנולוגיים, שמקשים מאד על כל ניסיון להוריד אותם. ברגע שנפתח למישהו תיק סגול (יעד שיש להורידו) מתחילים להיאסף עליו כל הפרטים הכי קטנים. התכנון חייב להתבסס עם אפס תקלות. תקלה פרושה שהיעד יהפוך לזהיר יותר.

לפני מספר שנים נתקלנו ביעד קשה ביותר. לאיש היו תשע נשמות, עיניים בגב ומזל של זוכה שלוש פעמים בלוטו. האיש היה מחליף מכוניות כמו גרביים, מזמין כרטיסי טיסה לחמישה יעדים ובדקה התשעים עולה על טיסה שישית. מעיון קפדני בנתונים עלתה מסקנה שבאזור ביתו, משרדיו והמסעדות שלו, המשימה מסובכת עד בלתי אפשרית. ואז נשלחתי לעיר בה התגורר.

הפרצה התגלתה. האיש התאמן בהדרכת מאמן אישי במכון כושר יוקרתי בחדר פרטי, שהיה מושכר לפי שעות לאח"מים. נרשמתי למועדון. גיליתי שלאישים המיוחסים ישנם ארונות אחסון אישיים. הארונות היו בחדר סגור. הארון שלו היה ברור מאד. הארון היחיד עם שני מנעולים משוכללים. כל הארונות הוצבו כנגד הקיר. מאחורי הקיר היה חדר ספינינג.

בליל שישי, בשעה מאוחרת, חדרנו לחדר הכושר. לא פרצנו לחדר הארונות. פרצנו לחדר הספינינג. דרכו קדחנו חור בקיר ומהפתח ניסרנו את הגב האחורי של הארון שלו. בניסיון הראשון הגענו לארון מעליו. התברר שגובה הרצפות בחדרים לא היה שווה. ערכנו חישובים ובניסיון השני הצלחנו. בארונית מצאנו מה שחיפשנו: אבקת פרוטאינים להמסה במים, לשתייה אחרי האימון. לאבקת הפרוטאינים הכנסנו חומר רעיל מתקדם ביותר; חומר שהשפעתו קטלנית ברגע שבא במגע עם מים. ליתר ביטחון שמנו בכף המדידה חלק מהאבקה.

סגרנו את הארונית מאחור בצורה שלא יתגלה החיתוך הפנימי. השלמנו את התיקון בקיר חדר הספינינג. תלינו פוסטר של רוכב אופניים על התיקון בקיר. המשימה הושלמה. חמקנו החוצה.

שלושה ימים מאוחר יותר, לאחר אימון מסיבי, הוא התיישב בבר המכון, הכין לעצמו מנה גדושה של אותו שייק פרוטאינים, לגם מכוס זכוכית ועלה להתקלח. הוא מת נקי.

הפרסום בעיתונות דיבר על מתאמן שצנח אחרי אימון אינטנסיבי מדי. מעניין כמה מתאמנים החלו להוריד את הקצב אחרי המקרה. הורדה נקייה. ללא ריח וללא סימנים. כמו שצריך.

עוד בוואלה! NEWS

כל הדרך למדליה היסטורית באולימפיאדה: האימון של חנה מיננקו

לכתבה המלאה

כושר

אתה צריך לעשות ספורט. נקודה. אתה חייב להיות בכושר. כושר לרוץ קילומטרים שלמים. ריצה יכולה להיות עניין של חיים ומוות. אתה עלול להיתקל במצב שאתה רץ אחרי או רץ מפני, אבל אתה מוצא את עצמך רץ. אתה עלול להיות חייב לעלות 20 קומות ברגל. כושר זה בעצם היכולת שלך להעמיס על הלב בלי להכריע אותו. מדובר בסיבולת לב ריאה. אתה חייב לעשות ספורט על מנת לפתח את יכולת השרירים. גם כוח וגם אלסטיות. אני מאד ממליץ שתעסוק גם בגמישות הגוף על ידי שיעורי יוגה, פלדנקרייז, מחשבת הגוף, או כל שעור שתורם למתיחת השרירים. אני מאד ממליץ על שנתיים-שלוש בספורט לחימה. ג'ודו, קרטה, אייקידו, אגרוף. זה ייתן לך היכרות עם צדדים מיוחדים. חושים, קואורדינציה, קשר בין המוח לבין השרירים דרך המערכת העצבית, גמישות, מהירות תגובה ומעל הכול ביטחון עצמי משופר.

חלק גדול של מה שאתה לומד בא הרבה לפני המכה.
דווקא השקט, הריכוז והבנת הגוף. המחשבה. שחרור המתח. הרפיית השרירים, הנשימה. כשהבנאדם פוחד הוא עוצר את הנשימה. דווקא אז הוא הכי צריך אותה. הוא צריך הרבה חמצן. דווקא אז הוא צריך לרקוד עם הגוף. ראית פעם רקדן? כמה אויר הוא צריך?

רצוי שיהיה לך תחביב ספורטיבי מסוים. ישנם ענפי ספורט נפוצים ומקובלים, כמו טניס, שמצטלמים נפלא אבל אינם טובים לגוף. מדוע? כי הם אינם סימטריים ומפעילים בעוצמה צד אחד של הגוף. הבט היטב בגופו של טניסאי רציני ותבחין מיד בהבדל בין היד החובטת לרעותה. זה ההבדל הניכר, אבל הוא מסמל בעיה עמוקה יותר. חוסר איזון בין שני צידי הגוף. כל פעולת הגב והפיתול סביב עמוד השדרה הם סביב ציר אחד בלבד. התוצאה היא צד אחד ארוך ומתוח וצד שני קצר ומכווץ. אפילו גולף - ספורט בוגר לכאורה – מוביל לכאבי גב, חוסר איזון, יציבה בעייתית וכו'. הלאה.

המכון

רוב המנויים במכוני הכושר עוסקים במשקולות. התוצאה - ניפוח של השריר. זוהי אילוזיה ואכזבה בעתיד. לוקח שנה להגיע לתוצאות וחודש לאבד אותן. אם האימון נעשה בהדרכה צמודה של מאמן מלומד, ניתן לעבוד נכון ולהגיע לתוצאה הרצויה. השיטה הנכונה בנויה על עבודה במשקלים קלים תוך חזרה מרובה. בסוף כל תרגיל יש צורך במתיחות יסודיות על מנת להאריך את השריר ולמנוע את כיווצו. מעט מאד מתאמנים מקפידים על כך. זה דורש סבלנות התמדה משמעת והבנה.

פעילות אירובית

אירוביקה משפרת סיבולת לב ריאה ועוזרת בשריפת שומנים. בקש ממדריך הספורט שייראה לך את ההבדל בין השניים. הנפוצים ביותר הם הריצה, ההליכה והאופניים. אתה יכול לשלב ביניהם. התאמן לפחות 45 דקות . אתה צריך להגיע לפחות ל-5 קילומטר באימון, ורצוי ל-7-8.

מומלץ ללכת או לרוץ לפחות 3 פעמים בשבוע. יום כן יום לא. אתה צריך לרוץ על מסלול גמיש או על חול. הכול על מנת לשמור על מפרקי הרגל. אתה צריך נעל ייחודית לריצה סופר מקצוענית, מאותה סיבה. אופן הריצה צריך להיות קליל, גמיש וללא דפיקות קשיחות. עליך לעשות לפני הריצה תרגילי חימום.

לאחר הריצה עליך לנוח עד שהדופק יורד ואז לערוך תרגילי מתיחות יסודיים כ-10 דקות. רצוי להיכנס לחמאם או לסאונה ולהרפות את הגוף. אתה חייב להתאמן בפעילות אירובית כמו ריצה. אם מישהו ירדוף אחריך פעם, זה לא נעים לשבוק אחרי מאה מטר. אתה חייב להיות בכושר. לך תדע מתי תיאלץ לטפס על חבל, לרוץ במדרגות, או לרדוף אחרי כייס. שלא לדבר על פעילות מינית. אם אחרי מגע מיני אינטנסיבי אין לך אוויר, אל תתפלא אם היא תזרוק אותך ותיקח צוללן.

ומה קשור הדיכאון?

האנושות סובלת מדיכאון. המחקרים הכי עדכניים מצביאים על הדיכאון כמחלה הבכירה של העולם המערבי. מעבר לסיבות הרגילות - חוסר ביטחון וחרדות קיום ופרנסה - קיימת תחושת בדידות שלא הייתה קיימת בעבר. העולם הופך למסוגר. לאינטרנטי. לווירטואלי. מחקרים בדוקים ומוכחים מראים שאין כמו פעילות גופנית להתמודדות עם הדיכאון, עד השתחררות מלאה ממנו. שחייה, הליכה, ריצה, ובעצם כל פעילות אירובית שמשחררת אנדורפינים גורמת לנו להרגיש טוב עם עצמנו. פעילות יומית של חצי שעה תעניק השפעה דומה לתרופה יומית נגד דיכאון.

גמישות.

שמירה על הגמישות היא הפעילות החשובה ביותר. אם חשבת שיוגה, פלדנקרייז וכו' הם לנשים וזקנים אתה טיפש. איך מזהים זיקנה? לפי הגוף התפוס, חוסר הגמישות והכפיפות. אל תזדקן בטרם עת. חובה לשמור על שרירים ארוכים, מפרקים גמישים ומפתחים גדולים. ככל שתתאמן על גמישות היום, הגוף שלך יודה לך מחר. ישנן פעילויות רבות לפיתוח הגמישות. הבסיסית ביותר היא עבודה יומית על מתיחות. זהו דבר מדיד מאד, שניתן לעקוב אחרי ההתקדמות שלו. אתה צריך לעמוד זקוף עם רגליים מתוחות ולהגיע עם מפרקי האצבעות לרצפה. על תזייף. תבדוק ותתחיל לעבוד. המדריך שלי בן 60 ומגיע לרצפה עם שורש כף היד. גוף גמיש ואלסטי אומר פחות לחץ על החוליות, מה שאומר שאין כאבי גב. בעיה שרוב הגברים סובלים ממנה.

ג'יירו

הרולסרויס של הגמישות נקרא ג'יירו. זה בעצם פילטיס משופר וזה הקדילאק של החיים. אם במכון הפילטיס שלך אין ג'יירו, חפש היכן יש. הדרכה על ג'יירו דורשת הסמכה מיוחדת. ברר במקום מגוריך איזה המכון הטוב ביותר ולך על זה. התאמן עם מורה אישי. התאמן לפחות פעמיים בשבוע. על מנת להקל על התקציב אתה יכול פעם בשבוע לעשות שיעור בקבוצה. בעולם, מי שיש לו שכל וכסף, עושה ג'יירו. מדונה מתאמנת כל יום. בדוק. ג'יירו ייפתח לך את הגוף ויביא אותך למחוזות חדשים. הגוף שלך יהיה חזק וגמיש. את המתנה האמיתית תבין עם השנים. מי שמתאמן בג'יירו ייראה צעיר מגילו תמיד. בגיל מבוגר תהיה רך, קליל וזקוף כמו ברוש צעיר.

בכל פעם שרצו לשלוח אותי לאיזה חור בעולם ביקשתי רק שני דברים. מכון כושר עם מסלול ריצה ומורה פרטית לג'יירו. לונדון, ניו-יורק, אמסטרדם, ליסבון, פאריז, יוהנסבורג, רומא ותל אביב. בכולם יש פילטיס-ג'יירו ואני לא מוותר על זה לעולם.

במלון הילטון בתל אביב הייתי רץ על חוף הים, מביט בישראליות המדהימות, ומול המלון יש סטודיו ג'יירו עם מדריכת ג'יירו מהטובות בעולם. אם אני זוכר נכון שמה רות או רעות. רעות, בפלישה האמריקאית לעיראק נעלמתי לך. אני מתנצל.

מסאז'

הנה פעילות מהנה וחשובה. מי אמר שיש רק סבל? אתה חייב כל שבוע. זה לא זול, אבל זול לטווח ארוך. המסאז' צריך להיות מקצועי ולכלול מתיחות רבות. אל תסתפק במריחת שמן. בקש מסאז' רקמות עמוק. המאסאז' צריך להיעשות על ידי מומחה; מישהו שלמד על מבנה הגוף ומערכת השרירים. מסאז' טוב צריך לגעת בך באופן שהיום-יום לא מגיע. הן מבחינת העומק והן מבחינת מתיחת השרירים. כך הוא יהיה יעיל לשיפור זרימת הדם, לשיפור הגמישות ולהרגשה טובה פיסית ונפשית.

אם אתה מאלה שלא אוהבים שנוגעים בהם, קבל את תנחומיי. אין כמו מגע. כל כלב זקוק לזה.ישנם מסאז'ים שונים, מליטוף עדין עם שמנים ועד פעילות בייזים בחמאם (הצלפות עם קש וקצף עשיר בחמאם). במאסז' שכב ערום. אל תדאג, היא כבר ראתה כמה תחתים בחייה. חוץ מזה היא תכסה אותך במגבת. בכל אופן תן לעצמך ליהנות. גבר צריך לדעת גם להתמסר. זו הזדמנות טובה להתאמן. לפני הטיפול תתרחץ. טוב לך לחימום הגוף; טוב לה לגעת בגוף נעים. תבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully