וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: הדרה לוין ארדי - "מעולם לא אהבתי"

עינב שיף

1.2.2009 / 8:43

היוצרת שלא עוצרת עם סינגל נוסף ושיחות נפש על נטיות זכריות, תסכול אלטרנטיבי ופנטזיות על דואט עם ריאן אדאמס

יח"צ - חד פעמי

הדרה לוין ארדי - "מעולם לא אהבתי"

הדבר הראשון שאפשר לשים לב בסינגל החדש של הדרה לוין ארדי הוא שוב הדיבור בלשון זכר. זו לא הפעם הראשונה בה הדרה הופכת צד ומגלה את הצד הגברי שבה, אך הפנייה החוזרת אליו גם ב"מעולם לא אהבתי", מחייבת הסברים. "כל הדמויות שדמיינתי מילדות היו גברים", היא מספרת. "זה כמו סופר שמתאר חיים שלמים של כל מיני דמויות בספרים שלו שאף אחת מהן היא לא בהכרח הוא. ככה גם אני מתווכחת עם עצמי ואוהבת את עצמי וכו', רק עם נטיות זכריות"

דמות אב חשובה?

"האמת שלא יודעת, דווקא אמא שלי אישה נורא חזקה ומגניבה. אני מרשה לעצמי לצאת מהארון בקטע הזה ולומר שגברים הם פשוט הרבה יותר קוליים והייתי יכולה להזדקן הרבה יותר בכבוד אם הייתי גבר. אני גם אוהבת את הקומיקאית שרה סילברמן בגלל זה, כי יש בה אגרסיביות של גבר והיא נורא יפה. אה, ואני מעדיפה בנות שטוחות"

לוין ארדי מוציאה את "מעולם לא אהבתי" בגרסה עברית ובגרסה אנגלית. נדמה שהזמרת, שהתפרסמה בעיקר בגלל שיריה באנגלית ואז חתכה לאלבום בעברית, לא באמת יודעת להחליט באיזה שפה היא רוצה לדבר כשתהיה גדולה: "זה נכון", היא אומרת, "אני באמת לא יודעת לבחור וממשיכה בשני הטייטלים האלו. מבחינת כתיבה, ברור שיוצאים לי יותר שירים באנגלית מבעברית. את האלבום בעברית התחלתי כשהייתי שיכורה בהופעה, והחלטתי לתרגם את השירים בלייב והצלחתי להבין את האוויר בשפה הזו. אז לפעמים אני צריכה להבהיר את עצמי בעברית"

הבהרה שכזו עבדה מצוין באלבומה הקודם, "כאילו אין מחר", בשיר המצוין "סלב אלטרנטיבה". שם, קוננה לוין ארדי על מעמדה כסלב אלטרנטיבה שעדיין מתקשה לפרנס את עצמו ולהביא קהל להופעות שהן לא השקת אלבום מפוצצת אורחים. לדבריה, גם כיום לא השתנו פני הדברים. "כן, אני בן אדם מתוסכל", היא אומרת. הייתי רוצה להיות מלכת אסתר, לזכות בגראמי וכל הזמן המציאות מתסכלת אותי, אני חולמת בלילה שאני כוכב רוק ומתעוררת בבוקר כשאני לא. תוייגתי כאלטרנטיבה בעל כורחי, מה שמאד קשה לי להגיד על עצמי. אז כן, אני מתוסכלת אבל לא עצובה"

את יכולה לפרוש, כמו ריאן אדאמס שאת מאד אוהבת.

"הוא לא יפרוש! הוא מצהיר הצהרות כאלו כל הזמן, גם אני יכולה להגיד שאני פורשת ואז להוציא אלבום. בעצם אצלו אי אפשר לדעת. אני באמת מאוהבת בו, אני עוקבת אחריו לכל מקום. אני רוצה לעשות איתו מינימום דואט, אבל ברור לי שנריב באמצע"

***

הדרה לוין ארדי תשיק את "Too Much of A Good Thing" ב- 16 בפברואר בתיאטרון תמונע בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully