וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הג'אז של תל אביב חוזר

עינב שיף

2.2.2009 / 8:00

הפסטיבל היוקרתי והאהוב חוגג 20 שנים עם מופע מיוחד של רמי פורטיס וחגיגה של מופעים מחו"ל

פסטיבל הג'אז של תל אביב חוזר למרכז הבמה בסוף החודש הקרוב. הפסטיבל, החוגג 20 שנים להיווסדו, יתקיים בין ה- 24 ל- 27 בפברואר בסינמטק תל אביב ובית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה. השנה יעמוד הפסטיבל בסימן 100 שנים לעיר תל אביב והוא מנוהל על ידי שאבי מזרחי, וניצן קרמר וברק ויס מעניקים את הייעוץ האמנותי.

בין המופעים הבולטים של הפסטיבל ניתן למצוא דווקא את רמי פורטיס שיופיע בפסטיבל בהפקה מיוחדת בשלושה חלקים. הראשון ייקרא "התדר", ובו ינגנו פורטיס ולהקתו קטעי אימפרוביזציה שהוקלטו במקור כמוזיקה למחול ובוצעה בפסטיבלים באיטליה וגרמניה; החלק השני ייקרא "קטעים נעלמים", שיכיל רצונות אקספירמנטליות של פורטיס והלהקה וביצועים מיוחדים לשיריו של פורטיס מכל התקופות; והחלק השלישי ייקרא "חימושניגיגי", מיני אופרה בת 20 דקות שתבוצע לראשונה בפני קהל. גיבוריה של האופרה הם "חימושניגיגי"(דמות וותיקה שפורטיס נוהג להגג עליה בהופעות), "חצוציאן" ו"זניח", שכולם יעסקו ב"אשליה של ישראל הדמיונית", כפי שנמסר מהפקת המופע, שיתקיים ב- 27 בפברואר. בקרוב יוציא פורטיס אלבום משולש.

מה עוד בפסטיבל?

אמנים בולטים נוספים בפסטיבל הם ג'יימס קרטר, הסקספוניסט המפורסם שיופיע בפסטיבל עם חמישיית ג'יימס קרטר, בהפקה המבוססת על "Present Tense", ההקלטה האחרונה של ההרכב. קרטר יפתח את הפסטיבל בערב חגיגי יחד עם The All Stars Jazz Band , שינגנו מחווה לחצוצרן לי מורגן, מאבני היסוד של לייבל הג'אז היוקרתי Blue Not. בנוסף, יופיע קרטר עם שלישיית ההאמונד, הכוללת מלבדו נגן האמונד ומתופף בלבד והחצוצרן ג'רמי פלט יעלה את מופע החמישייה שלו לראשונה בישראל.

אמנים נוספים: הזמרת יעלה באלין, הרכבו של היוצר מישל שרגאוי, שלישיית אלברט בגר, תומר בר בן ה- 14 בלבד יארח את דניאל סלומון, עומר קליין יארח את יהודית רביץ ומופעים רבים נוספים. כמידי שנה, יתקיימו מופעים פתוחים באכסדרת הסינמטק שהכניסה אליהם תהיה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully