וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט מסרב לחברים של נטאשה

עינב שיף

1.2.2009 / 8:04

הלהקה ביקשה להשיב את צו העיקול על נכסי חברת הד ארצי, בשל החשש להתפרקותה במסגרת ההסכם עם NMC

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בקשה נוספת של להקת החברים של נטאשה, להטלת עיקול על נכסי חברת הד ארצי. בבקשה, שהוגשה ב– 1 בינואר 2009, ביקשה הלהקה מבית המשפט להוציא צו עיקול לנכסי החברה בשל החשש להברחת נכסים, שייגרם בשל הסכם מכירת הד ארצי לחברת NMC, שנחתם בסוף חודש דצמבר. הלהקה טענה כי הסכם המכירה עלול לרוקן מתוכן את הד ארצי ובמידה וייפסקו להם פיצויים, לא יוכלו לגבות זאת מחברת התקליטים. בהד ארצי, המיוצגת על ידי עורך דין בועז עוזרי, השיבו לבית המשפט כי מדובר בניסיון נוסף של הלהקה "להשחיר את פניהם, תוך העלאת טענות סרק, פעם אחר פעם".

בהחלטה, שנמסרה ב– 28 בינואר, קבע השופט שמואל ברוך כי הלהקה, אשר יוצגה בבית המשפט על ידי עורך דין גיל ורגון, לא הצליחה לבסס תשתית ראייתית המצדיקה את הטלת העיקול. השופט ברוך, שדרש לקבל עותק מהסכם המכירה הסודי בין הד ארצי ל- NMC (בתנאי שאך ורק הוא יעיין בו), קבע על בסיס ההסכם כי "אין ללמוד מלשון ההסכם על כל כוונה להעביר את פעילותן העיסקית של המשיבות או מי מהן ל- NMC". למרות ההחלטה, ציין השופט כי אם בעתיד יתברר כי אכן "ננקטים מהלכים להעברת פעילותן העיסקית של המשיבות או מי מהן, באופן מלא או חלקי, לידי NMC או כל גוף הקשור בה, יהיה בהחלט מקום לשקול באותה עת בחיוב הטלת עיקול זמני".

"העיקר שמישהו ישלם לנו"

זוהי בקשת העיקול השנייה של להקת החברים של נטאשה, בה חברים ארקדי דוכין, מיכה שטרית, מיקי הררי, ז'אן פול זימבריס ושלמה אמקייס (המכונה קוזו). ב- 4 בנובמבר אישר בית משפט את הבקשה הראשונה, אולם ביטל אותה ב– 16 בדצמבר. ב– 30 בדצמבר, יום הודעת NMC והד ארצי על השלמת העסקה ביניהן, אמר מיכה שטרית לוואלה! תרבות כי ללא קשר לתביעת הלהקה, הוא מתנגד נמרצות לעסקת המכירה וכי מדובר במהלך הרסני לתעשיית המוזיקה הישראלית. "מיזוג שכזה ייתן לחברות האלו בעצם מונופול על השוק הישראלי", אמר שטרית. "הם יקבעו את המחירים, הם יקבעו את התמלוגים לזכויות היוצרים. זה ייצור מצב שאין בו תחרות בכלל, וזה הדבר הכי מסוכן לשוק המוזיקה הישראלי". באשר להשפעת המכירה על ההליך המשפטי של החברים של נטאשה , נשמע שטרית דווקא נינוח כשאמר "לא אכפת לנו מאיפה זה יבוא, העיקר שמישהו ישלם לנו". כעת עומדת עסקת הד ארצי-NMC בפני אישור הממונה על הגבלים עסקיים במשק, האמור למסור את החלטתו בתום 120 ימים מהשלמת ההסכם בין הצדדים.

עו"ד גיל ורגון, המייצג את להקת החברים של נטאשה מסר לוואלה! תרבות כי "למרות דחיית הבקשה, החברים של נטאשה מאד מרוצים מההחלטה. בית המשפט קבע כי כל ניסיון להעברת נכסים מהד ארצי ל-NMC תיחשב כהברחת נכסים אסורה ויצדיק הטלת עיקול". לדברי ורגון, ההחלטה מבטיחה את פירעון החוב ללהקה, במידה והשופט יפסוק לטובתה בתיק התביעה של החברים של נטאשה נגד הד ארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully