וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קונג פו פנדה" כובש את האוסקר של האנימציה

עינב שיף

31.1.2009 / 10:18

הסרט עתיר הכוכבים, הביס את "וול-E" ו"ואלס עם באשיר" עם 11 פרסים בטקס פרסי ה"אנני"

"קונג פו פנדה" הוא המנצח הגדול של טקס פרסי ה"אנני", שנערך הלילה בלוס אנג'לס על ידי התאחדות סרטי האנימציה הבין לאומית. סרטם של מארק אוסבורן וג'ון סטיבנסון זכה ב-11 פרסים, בין השאר בקטגוריות "סרט האנימציה הטוב ביותר", "הבמאי הטוב ביותר לסרט אנימציה", "הכתיבה הטובה ביותר בסרט אנימציה" ו"פס הקול הטוב ביותר לסרט אנימציה". בארבע קטגוריות אלו ניצח "קונג פו פנדה" את "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן, שלשם שינוי חזר ללא פרס באמתחתו, כמו גם הסרט הישראלי השני אשר התמודד בתחרות, "9.99$" של תתיה רוזנטל, המבוסס על סיפורים קצרים של אתגר קרת, שהתמודד בקטגוריית ה"הסרט הטוב ביותר" ו"הבמאי הטוב ביותר".

העליונות שהפגין "קונג פו פנדה" של אולפני דרימוורקס בטקס על פני "וול-E" של אולפני פיקסאר, פותחת מחדש את המירוץ לאוסקר בקטגורית "סרט האנימציה הטוב ביותר", שכן "וול-E", שזכה בפרס "גלובוס הזהב" נחשב עד עתה למועמד המוביל לזכייה בפרס.

לצד "קונג פו פנדה", גם "Secrets of the Furious Five", המשכו הלא רשמי של "קונג פו פנדה", זכה להצלחה הערב עם שלושה פרסים. ההפקה הטלוויזיונית של "Robot Chicken: Star Wars Episode II" זכתה בשלושה פרסים, כשהיא גוברת על "משפחת סימפסון" ו"משפחת היל" בפרס "הפקת האנימציה הטלוויזיונית הטובה ביותר". ההפקה מבית "פיוצ'רמה", "The Beast with a Billion Backs" זכתה לפרס "הפקת הבידור הביתי הטובה ביותר" ו"וואלאס וגרומיט" הוותיקה זכתה בפרס ה"Short Subject" על הסרטון בן החצי שעה, "Wallace & Gromit: A Matter of Loaf and Death".

האוסקר של האנימציה

פרסי ה"אנני", מטעם התאחדות סרטי האנימציה הבין-לאומית ( ASIFA-Hollywood) נערך אמש בפעם ה-36. הטקס נחשב ל"אוסקר של פרסי האנימציה" וחשיבותו הולכת וגוברת ככל שמעמדם של סרטי האנימציה מתגבר בתעשייה ההוליוודית כשסרטים כמו "קונג פו פנדה", "וול-E" ו-"בולט" מובילים את טבלאות שוברי הקופות של הוליווד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully